۰
شنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۰۱
دکتر کواکبیان در نشست اداری پیگیری مشکلات منطقه 6:

نباید مشکلات املاک اطراف دانشگاه تهران و امیرکبیر و سازمان انرژی اتمی ناحل باقی بماند

جلسه اداری رسیدگی به مشکلات مردم منطقه‌ ۶ تهران از سلسله جلسات مناطق ۲۲ گانه تهران که به همت دکتر مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و با همیاری فرماندار تهران از سال قبل و به طور منظم برگزار می‌شود، دوشنبه ۱۲ شهریور ۹۷، درفرمانداری تهران با حضور دبیران شورایاری محلات منطقه۶، مسئولین اجرایی و مدیران دستگاه‌های دولتی تهران، غلامرضا حیدری و علیرضا محجوب، نمایندگان مردم تهران در مجلس شورای اسلامی‌ و همچنین محسن‌هاشمی رفسنجانی رئیس شورای شهر تهران،ری و تجریش، افشین حبیب زاده و زهرا نژاد بهرام اعضای شورای شهر برگزار شد.
نباید مشکلات املاک اطراف دانشگاه تهران و امیرکبیر و سازمان انرژی اتمی ناحل باقی بماند
جلسه اداری رسیدگی به مشکلات مردم منطقه‌ ۶ تهران از سلسله جلسات مناطق ۲۲ گانه تهران که به همت دکتر مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و با همیاری فرماندار تهران  از سال قبل و به طور منظم برگزار می‌شود، دوشنبه ۱۲ شهریور ۹۷، درفرمانداری تهران با حضور دبیران شورایاری محلات منطقه۶، مسئولین اجرایی و مدیران دستگاه‌های دولتی تهران، غلامرضا حیدری و علیرضا محجوب، نمایندگان مردم تهران در مجلس شورای اسلامی‌ و همچنین محسن‌هاشمی رفسنجانی رئیس شورای شهر تهران،ری و تجریش، افشین حبیب زاده و زهرا نژاد بهرام اعضای شورای  شهر برگزار شد.
این نشست برای پیگیری جلسه مردمی منطقه ۶ و هماهنگی دستگاه‌های اجرایی و شهرداری منطقه جهت تصمیم گیری برای حل مشکلات مطرح شده در جلسه مردمی برگزار شده و مصوبات آن از فرمانداری تهران تا رسیدن به مرحله اجرایی پیگیری می‌شود.
در آغاز جلسه دبیران شورایاری محلات منطقه ۶ مسائل عمده منطقه را بیان کردند.
شب مردگی و لزوم احیای زندگی شبانه در منطقه ۶ جهت ایجاد درآمدهای پایدار‌ شهری،  جمعیت شناور بین ۱.۵ تا ۳ میلیون نفر که روزانه وارد منطقه ۶ شده یا از آن عبور می‌کنند و مشکلات ناشی از عدم وجود برخی زیرساخت‌های لازم جهت مدیریت جمعیت شناور، لزوم احداث «همراه سرا» جهت اسکان همراهان بیماران که به دلایل پزشکی به منطقه مراجعه می‌کنند، عدم استفاده عمومی از ظرفیت‌های ورزشی منطقه و لزوم استفاده از ظرفیت ورزشی و فضای سبز مدارس در بعد از ظهر، مشکلات مربوط به دانشگاه تهران، دانشگاه امیرکبیر، سازمان انرژی اتمی و اراضی فریز شده اطراف آن‌ها از جمله مسائل مطرح شده توسط دبیران شورایاری منطقه ۶ تهران بود.
محمدرضا دهداری پور شهردار منطقه ۶ گفت: طرح توسعه دانشگاه تهران یکی از مسائل مهم منطقه ۶ است که در زمان ریاست دکتر عارف در دانشگاه تهران مطرح شد. از میان دو گزینه جابجایی دانشگاه به چیتگر و توسعه دانشگاه تهران در همین مکان، توسعه در محل فعلی تصویب شد.
وی افزود: قرار بر این شد که با کمک شهرداری، دولت و خود دانشگاه تهران این طرح اجرایی شود. ۳۹ ملک در محدوده طرح توسعه قرار داشت که ۲۸ مورد تملک شده و در مجموع تملک۹۳۰۰ متر مربع از املاک در حال انجام است.
شهردار منطقه ۶ خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم طرح توسعه دانشگاه تهران هرچه سریع تر اتفاق بیافتد و برای تصاحب تمام املاک به کمک دولت محترم نیاز داریم.
دهداری‌پور گفت: پل گیشا از ۵۰-۶۰ سال قبل در آن مکان قرار دارد و مقرر گردید دو زیرگذر جلال آل احمد و کردستان تکمیل شوند. ۲۰درصد این پروژه در منطقه۶ و ۸۰ درصد در منطقه ۲ قرار دارد.  با مشخص شدن سهم هر منطقه تأمین اعتبار این پروژه انجام شده و تا مهرماه سال آینده شاهد بهره برداری و تکمیل پروژه خواهیم بود.
شهردار منطقه‌ ۶ افزود: برای احیای زیست شبانه منطقه ۶ طرح‌هایی ارائه شده که محورهایی همچون بلوار کشاورز، میدان هفت تیر و خیابان ولیعصر (عج) و خیابان انقلاب را شامل می‌شود. امیدواریم با توجه به تصویب کلیات این طرح هرچه زودتر به مرحله اجرایی برسد تا شاهد زندگی شبانه در تهران و منطقه ۶ باشیم.
دهداری‌پور تصریح کرد: در خصوص همراه سرای بیماران با توجه به شرایط ویژه منطقه۶ و وجود مراکز درمانی متعدد، ملکی را اجاره کرده و سالانه ۱میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان اجاره می‌دهیم. هرچند این کار از وظایف شهرداری نیست هر شب ۱۱۰ نفر از همراهان بیماران را رایگان اسکان می‌دهیم. در حال مذاکره با خیرین جهت ساخت یک همراه سرای دیگر جهت اسکان همراهان بیماران هستیم.
در ادامه این نشست حیدری مدیر اداره برق شمال غرب تهران گفت: در خصوص تعرفه برق سراهای محله به دلیل اینکه تلفیقی از آموزشی، ورزشی، فرهنگی و تجاری است، طی استعلام از توانیر مشخص شد براساس قانون در مواردی که تعرفه تلفیقی است بالاترین تعرفه که در این مورد تعرفه تجاری است منظور می‌شود.
سپس بازگیر، رئیس اداره محیط زیست تهران گفت: پروژه‌های عمرانی و موقت همان طور که از نامشان پیداست استقرار موقتی دارند و پس از انجام عملیات باید جمع آوری شوند. ۷سال است میدان ۷تیر به کارگاه تولید بتن تبدیل شده و روزانه شکایت‌های مردمی بسیاری را در این خصوص دریافت می‌کنیم.
وی تصریح کرد: ساخت و سازی در این مکان صورت نمی‌گیرد و این کارگاه باید جابجا شود، چراکه بتن در این محل تولید شده و به سایر مناطق منتقل می‌شود.
رئیس اداره حفاظت از محیط زیست افزود: هدر رفت بسیار زیاد آب در آبیاری فضای سبز شهری موجب شده روزانه شکایت‌های مردمی فراوان و تصاویری از این موضوع دریافت کنیم که در شرایط کم آبی فعلی تأسف‌آور است.
زهرا نژادبهرام، عضو شورای شهر تهران گفت: معابر منطقه ۶ دچار چالش‌های جدی هستند. با توجه به حضور دستگاه‌ها، سازمان‌ها، مجتمع‌های تجاری و واحد‌های درمانی در منطقه ۶ زیست شبانه در این منطقه از اهمیت بالایی برخوردار است که امیدواریم شاهد احیای آن باشیم.
وی افزود: استفاده چندمنظوره از ظرفیت‌های شهری ضروری است. سوله‌ها می‌توانند در راستای مدیریت بحران باشند اما در زمانی که بحرانی وجود ندارد، استفاده از ظرفیت این سوله‌ها در مواردی همچون ورزش بانوان با نظارت شهرداری منطقه مانعی ندارد.
در ادامه عاقدمنش معاون سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تهران گفت: منطقه ۶ دارای ۶۶ بوستان، ۳میلیون و ۱۱۲ هزار متر مربع فضای سبز و سرانه فضای سبز ۱۲.۲۱ مترمربع است. در خصوص آبیاری تمامی پیمانکاران موظف به رعایت صرفه جویی در مصرف آب هستند و در صورت مشاهده موردی اسراف منابع آبی برخورد می‌کنیم.
مهندس آرام معاون فنی و‌عمرانی فرمانداری تهران گفت: کار بزرگ و مهمی توسط سازمان بوستان‌ها انجام گرفت که موجب شد امسال شهروندان با مشکل سفیدبالک‌ها مواجه نباشند و مزاحمت آن‌ها کاملا حل شود.
رئیس پلیس راهور منطقه طی سخنانی گفت: ترافیک خیابان کارگر شمالی در مقابل دانشکده فنی مشکلاتی برای ساکنین و عابرین منطقه ایجاد کرده که با طرح‌های ارائه شده امیدواریم شاهد رفع آن باشیم.
علیرضا محجوب نماینده مردم‌ تهران در مجلس گفت: برخی از مشکلات مطرح شده در این نشست نیازمند جلسات جداگانه ای است که با ا‌ولویت بندی و بررسی دقیق پیگیر آن‌ها خواهیم بود.
وی افزود: مناطق مرکزی تهران همچون میدان هفتم تیر و دانشگاه تهران درگیر مشکلاتی هستند که اگر هرچه سریع تر به حل آن‌ها نپردازیم به مشکلات جدی‌تری تبدیل خواهند شد.
حجت الاسلام والمسلمین مازنی دیگر نماینده تهران گفت: در خصوص طرح توسعه دانشگاه تهران پیگیری‌هایی را انجام داده ایم و با مکاتباتی که انجام داده‌ایم به پیچیدگی این موضوع پی بردیم.
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: در مورد استاندارد نبودن خانه تئاتر خیابان سمیه در صورتی که گزارش مستندی ارائه شود ‌پیگیری خواهیم کرد تا ایمنی شهروندان به خطر نیفتد.
غلامرضا حیدری نماینده مجلس گفت: گاهی با یک تصمیم ما مسئولین ظلم فاحشی در حق عده زیادی از مردم صورت می‌گیرد که نشان دهنده سنگینی بار مسئولیت و لزوم بررسی‌های دقیق پیش از تصمیم‌گیری و اجراست.
محسن‌هاشمی رفسنجانی رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: این جلسات از اهمیت بالایی برخوردار است، چرا که از طریق ارتباط مستقیم با مردم امکان آگاهی از برخی مشکلات پنهان فراهم می‌شود.
وی افزود: مواردی که در این جلسه به شورای شهر تهران مربوط باشد را پیگیری خواهیم کرد و در صورت نیاز بازدیدهایی را نیز خواهیم داشت تا بتوانیم به بهترین نحو تصمیم گیری کنیم.
رئیس شورای شهر تهران، ری و تجریش خاطرنشان کرد: با پیگیری مردم در خصوص مشکلات شهری، مخصوصا مسائل مزمن که از قدیم باقی مانده، همچون طرح توسعه دانشگاه تهران دوچندان شده و با کمک مجلس پیگیر آنها خواهیم بود.
محسن‌هاشمی رفسنجانی افزود: در مورد مشکلات مربوط به ساختمان وزارت اطلاعات و عکاسی در محدوده آن پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهیم. به خاطر دارم وقتی در انگلستان بودم توریست‌ها با ساختمان 6 MI عکس می‌گرفتند و مشکلی هم وجود نداشت.
وی تصریح کرد: یکی از مشکلات اصلی شهرداری تهران اختلافاتی است که بین بنیاد تعاون سپاه و شهرداری بر سر بدهی‌های مالی وجود دارد. این موضوع باعث کندشدن روند پروژه‌های شهری تهران شده است.
رئیس شورای شهر تهران گفت: قرارگاه خاتم الأنبیا تک پیمانکار بیش از ۸۰ درصد پروژه‌های شهر تهران شده بود و لذا ارتباط مالی با تبادل ملک، هلوگرام و تراکم میان شهرداری و این قرارگاه وجود داشته که هم اکنون طلب ۹هزار میلیاردی قرارگاه از شهرداری و طلب ۵۷۰۰ میلیاردی شهرداری از بنیاد تعاون سپاه مطرح است. از نمایندگان محترم مجلس تقاضای ورود به این موضوع را داریم.
مهندس‌هاشمی تاکید کرد : مهندس افشانی عملکرد خوبی داشته اند و بدون هیاهوی رسانه ای بسیاری از پروژه‌ها را به جریان انداخته اند و امیدواریم با ادامه پیگیری از نهادهای نظامی رکود پروژه‌های تهران رفع شود.
در پایان دکتر مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران در مجلس گفت: فردای شبی که در مسجد سادات بودیم در جریان سؤال از وزیر راه و شهرسازی در خصوص فریز شدن املاک اطراف سازمان انرژی اتمی، دانشگاه امیرکبیر و دانشگاه نیز صحبت کردم.
عضو شورای ساماندهی امور پایتخت گفت: معاون وزیر راه امروز در شورای ساماندهی امور پایتخت گفت: مشکل ۲۵ ساله باغات کن در حال حل شدن است که خبر بسیار خوبی است. امیدوارم با پیگیری، مشکلات املاک اطراف دانشگاه تهران و امیرکبیر و سازمان انرژی اتمی هم حل شود.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: مسائل امنیتی تعریف دارد و در خصوص املاک اطراف سازمان انرژی اتمی باید تصمیم گیری شود. اگر موضوع به قدری امنیتی است که نباید خانه‌ای در اطراف این ساختمان باشد باید املاک مردم به قیمت مناسب خریداری شود.
دکتر کواکبیان تصریح کرد: در خصوص احیای زیست شبانه تهران مهم ترین موضوع مسئله امنیتی است. البته شب برای آرامش است و خداوند در قرآن فرموده است شب را برای آرامش قرار داده ایم.
دبیرکل حزب مردم سالاری خاطرنشان کرد: دبیرخانه تشکیل شده در فرمانداری تهران پیگیری‌های لازم در خصوص مشکلات مردم را خواهد داشت و به زودی در مرحله بعدی این جلسات گزارش اقدامات انجام شده را به مردم شریف تهران خواهیم داد.
 
 
کد مطلب: 93603
برچسب ها: مصطفی کواکبیان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *