۰
چهارشنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۱۸

نوسان ارزی دامن تکواندو را هم گرفت

نوسان ارزی و مشکلات مالی برای تکواندوکاران هم مشکل ساز شد و اعزام های این رشته را با چالش جدی روبرو کرد.
نوسان ارزی و مشکلات مالی برای تکواندوکاران هم مشکل ساز شد و اعزام های این رشته را با چالش جدی روبرو کرد.
به گزارش ایرنا؛ وزارت ورزش و جوانان اخیرا به فدراسیون ها اعلام کرده است از اعزام تیم به مسابقات غیرضروری امتناع کنند و این موضوع باعث شده تا برنامه اعزام بسیاری از فدراسیون ها دچار مشکل شود.
با وجود مشکلات مالی و ارزی ایجاد شده در ورزش کشور، طی ماه اخیر بسیاری از اعزام تیم های ورزشی به خصوص در کشتی لغو شده است. تیم ملی کاراته ایران نیز در حالی بامداد امروز راهی لیگ جهانی آلمان شد که کاراته کاها بخشی از هزینه های این سفر را شخصا متقبل شده اند.
اکنون این مشکلات دامن ورزش تکواندو را نیز گرفته و مسئولان این فدراسیون المپیکی اعلام کرده اند که برای مسابقات مرحله دوم گرنداسلم که از 18 آبانماه در شهر «وو شی» چین برگزار می شود، هیچ ورزشکاری را اعزام نخواهند کرد.
به این ترتیب تکواندوکارانی که علاقمند به حضور در این مسابقات باشند باید با هزینه شخصی راهی چین شوند و هر چه زودتر نیز می بایست آمادگی خود را در این خصوص به فدراسیون اعلام کنند.
همچنین حضور تیم ملی ایران در مرحله چهارم گرندپری که از 27 مهر ماه در شهر منچستر انگلیس آغاز می شود نیز در هاله ای از ابهام قرار دارد.
این مسابقات دارای امتیاز رنکینگ فدراسیون جهانی به منظور کسب سهمیه المپیک 2020 است و حاضر نشدن در این رویدادها تاثیر منفی برای اخذ مجوز حضور هوگوپوشان کشورمان در بازی های المپیک دارد.
با این اوصاف تکواندوکاران ایران باید در مسابقات قهرمانی جهان، جام جهانی و قهرمانی آسیا به بهترین نتایج دست یابند تا با رسیدن به امتیازات لازم، حضور در المپیک را به راحتی از دست ندهند.
کد مطلب: 93871
برچسب ها: ارز
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *