۰
پنجشنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۲۹

بدرقه میلیونی شهدای عاشورایی

میلیون ها نفر از مشتاقان و عزاداران حسینی همزمان با روز سوم ماه محرم تا ساعتی دیگر با حضور مقابل دانشگاه تهران پیکر مطهر 135 فرزند شهید هشت سال دفاع مقدس این سرزمین را پس از سال ها انتظار، در آغوش گرفته و به سمت معراج الشهدای تهران تشییع می کنند.
میلیون ها نفر از مشتاقان و عزاداران حسینی همزمان با روز سوم ماه محرم تا ساعتی دیگر با حضور مقابل دانشگاه تهران پیکر مطهر 135 فرزند شهید هشت سال دفاع مقدس این سرزمین را پس از سال ها انتظار، در آغوش گرفته و به سمت معراج الشهدای تهران تشییع می کنند.
به گزارش ایرنا، مراسم تشییع پیکر این شهدا ساعت 9 صبح امروز (پنجشنبه) از مقابل دانشگاه تهران و با حضور مردم، مسئولان کشوری و لشکری، نیروهای مسلح و خانواده شهدا و ایثارگران آغاز خواهد شد و با عبور از مسیر خیابان های حافظ و بهشت به سوی معراج الشهدا پایان می یابد.
17 تن از این شهیدان شناسایی شده اند که هفت پیکر در تهران و بقیه در شهرستان ها به خاک سپرده خواهند شد؛ سایر شهدا گمنام هستند که میهمان مردم پایتخت و دیگر شهرهای کشور خواهند بود.
در همین خصوص شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی نیز با صدور اطلاعیه‌ای از عموم مردم عزادار ایران اسلامی دعوت کرد تا در ایام عزاداری سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) در مراسم وداع و تشییع پیکرهای پاک و مطهر شهیدان گمنام دفاع مقدس شرکت کرده و بار دیگر یاد فرزندان به خون خفته روح‌‌الله را گرامی بدارند.
در متن اطلاعیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آمده است: بر هیچ‌کس پوشیده نیست امنیت و اقتدار کنونی ایران اسلامی مرهون ایثار و فداکاری‌های شهدایی است که با گذشتن از جان شیرین خود، نهال انقلاب اسلامی را آبیاری کردند و ارزش‌های الهی و اسلامی را در این سرزمین زنده نگه داشتند.
این اطلاعیه می‌افزاید: امروز استکبار جهانی و قبیله شیطان و شیطان صفتان تاریخ، با همراهی برخی دوستان داخلی خود، با تمام توان می‌کوشند تا با بهره‌گیری از جهل و نادانی و راه‌اندازی عملیات روانی و جنگ رسانه‌ای، به تطهیر چهره‌های دست‌نشانده مزدور و جیره‌خواران خود در منطقه و جهان اسلام برای تأمین مقاصد پلید و مطامع شوم خود، دست یافته، اما در این کوران حوادث و رویدادهای نو به نوی روزگار پر زرق و برق امروزی که مجال را برای تفکر و تدبر و خلوت تنگ کرده، باز هم شهدا، این شاهدان شهید و فروزندگان تاریخ و عرشیان قدسی از راه رسیده و با حضور مجدد در میان ما زمینیان و با دم مسیحایی خود، با وزیدن رایحه عاشورایی، مجالی می شوند تا سیری در راه و روش حسینیان زمان کنیم.
در ادامه این اطلاعیه آمده است: اینک، پیـکرهای پـاک و مطهـر 135 شـهید گمنام تازه تفحص شده ایام دفـاع مقـدس، در صـبح روز پنـجشــنبه مصـادف با سـوم محـرم الحـرام در تهران از سـاعت 9 صبح از مقابل دانشگاه تهران تا معراج شــهدا تشـییع خواهد شد. 
این اطلاعیه خاطرنشان می‌کند: همچنین روز دوشـنبـه 26 شـهریورماه مصادف با هفتم محرم‌الحرام، مراسم تشـییع شـهدای گمنام در شهرهای اصفهان، شیراز، اهواز، مشهد مقدس، تبریز، ساری، کرمان و کرمانشاه با حضور خیل عظیم امت حزب‌الله به صورت همزمان برگزار خواهد شد.
همچنین سپاه حضرت محمد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ نیز درخصوص تشییع پیکر مطهر 135 شهید گمنام بیانیه‌ای را منتشر کرده است.
در بیانیه سپاه حضرت محمد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ آمده است: السلام علیک یا اباعبدالله(ع)؛ اکنون که با وجود همه دشمنی‌ها و ددمنشی‌های نظام استکبار در چهلمین سال از انقلاب شکوه‌مند اسلامی ایران، در امنیت و ثباتی مثال زدنی تنفس می‌کنیم یاد و خاطره شهدایی که باعث این عزت بزرگ برای سرزمین اسلامی ما شده‌اند را گرامی می‌داریم. 
این بیانیه می افزاید: دل‌های مردم غریتمند، ولایتمدار و همیشه در صحنه ایران اسلامی که همیشه لحظاتی ناب و فراموش نشدنی را در تاریخ پرافتخار این مرز و بوم ثبت نموده‌اند، این روزها به انتظار کاروان یکصد و سی پنج شهیدگمنام، مهمانانی از کربلای ایران نشسته‌اند تا حماسه‌ای دیگر در تراز ایران اسلامی برپا دارند.
در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: بدیهی است در این مقطع زمانی که مهم‌ترین نیاز کشور حفظ و تقویت انسجام ملی، همدلی و هم‌زبانی است، عطرحضور شهدای گمنام می‌تواند محور همبستگی و انسجام ملت در سایه رهبری مدبرانه رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) باشد.
این بیانیه می افزاید: با توجه فرارسیدن ماه پیروزی خون بر شمشیر و رسیدن کاروان حسینی(ع) به کربلا، ورود کاروان بزرگ شهدای گمنام را مغتنم شمرده و با توجه به لزوم بزرگداشت مقام والای شهیدان، تقویت روحیه شهادت طلبی، معنویت افزایی و مأنوس شدن با مکتب شهدا به عنوان سیره و راه سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع)، توفیق استقبال از کاروان 135 شهید والا مقام دفاع مقدس نصیب ما شده است. 
در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: بی‌شک استقبال بی‌سابقه و گسترده امت شهید پرور و خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران از شهدای میهن اسلامی، بار دیگر ولایتمداری و دلدادگی به راه شهیدان را نشان داده و با استشمام عطر شهیدان راه حق، نفسی تازه در وجودشان وزیدن خواهد گرفت و نوید این استقبال عظیم و تشییع باشکوه همبستگی و همراهی ملت با آرمان‌های امام(ره) و شهدای انقلاب اسلامی است. 
در پایان این بیانیه آمده است: پاسداران و کارکنان سپاه حضرت محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ همچون گذشته در کنار امت همیشه در صحنه ایران اسلامی در این مراسم با شکوه که مصادف با سومین روز از محرم حسینی(ع) است شرکت گسترده‌ای داشته و از عموم مردم مؤمن و ولایتمدار برای حضور در همراهی تشییع کاروان یکصد و سی پنج شهید عزت ایران اسلامی و تجدید بیعت دوباره با آرمان ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی دعوت می‌نماییم.
مراسم وداع مردم تهران با 135 شهید گمنام دوران دفاع مقدس چهارشنبه شب و همزمان با شب سوم ماه محرم و عزاداری سیدسالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) با حضور جمع کثیری از خانواده شهدا، مردم شهید پرور و مقام های کشوری و لشکری در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.
کد مطلب: 93890
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *