۰
چهارشنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۰۷

اسپانیا چهارمین صادرکننده سلاح به عربستان

سازمان عفو بین الملل ، اسپانیا را به عنوان چهارمین کشور صادرکننده سلاح به عربستان سعودی معرفی کرد.
سازمان عفو بین الملل ، اسپانیا را به عنوان چهارمین کشور صادرکننده سلاح به عربستان سعودی معرفی کرد.
به گزارش ایرنا ؛ صادرات سلاح های اسپانیایی به کشورهای مختلف همچنان رو به افزایش است و بدون در نظر گرفتن کشورهای اتحادیه اروپا و سازمان ناتو که بیش از 72 درصد فروش سلاح اسپانیا را به خود اختصاص می‌ دهند ، عربستان سعودی نخستین مشتری صنعت تسلیحاتی اسپانیا است .
سعودی ها در سال گذشته ، معادل 270.2 میلیون یورو ادوات جنگی از اسپانیا خریداری کردند که نسبت به سال 2016 میلادی ، 133 درصد افزایش یافت.
از سوی دیگر ، در بین آخرین قراردادهایی‌ که بین اسپانیا و عربستان سعودی امضا شد ، باید به مهمترین آن که خرید 5 ناوچه به ارزش دو میلیارد یورو در سال جاری بود ، اشاره کرد .
عربستان سعودی که رهبری ائتلاف نظامی در جنگ یمن را برعهده دارد ، در سال 2017 ، یک فروند هواپیمای ترابری ، قطعات یدکی هواپیما ، هواپیماهای بدون سرنشین ، خمپاره ، مهمات توپخانه و ... از اسپانیا خریداری کرد .
در سال 2016 ، اسپانیا مبلغ 34.7میلیون یورو مهمات به سعودی ها فروخت که این رقم در سال 2017 ، از مرز 90 میلیون نیز فراتر رفت .
وزارت دفاع اسپانیا دیروز سه شنبه دستور توقف فروش 400 بمب با دقت بالا به عربستان سعودی را صادر کرد.این وزارتخانه، دلیل این امر را احتمال استفاده از این بمب ها علیه کشور یمن عنوان کرد.
قرارداد مربوط به خرید 400 بمب میان دو کشور در سال 2015 منعقد گردیده بود و بابت آن مبلغ 9 میلیون یورو پرداخت شده است که اسپانیا مبلغ مذکور را به عربستان پس خواهد داد.
یادآور می شود اسپانیا در سال 2017 میلادی ، مبلغ چهار میلیارد و 346.7میلیون یورو سلاح فروخت که افزایشی‌ 7.3 درصدی نسبت به سال 2016 بود که در آن زمان ، رقمی‌ تاریخی اعلام شد .
کد مطلب: 93427
برچسب ها: اسپانیا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *