۰
سه شنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۵۴

فقط ۵میلیون تومان؟

شاید لازم است شورای نگهبان که مسئول اصلی فیلتر کاندیداهای انتخابات مجلس است و سایر نهادهای نظارتی به این موضوع ورود کرده و نوشته مدیرمسئول روزنامه جمهوری اسلامی را بررسی کنند. چه بسا بایستی تجدید نظر اساسی در راه و روش فیلترها و نظارت‌ها شود.
شاید لازم است شورای نگهبان که مسئول اصلی فیلتر کاندیداهای انتخابات مجلس است و سایر نهادهای نظارتی به این موضوع ورود کرده و نوشته مدیرمسئول روزنامه جمهوری اسلامی را بررسی کنند. چه بسا بایستی تجدید نظر اساسی در راه و روش فیلترها و نظارت‌ها شود.
به گزارش ایسنا، در سرمقاله سه‌شنبه آفتاب یزد می‌خوانیم:‌ روزنامه پرسابقه جمهوری اسلامی دو روز پیش مدعی شد که احمدی‌نژاد نمایندگان مجلس وقت را با پول توجیبی می‌خرید! این روزنامه سنتی نوشته است که رئیس دولت وقت با پرداخت ۵میلیون تومان به برخی از نماینده‌ها رای آنان را تغییر می‌داده است.
به هر حال ادعای این روزنامه ادعای کمی نیست. حتی اگر تمام امور مملکت تعطیل شود و صرفا به ادعای این روزنامه رسیدگی گردد پربیراه نگفته‌ایم. نماینده مجلسی که مثلا وکیل ملت است و مسئول اصلی تقنین وقتی با چنین مبالغ اندکی رای‌اش فروخته و جابه‌جا می‌شود...
باید واقعا گریست و افسوس خورد. شاید لازم است شورای نگهبان که مسئول اصلی فیلتر کاندیداهای انتخابات مجلس است و سایر نهادهای نظارتی به این موضوع ورود کرده و نوشته مدیرمسئول روزنامه جمهوری اسلامی را بررسی کنند. چه بسا بایستی تجدید نظر اساسی در راه و روش فیلترها و نظارت‌ها شود. همین دو روز پیش و همزمان ادعای روزنامه جمهوری اسلامی خبر رسید که طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش به طور کلی منتفی شد! آری؛ در شرایطی که اعلام شده بود طرح مذکور اعلام وصول شده است و بناست روز سه‌شنبه جلسه استیضاح برگزار گردد به یکباره ورق برگشت! این که چگونه ورق برگشت از آن پشت پرده‌های عالم سیاست است که من و شما خبر نداریم اما صورت ماجرا عجیب و قابل تامل است. اما موضوع زمانی مشکوک‌تر می‌شود که این پس گرفتن امضاها را با ادعای روزنامه جمهوری اسلامی بیامیزیم. صرف‌ نظر از موضوع فوق نیک روشن است که مسئول وضعیت فعلی فقط و تنها دولت روحانی نیست. این دولت خطاهای غیر قابل انکاری داشته است اما نهادها و قواهای دیگر هم دخیل هستند. همین مجلس و عملکرد آن یکی از مصادیق این مهم است. بعضا احساس می‌شود برخی نمایندگان مجلس به جای آن که با تدبیر برای دولت ریل‌گذاری کنند مشغول امضاءبازی هستند. بگذارید با صراحت بگویم. وقتی فی‌المثل ۳۰ امضاء جمع می‌شود و پس از ۲۴ ساعت تعداد امضاءها به صفر می‌رسد این شائبه ایجاد می‌شود که خدای ناکرده دلالی امضاء در خانه ملت صورت می‌گیرد. این که فقط دولت روحانی زیر ضرب و فشار برود راه‌گشا نیست. بر فرض نیمی از کابینه استیضاح شود مشکلات خارج از دولت چگونه حل می‌شود؟»
کد مطلب: 93386
برچسب ها: احمدی نژاد
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *