۰
جمعه ۱۶ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۳۹

احساس نکنید شعرتان وحی منزل است!

دومین کنگره شعر جوان، به میزبانی خانه هنرمندان، چهارشنبه و پنجشنبه، چهاردهم و پانزدهم شهریور ماه با حضور شاعران جوان از سراسر کشور و برخی از اساتید این حوزه برگزار شد.
دومین کنگره شعر جوان، به میزبانی خانه هنرمندان، چهارشنبه و پنجشنبه، چهاردهم و پانزدهم شهریور ماه با حضور شاعران جوان از سراسر کشور و برخی از اساتید این حوزه برگزار شد.
به گزارش ایسنا به نقل از خانه شاعران، شاعران جوان عضو این دوره، صبح روز چهارشنبه در نشست تخصصی با موضوع «نگاهی به شعر امروز و مسائل پیرامون آن» شرکت کردند و عصر چهارشنبه برنامه شعرخوانی در سالن جلیل شهناز خانه هنرمندان با حضور اعضای تهرانی و شهرستانی و نیز با حضور مدیرعامل و اعضای هیات مدیره دفتر شعر جوان، چهره‌های مطرح شعر امروز و علاقه‌مندان به شعر برگزار شد.
سهیل محمودی، شاعر و مجری همچون سال‌های گذشته، اجرای این برنامه را برعهده داشت. او در سرآغاز شعرخوانی ها از چگونگی شکل گیری دفتر و همراهان این مجموعه در طول این سالها یاد کرد و با خواندن غزلی از قیصر امین پور، به پیشواز شعرخوانی شاعران جوان رفت‌.
شعرخوانی ۲۰ نفر از دختران و پسران جوان، آواز مجید عبداللهی با همراهی نوای پیانوی فرزاد حیدری و پخش قطعه‌ای منتخب از فایل‌های صوتی نقد و بررسی شعرهای اعضا در طول دوره  ،از جمله بخش های این برنامه بود.
عبدالجبار کاکایی، سخنران روز نخست از دومین کنگره شعر جوان در سخنرانی خود تاکید کرد که شاعران جوان وقتی شعر می‌گویند نباید احساس کنند که وحی منزل است بلکه باید بعد از سرودن، از منظر یک منتقد به واکاوی و نقد اثر خود بپردازند و با حساسیت و دقت جزییات شعر خود را بررسی کنند.
کاکایی گفت: گاهی کمترین تغییرات می‌تواند فضاهای بسیار بهتری را در شعر ایجاد کند.
سخنان او با ذکر خاطره ای از مهرداد اوستا و قرائت دو شعر و یک‌ترانه پایان یافت.
در صبح دومین روز کنگره، شاعران، مهمانان و استادان ِهمراه به تماشای فیلم بزم رزم، ساخته سیدوحید حسینی نشستند. در ادامه برنامه های روز دوم و در عصر پنج شنبه در کنار شعرخوانی ۲۰ نفر دیگر از شاعران جوان، ساعد باقری به سخنرانی پرداخت.
او در سخنان خود ضمن بیان خوش‌بینی نسبت به آینده بچه‌های این دو دوره اخیر گفت: پذیرفتنی نیست که برخی می‌گویند این نسل رو به اضمحلال می‌رود به شرط آنکه شاعران جوان دایره مطالعات خود را بخصوص درباره متون کهن افزایش دهند.
پایان بخش این دوره از کنگره شعر جوان، پخش کلیپی از فعالیت‌های دفتر شعر جوان در طول دوره دوم بود.
حسین آهی، مصطفی رحماندوست، فاطمه راکعی، اسماعیل امینی، سیدعباس سجادی، ساعد باقری، محمد سلمانی، عبدالجبار کاکایی،وحید امیری، محمدرضا محمدی‌نیکو، بیوک ملکی ، سهیل محمودی و.... از جمله همراهان در برنامه های این دو روز بودند.
کد مطلب: 93503
برچسب ها: شعر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *