۰
جمعه ۲۳ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۱۰
كواكبيان در نشست اداري پيگيري مشكلات مردم منطقه ٣ :

ما به دنبال حكومت ديني هستيم؛ نه دين حكومتي

نشست سران ايران ، روسيه و تركيه بيانگر عمق نفوذ و برتري منطقه اي ايران است
جلسه اداری رسیدگی به مشکلات مردم منطقه‌ ۳ تهران از سلسله جلسات مناطق ۲۲ گانه تهران که به همت دکتر مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و با همیاری فرماندار تهران از سال قبل و به طور منظم برگزار می شود، شنبه ۱۷ شهریور ۹۷ ، درفرمانداری تهران با حضور دبیران شورایاری محلات منطقه ۳ ، مسئولین اجرایی و مدیران دستگاه های دولتی تهران و همچنین حجت الاسلام مهدی شیخ نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.
ما به دنبال حكومت ديني هستيم؛ نه دين حكومتي
جلسه اداری رسیدگی به مشکلات مردم منطقه‌ ۳ تهران از سلسله جلسات مناطق ۲۲ گانه تهران که به همت دکتر مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و با همیاری فرماندار  تهران  از سال قبل و به طور منظم برگزار می شود، شنبه ۱۷ شهریور ۹۷ ، درفرمانداری تهران با حضور دبیران شورایاری محلات منطقه ۳ ، مسئولین اجرایی و مدیران دستگاه های دولتی تهران و همچنین حجت الاسلام مهدی شیخ نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.
این نشست برای پیگیری جلسه مردمی منطقه ۳ و هماهنگی دستگاه های اجرایی و شهرداری منطقه جهت تصمیم گیری برای حل مشکلات مطرح شده در جلسه مردمی برگزار شده و مصوبات آن از فرمانداری تهران تا رسیدن به مرحله اجرایی پیگیری می شود.
در آغاز جلسه دبیران شورایاری محلات منطقه ۳ مسائل عمده منطقه را بیان کردند.
بافت های فرسوده در منطقه ۳، استفاده  بی رویه از آب های زیر زمینی، جمعیت شناور بالای منطقه در طول روزهای کاری هفته ، مشکلات مربوط به فاضلاب محله امانیه، ساخت برج هایی بدون مجوز قانونی از جمله برجی که سر چهارراه جهان کودک که کاملا غیر کارشناسی ساخته شده است، خودروهای فروشنده غذا و مشکلات ترافیکی و اجتماعی مربوط به آن، کمبود پارکینگ طبقاتی در منطقه، کیفیت آسفالت برخی محلات همچون زرگنده  از جمله مشکلات و مسائل عمده مطرح شده توسط دبیران شورایاری بود.
دبیران شورایاری منطقه ۳ نسبت به ادامه ساخت و ساز باغ ها در محله دروس ابراز نگرانی کرده و مشکلاتی همچون ایجاد آلودگی هوا و از بین رفتن بافت طبیعی محله دروس بر اثر ساخت و سازها، استفاده از چاه های آب در محدوده این منطقه، نبود پارکینگ و پارک دوبل برخی خودروها، وجود معضلات اجتماعی ، مشکلات مربوط به فاضلاب ، وجود آب رسانی خصوصی در برخی محلات، کمبود سرانه ورزشی و نبود ورزشگاه، وجود ۲ مدرسه در شمال میدان تره بار محله اختیاریه که اگر عقب نشینی کنند مشکل ترافیکی حل خواهد شد، وجود املاک قدیمی بدون سند ،مشکل سند ساختمان های محله  ده ونك و آرارات ؛ را مطرح کردند.
" سید مرتضی روحانی " قائم مقام شهردار منطقه ۳ ضمن اشاره به مشکل استفاده از ورزشگاه ها و کمیسیون ماده  ۸۸   که واگذاری اماکن ورزشی را به بخش خصوصی داده افزود: سازمان ورزش بهره برداری از اماکن ورزشی را طی برگزاری مزایده به بخش خصوصی تحویل می دهد.
 
وی درخصوص کمبود پارکینگ و پارک دوبل اتومبیل ها افزود: زمین میدان شیخ بهایی  و زمین کنار بیمارستان بقیه الله  را برای احداث پارکینگ طبقاتی در نظر گرفته ایم.
نماینده اداره ثبت املاك در بحث ساختمان های محله آرارات افزود: در صورت نوسازی، این ساختمان ها نیاز به پایان کار ندارند ولی برای خرید و فروش با مراجعه به اداره ثبت با فراهم بودن استاندارهای مربوط به سال ساخت مجوز پایان کار صادر خواهد شد ولی در صورتی که ملک به صورت غیرمجاز ساخته شده است باید جریمه آنرا پرداخت نماید.
نماینده آموزش و پروش در خصوص  مدارس موجود در منطقه ۳ گفت: ۳۰ درصد مدارس ما دولتی و ۷۰ درصد غیر دولتی هستند و تعدادی از مدرسین این منطقه رتبه یک کشوری دارند.
وی به مشکل مدرسه امام صادق(ع) در طرح عقب نشینی برای حل مشکلات ترافیکی اشاره کرد و افزود: زمین این مدرسه متعلق به اداره اوقاف است ولی بنای ساختمان و بهره برداری آن با آموزش و پرورش است بنایراین باید هماهنگی با هر دو ارگان صورت پذیرد.
"عیسی فرهادی" معاون استاندار و فرماندار تهران منطقه ۳ تهران را به عنوان شاهراه وقلب تهران عنوان کرد و افزود: در این منطقه گذرهای زیادی موجود است و مردم متمکنی دارد که ما امیدواریم روزی تمام مناطق تهران مانند این منطقه از امکانات مطلوبی برخوردار شوند. این منطقه رتبه یک درمانی را دارا است. بخش بزرگی از  فضای سبز شهر را دارد، ورزشگاه انقلاب، پارک ملت، بخش عظیمی از اراضی عباس آباد در این منطقه است.
فرهادی افزود: برای حل مشکلات مربوط به اوقاف و آموزش و پرورش جلسه ی ویژه برگزار خواهد شد.
وی تخصیص زمین برای  احداث کلانتری را  با کمک شهرداری، شورایاری ها و اداره املاک در ارتقاء امنیت منطقه مهم عنوان کرد و از "عبدی" معاون مدیرکل ثبت اسناد استان تهران خواستار پیگیری و رفع مشکلات  ساختمان های پلاک ۷۰ شد.
دکتر مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس درمجلس ضمن عرض تسلیت به مناسبت سالگرد شهدای ۱۷شهریور افزود: شهدای ۱۷ شهریور با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی قدم در راه خدا گذاشتند و شهید شدند و ما باید کاری کنیم که شرمنده شهدا نباشم.اجلاس سران روسیه، ترکیه و ایران در تهران نشان داد که ما در منطقه حرفی برای گفتن داریم و این همان ثمره ی استقلال است که مردم به مسوولان سپرده اند.
وی افزود: امیدواریم در بحث آزادی بتوانیم بهتر از قبل حرف بزنیم و لکنت زبان نداشته باشیم همانطور که در این جلسات مردم با بیان مسایل و مشکلاتشان حرف زدند ما باید اسلام را هدف قرار دهیم و در راستای حکومت اسلامی گام بردایم یعنی حکومت دینی داشته باشیم نه دین حکومتی .
رئيس فراکسیون دیپلماسی و منافع ملی مجلس شورای اسلامی حمله وران به کنسولگری ایران در بصره را مشتی خائن ، نادان و داعشی قلمداد کرد و گفت: این ها باعث نمی شود که ما از سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله (ع) دست بکشیم و کوتاه بیایم. انشاالله در راه پیمایی اربعین با حضور گسترده نشان خواهیم داد.
دکتر کواکبیان در نشست مردم منطقه ۳ به احداث زیر گذر میدان ونک اشاره کرد و افزود : برای حل مشکل ترافیک و گره ترافیکی که در این نقطه ایجاد شده احداث زیر گذر می تواند این مشکل را مرتفع نماید.
 
کد مطلب: 93922
برچسب ها: مصطفی کواکبیان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *