۰
يکشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۰۱

روحانی به دنبال وحدت و انسجام ملی

یک فعال سیاسی گفت: حسن روحانی به دنبال وحدت و انسجام ملی است و به همین علت هم از ایجاد تشنج در روز سوال نمایندگان در مجلس جلوگیری کرد.
یک فعال سیاسی گفت: حسن روحانی به دنبال وحدت و انسجام ملی است و به همین علت هم از ایجاد تشنج در روز سوال نمایندگان در مجلس جلوگیری کرد.
به گزارش ایسنا، محمد هاشمی با اشاره به جلسه سوال از رئیس جمهور که در مجلس شورای اسلامی برگزار شد ، اظهار کرد: جلسه سوال از رئیس جمهور را با دو نگاه می شود تحلیل کرد. یک نگاه، نگاه سیاسی است. عده‌ای از وقتی مطرح شد مجلس می‌خواهد از رئیس جمهور سوال کند، برداشت‌هایی می‌کردند که درست نبود. آن‌ها هم مجلسی‌ها و هم رئیس جمهور را تشویق می‌کردند که بیش از آنچه که به مشکلات و اقدامات و گزارش‌ها بپردازند، بیش‌تر سعی کنند، عیب و ایرادات را برای تخریب‌ها بیان کنند؛ چیزی شبیه مناظرات انتخاباتی که متاسفانه آسیب‌های زیان باری برای کشور داشت.
وی ادامه داد: روحانی با آنچه که در مجلس اتفاق افتاد، خیلی با متانت برخورد کرد و اشاه کرد که دشمن در کمین است. در ضمن پاسخ به پرسش‌ها، اشاره کرد که ریشه این مشکلات مربوط به دولت دوازدهم نیست؛ آمارهایی می‌دادند که معلوم می کرد ریشه مشکلات به دوران احمدی نژاد مربوط است.
این فعال سیاسی گفت: راه کار را هم مطرح کردند؛ ایشان گفتند مشکلات کشور مربوط به یکی از سه قوه نمی‌شود و به کل نظام و قوا باز می‌گردد و مهم وحدت است که بر اساس آن همدلی و همکاری ایجاد می‌شود. روحانی گفت مثل چهل سال گذشته که همیشه مشکلاتی داشتیم، با حضور مردم و مسئولین باز هم می‌توانیم بر مشکلات فائق آییم؛ چرا که دشمن خیز برداشته تا به کشور آسیب بزند. استراتژی آمریکایی‌ها را هم که بررسی کنید متوجه این موضوع می‌شوید که دشمن در کمین است.
وی خاطرنشان کرد: امام (ره) همیشه می‌فرمودند همه باید با هم باشیم، هیچ وقت نگفتند همه با من باشید. آقای روحانی هم تقریبا در گفتارشان در مجلس، از این تعبیر استفاده کردند. دومین فرمایش امام (ره) هم در اختلافات سیاسی این بود که می‌گفتند همه شما در یک کشتی هستید؛ تصور نکنید اگر این کشتی سوراخ شد، یک گروه غرق می‌شود، بلکه همه غرق می‌شوند. آقای رئیس جمهور هم همین موضوع را می‌گفتند و نخواستند توپ را در زمین قوای دیگر بیاندازند.
هاشمی گفت: در مجلس آن طور که باید و شاید به این صحبت‌ها پاسخ داده نشد؛ برخی در مجلس توهین کردند و تعابیر زشتی درباره مسئولین کشور از جمله اعضای کابینه مطرح کردند. یعنی جریان تند روی مجلس نشان دادند که آن طور که آن‌ها می‌خواستند روحانی فضا را سیاسی کند و به تشنج و درگیری بکشاند، نشده است.
وی در پایان گفت: بخش دوم تحلیل مسائل حضور رئیس جمهور در مجلس به حوزه اقتصادی باز می‌گردد. این موضوع موضوع تخصصی است. ریشه گرانی‌ها، کاهش ارزش پول ملی و بیکاری از سال‌های حضور احمدی نژاد شروع شده است و به این دولت که حدود یک سال از عمرش می‌گذرد مرتبط نیست.
کد مطلب: 93177
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *