۰
سه شنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۴۴

تشابه تولید نفت روسیه به دوران شوروی

تولید نفت روسیه در ماه گذشته، ضمن رکوردشکنی از نظر حجم تولیدات نفتی روسیه، به رکورد ماهانه ثبت شده در دوران شوروی سابق نزدیک شد.
تولید نفت روسیه در ماه گذشته، ضمن رکوردشکنی از نظر حجم تولیدات نفتی روسیه، به رکورد ماهانه ثبت شده در دوران شوروی سابق نزدیک شد.
به گزارش ایسنا، به نقل از بلومبرگ، روسیه با توجه به توافق اعضای اوپک برای افزایش تولیدات خود و افزایش قیمت نفت تصمیم گرفته است تا تولید نفت روزانه خود را به سطح کم سابقه ای برساند. آمارهای وزارت انرژی روسیه نشان می‌دهد این کشور در ماه اوت به طور متوسط روزانه ۱۱.۲ میلیون بشکه نفت خام تولید کرده که در تاریخ ۲۷ ساله روسیه پس از فروپاشی شوروی سابق بی‌سابقه است.
پیشتر در ماههای ژوئن و ژوئیه نیز روسیه ۲۵۰ هزار بشکه در روز به ظرفیت تولید خود افزوده بود و این در حالی است که عربستان به عنوان بزرگترین رقیب نفتی روسیه نتوانست به وعده خود برای افزایش تولید نفت عمل کند.
به گفته وزارت انرژی روسیه، هر چند که تولید نفت از میادین کوچک این کشور کاهشی بوده، اما تولید نفت به ویژه در میادین مشترک افزایش داشته است. در همین مدت صادرات نفت روسیه نیز نسبت به ماه گذشته با ۱.۹ درصد افزایش به حدود ۵.۶ میلیون بشکه در روز رسیده است.
به گفته کارشناسان، کاهش تولید نفت ونزوئلا و تمایل مشتریان نفتی ایران به خرید نفت از کشورهای دیگر همچون روسیه به دلیل نگرانی از تحریم های آمریکا در افزایش صادرات نفت روسیه موثر بوده است. با توجه به کاهش قیمت روبل در سال جاری، هر بشکه نفت صادراتی روسیه در حال حاضر در بالاترین سطح قیمت خود در تاریخ روسیه پس از شوروی سابق قرار دارد و همین مساله باعث افزایش امیدواری ها نسبت به افزایش درآمدهای دولت و تقویت رشد اقتصادی این کشور شده است.
کد مطلب: 93321
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *