۰
شنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۲۳

ناکامان بزرگ تاریخ لیگ اروپا

همزمان با فرا رسیدن مرحله گروهی فصل جدید لیگ قهرمانان اروپا، تارنمای خبری «فاکس اسپورتس آسیا» در گزارشی، پنج نفر از بزرگ ترین ناکامان تاریخ این رقابت ها را از نظر گذراند.
ناکامان بزرگ تاریخ لیگ اروپا
همزمان با فرا رسیدن مرحله گروهی فصل جدید لیگ قهرمانان اروپا، تارنمای خبری «فاکس اسپورتس آسیا» در گزارشی، پنج نفر از بزرگ ترین ناکامان تاریخ این رقابت ها را از نظر گذراند.
به گزارش ایرنا، این تارنما روز شنبه در گزارشی نوشت: با اتمام نخستین تعطیلات بین المللی لیگ ها به منظور شرکت بازیکنان در بازی ها و اردوهای ملی، فوتبال باشگاهی بار دیگر از سر گرفته می شود، این در حالی است که برای بسیاری از تیم های مطرح اروپایی اتمام این تعطیلات زنگ خطری است که فرا رسیدن دور نخست لیگ قهرمانان اروپا را یادآوری می کند.
بهترین بازیکنان از گوشه و کنار اروپا برای دستیابی به معتبرترین عنوان باشگاهی جهان با یکدیگر پیکار می کنند، در واقع در هنگام انتخاب تیم، این بازیکنان همواره یک موضوع را مد نظر قرار می دهند و آن هم قابلیت ها و توانایی های آن تیم برای حضور و افتخار آفرینی در این تورنمنت معتبر است.
با این حال در بین ستاره ها و اسطوره های دنیای فوتبال هستند بزرگانی دستشان از این افتخار کوتاه مانده و رویای فوتبالیشان نیمه کاره رها شده است.
در این گزارش به پنج نفر از بزرگ ترین بازیکنانی که از این افتخار بی نصیب مانده اند، اشاره شده است:

** فابیو کاناوارو
کاناوارو به عنوان یکی از بهترین مدافعان دنیا که در عرصه باشگاهی افتخارات زیادی را به دست آورده و در عرصه ملی نیز جام طلایی جهان را به همراه لاجوردی پوشان بالای سر برده و نامش در فهرست برندگان توپ طلای جهان نیز به چشم می خورد، نخستین ستاره ای است که دستش از جام قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا کوتاه ماند.
مدافع مستحکم و باهوش تیم ملی ایتالیا در دوران فوتبالی خود سابقه پوشیدن پیراهن تیم های مطرحی همچون رئال مادرید، یوونتوس و اینتر میلان را در کارنامه دارد و در کمال تعجب هیچگاه در فینال لیگ قهرمانان اروپا بازی نکرده است، در واقع بهترین عملکرد او به همراه یک تیم در این بازی ها، به حذف به همراه اینتر توسط آ. ث میلان در نیمه نهایی سال 2003 باز می گردد.

** رود فن نیستلروی
اگرچه فن نیستلروی یکی از گلزن ترین بازیکنان تاریخ رقابت های لیگ قهرمانان اروپا محسوب می شود، اما متاسفانه نام او نیز در این فهرست به چشم می خورد؛ او که در دوران فوتبالی به همراه پی اس وی آیندهوون، منچستر یونایتد و رئال مادرید سابقه حضور در این رقابت ها را دارد، در 73 حضور با 56 گل زده چهارمین گلزن برتر تاریخ این تورنمنت است.
با این حال و با وجود نسبت بالای گل های زده، بازیکن تیم ملی هلند هرگز موفق به بالا بردن جام این مسابقات نشد و او هم به مانند کاناوارو در نزدیک ترین مرحله یعنی نیمه نهایی سال 2002 به همراه شیاطین سرخ توسط بایر لورکوزن از گردونه رقابت ها کنار رفت.

** جیانلوییجی بوفون
برای دروازه بان تیم ملی ایتالیا که همواره به سادگی و بدون هیچ زحمتی در فهرست بهترین دروازه بانان تاریخ این رقابت ها قرار داشته، نچشیدن طعم قهرمانی این بازی ها باعث تاسف و شرمساری است.
گلر اسطوره ای فعلی تیم پاری سن ژرمن به زودی نخستین حضور خود را با پیراهن این تیم فرانسوی را در لیگ قهرمانان اروپا تجربه خواهد کرد، اما او پیش از این با یوونتوس و پارما سابقه حضور در این بازی ها را دارد.
او که سابقه 11 قهرمانی اسکودتو را در کارنامه دارد و در سال 2006 هم به همراه تیم ملی ایتالیا جام جهانی را بالای سر برده است، سه بار در فینال لیگ قهرمانان مغلوب شده و در بالا بردن جام ناکام مانده است، این در حالی است که رکورد بداقبال ترین بازیکن این رقابت ها با 125 بار حضور بدون فرجام در این بازی ها هم در دستان بوفون است.
بوفون در سال 2003 توسط آ. ث میلان، در سال 2015 به دست بارسلونا و در تازه ترین ناکامی در سال 2017 به دست کهکشانی ها از رسیدن به جام ناکام ماند.

** زلاتان ابراهیموویچ
پیش از بوفون، رکورد بیشترین بازی نافرجام در لیگ قهرمانان اروپا به ابراهیموویچ تعلق داشت.
سوپر استار تیم ملی سوئد که با هفت تیم معتبر سابقه حضور در این رقابت ها را دارد؛ فرصت های زیادی را برای کسب عنوان قهرمانی از دست داده است.
زلاتان به همراه آژاکس، یوونتوس، اینترمیلان، بارسلونا، آث میلان، منچستر یونایتد و پاری سن ژرمن در این رقابت ها حضور داشته و نزدیک ترین فاصله او با عنوان قهرمانی در فصل 2009 – 2010در نیمه نهایی به همراه کاتالان ها رقم خورد جایی که آبی اناری پوشان در نهایت با شکست از اینتر میلان از راهیابی به فینال باز ماندند.
ابراهیموویچ تنها بازیکنی است که با شش تیم متفاوت در این جام گلزنی کرده است، در واقع تنها فصل خشکسالی او در گلزنی به همراه شیاطین سرخ بوده است؛ از آنجا که بارسلونا و اینتر یک سال پس از جدایی او عنوان قهرمانی این بازی ها را از آن خود کرده اند؛ بسیاری افراد ستاره سوئدی را
«بدشانس» خطاب می کنند.

** رونالدو
فوق ستاره اسبق تیم ملی برزیل که بی شک یکی از ستاره های بلامنازع دنیای فوتبال است، به شکلی دراماتیک از افزودن این جام معتبر به صندوقچه افتخارات خود ناکام ماند.
رونالدو با کسب دو توپ طلای جهان، قهرمانی در جام جهانی و سابقه هم بازی بودن با یک دو جین ستاره چه در عرصه ملی و چه در عرصه باشگاهی، فهرستی بی پایانی را از حیث عناوین و افتخارات به نام خود ثبت کرده است.
او که سابقه حضور در اینتر میلان، آ. ث میلان و رئال مادرید را در کارنامه داشته و به همراه آن ها یکی از بخت های اصلی کسب عنوان قهرمانی بوده است، به مانند دیگر افراد این فهرست در نزدیک ترین نقطه به این عنوان، یعنی در نیمه نهایی حذف شده است.
کد مطلب: 94003
برچسب ها: رونالدو
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *