کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

برگزاری جشنواره راه ابریشم با حضور ایران

23 شهريور 1397 ساعت 14:52

سومین جشنواره بین المللی فرهنگی راه ابریشم با حضور کشورهای مختلف جهان از جمله جمهوری اسلامی ایران در منطقه 'دون خوانگ' استان گانسو در شمال غرب چین برگزار می شود.


سومین جشنواره بین المللی فرهنگی راه ابریشم با حضور کشورهای مختلف جهان از جمله جمهوری اسلامی ایران در منطقه 'دون خوانگ' استان گانسو در شمال غرب چین برگزار می شود.
به گزارش وز جمعه ایرنا ایرنا این همایش که هدف اصلی آن آشنا کردن کشورهای حوزه راه ابریشم با طرح های مربوط به این مسیر است روزهای 27 و 28 سپتامبر(5 و 6 مهر) برگزار می شود.
همزمان قرار است هیات ها و نمایندگان کشورهای مختلف که در این همایش شرکت می کنند از نزدیک با آثار فرهنگی و هنری این استان مسلمان نشین چین آشنا شوند.
همکاری بیشتر میان کشورها ، تبادلات در زمینه های فرهنگی و گردشگری، تاکید بر مراودات بیشتر و برگزاری همایش ها و جشنواره های بیشتر و همچنین آموختن متقابل از تجربیات یکدیگر با احترام و حراست از منافع متقابل و برد - برد از جمله اهداف برگزاری این همایش محسوب می شود.
قرار است در جریان این همایش و در حاشیه آن هیات ها با آداب و رسوم منطقه آشنا شده و از مکان های مختلف تاریخی آن که بی ارتباط با راه ابریشم نیست بازدید کنند.
موضوع این همایش ایجاد جامعه زیبا و با انسجام و برابری بیشتر است انتظار می رود یک هزار نفر از 100 کشور، منطقه و سازمان بین المللی در این همایش شرکت کنند.
خانم 'چن چینگ' مدیرکل تبلیغات کمیته مرکزی حزب کمونیست استان گانسو در این باره می گوید که جشنواره و همایش یاد شده با 14 نشست همراه خواهد بود که موضوعات مختلف چون تبادلات انسانی، همکاری های فرهنگی و گردشگری، راه اریشم و فرهنگ و حفاظت از آثار تاریخی را شامل می شود.
گروه های مختلف هنری از استان ها و مناطق چین از جمله از منطقه 'دون خوانگ' در حاشیه این مراسم برنامه های هنری و فرهنگی برگزار خواهند کرد.
جشنواره و همایش بین المللی 'دون خوانگ' از سال 2016 میلادی به این طرف برگزار شده و همواره مورد توجه کشورها قرار گرفته است.
وزارت فرهنگ و گردشگری چین نیز امیدوار است در این دوره نیز شرکت کنندگان از نزدیک با فعالیت های صورت گرفته در توسعه تبادلات انسانی، فرهنگی و هنری با کشورهای دیگر قرار گیرند.
این برنامه ها در واقع برگزاری نوعی اکسپو فرهنگی و گردشگری در این منطقه از چین به حساب می اید به طوری که جشنواره 'راه ابریشم' دون خوانگ امروز خود به یک اساسنامه و برنامه برای همکاری ها و تبادلات میان چین و کشورهای دیگر در مسیر راه ابریشم نوین تبدیل شده است.


کد مطلب: 93912

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/93912/برگزاری-جشنواره-راه-ابریشم-حضور-ایران

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir