۰
جمعه ۱۴ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۰۸:۵۵
آخرین نظرسنجی هاحکایت می کند؛

بهبود وضعیت انتخاباتی رامنی

بر اساس نظرسنجی ها صورت گرفته پس از نخستین مناظره تلویزیونی باراک اوباما و رامنی، نامزد جمهوریخواهان توانسته است موقعیت انتخاباتی خود را بهبود ببخشد
در یک نظر سنجی که امروز پنجشنبه در امریکا منتشر شد، محبوبیت میت رامنی به ۴۹ درصد افزایش یافته است که کاملا بی سابقه به شمار می رود.

بر اساس این نظر سنجی که توسط رویترز صورت گرفت به دنبال مناظره تلویزیونی چهارشنبه شب گذشته رامنی توانسته است در چندین موضوع از رقیب دموکراتش جلو بزند که در واقع دستاورد بزرگی برای جمهوری خواهان به شمار می رود.

هر چند محبوبیت باراک اوباما در میان رای دهندگان تغییر خیلی محسوسی نداشته است ، نظرسنجی رویترز زنگ خطر را برای دموکرات ها به صدا در می اورد.

میت رامنی اکنون فاصله خود را با اوباما چند پله کمتر کرده است و به این ترتیب رقابت انتخاباتی میان دو نامزد فشرده تر خواهد شد.

بر اساس نظر سنجی رویترز رامنی در موضوعات مالیات ها و بیمه درمانی چهره خود را بهبود بخشیده و امیدواری بیشتری در میان رای دهندگان نسبت به وعده های اقتصادی خود برای بهبود بحران بیکاری در امریکا به وجود اورد.

تحلیلگران انتخاباتی در امریکا می گویند اگر میت رامنی به این روند ادامه دهد، می تواند، چالش جدی برای انتخاب دوباره رئیس جمهوری امریکا به وجود اورد.

در مناظره تلویزیونی چهارشنبه شب که نود دقیقه به طول انجامید، مساله ایجاد شغل و بیکاری گسترده، بیمه درمانی و مالیات ها و همینطور سیاست انرژی دولت امریکا محور اصلی بحث های دو نامزد بود.

میت رامنی در این مناظره انتخاباتی شدیدا اوباما را به دلیل بحران بیکاری در امریکا ملامت کرد و گفت: ۲۳ میلیون امریکایی بیکار بوده و در جستجوی شغل هستند.

قدرت سخنان رامنی و اعتماد به نفس وی در این مناظره بسیاری از ناظران را در امریکا شگفت زده کرده بطوریکه ان ها می گویند: رامنی توانست در نخستین مناظره تلویزیونی تصویری خوب و مثبت از خود ارائه دهد.

اوباما روز گذشته در سخنانی بعد از مناظره رامنی به دروغگویی متهم کرد و از رقیب خود خواست در اعلام برنامه های خود صادق باشد.

انتخابات ریاست جمهوری امریکا ششم نوامبر برگزار می شود.
کد مطلب: 9405
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *