۰
دوشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۴۶

تلاش ترکیه برای نجات تروریستهای ادلب

تروریست های حاضر در شهر ادلب که به صورت پیدا و پنهان از سوی ترکیه و برخی کشورهای دیگر پشتیبانی می شوند، این روزها در بیم و هراس عجیبی به سر می برند و این کشورها تلاش وسیعی را برای نجات آنها در هفته های اخیر آغاز کرده اند.
تروریست های حاضر در شهر ادلب که به صورت پیدا و پنهان از سوی ترکیه و برخی کشورهای دیگر پشتیبانی می شوند، این روزها در بیم و هراس عجیبی به سر می برند و این کشورها تلاش وسیعی را برای نجات آنها در هفته های اخیر آغاز کرده اند.
به گزارش ایرنا، نیروهای جنگجوی حاضر در شهر ادلب که در قالب گروه های مختلف تروریستی در این شهر ساکن شده اند، این روزها در هراس از دست دادن آخرین پایگاه مهم خود در خاک سوریه بوده و در آستانه اضمحلال هستند. 
مقامات آنکارا با پیش کشیدن احتمال بروز فاجعه انسانی و کشتار غیرنظامیان و نیز گسیل سیل پناهجویان از ادلب به سمت ترکیه، مخالف حمله احتمالی ارتش سوریه برای رفع تصرف ادلب از دست تروریست ها هستند.
مقامات ترکیه در چند هفته اخیر بر حل مساله ادلب از طریق سیاسی و مذاکره تاکید کرده و حمله به این شهر را موجب به راه افتادن موج جدید کشتار غیرنظامیان و پناهجویان عنوان کرده و در صدد خرید زمان برای برون رفت از مشکلی هستند که خود نیز در به وجود آمدن آن نقش داشته اند هر چند که در این تلاش ها ناکام بوده اند.
بسیاری از عناصر گرو های تروریستی حاضر در خاک سوریه که تخمین زده می شود بیش از 60 هزار نفر از آنها از اتباع خارجی و جنگجویان کشورهای مختلف هستند، هم اکنون در ادلب جمع شده اند.
این عده در هفت سال گذشته اغلب از طریق خاک ترکیه به سوریه رفته و در نبردهای تروریستی مشارکت داشته اند و با شکست پی در پی آنها و با انتقال از محل های تحت محاصره قبلی، در نهایت به ادلب منتقل شده و هم اکنون در شرایط بلاتکلیفی به سر می برند.
این تروریست های خارجی، در وضعیت کنونی نه راه پس دارند و نه راه پیش، چرا که ترکیه حاضر نیست آنها را در خاک خود حتی به عنوان پناهجو بپذیرد، در کشور متبوع خود نیز تحت تعقیب هستند و در خاک سوریه نیز امکان جنگ و حتی ادامه حضور ندارند.
تخمین زده می شود که حدود 150 هزار نفر جنگجوی مسلح تروریستی که تحت حمایت کشورهای مختلف از جمله ترکیه بوده و هستند، در ادلب ساکن شده اند و با حضور در این شهر، جمعیت غیرنظامی آنجا را به سپری برای در امان ماندن خود تبدیل کرده اند.
دولت ترکیه که پیش از این حامی تعدادی از این گروه ها و عناصر جنگجو بود و در قالب مذاکرات آستانه، سوچی و کمیته تدوین قانون اساسی سوریه به نوعی نماینده آنها به شمار می رود، تلاش وسیع سیاسی و دیپلماتیک و حتی تحرکات نظامی در منطقه برای نجات آنها از حمله ارتش سوریه آغاز کرده که این تلاش ها تاکنون ناکام مانده است.
کد مطلب: 94089
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *