کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

استفاده داعش از تجهیزات نظامی اسرائیل

26 شهريور 1397 ساعت 16:28

گزارش‌های حاکی از آن است که نیروهای ارتش سوریه به ادله و شواهدی دست‌ یافته‌اند که اثبات می‌کند گروه تروریستی داعش در سوریه از سلاح و تحهیزات نظامی اسرائیل استفاده کرده است.


گزارش‌های حاکی از آن است که نیروهای ارتش سوریه به ادله و شواهدی دست‌ یافته‌اند که اثبات می‌کند گروه تروریستی داعش در سوریه از سلاح و تحهیزات نظامی اسرائیل استفاده کرده است.
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، نیروهای ارتش سوریه اقدام به پاکسازی مناطق آزاد شده از کنترل داعش کرده و در جریان آن به انبار سلاح و مهمات ساخت کشورهای عربی و اسرائیل دست یافته‌اند.
ارتش سوریه در جریان پاکسازی حوض‌الیرموک واقع در حومه غربی استان درعا تعدادی سلاح، آرپی‌جی، موشک، اسلحه سبک و دیگر مهمات در یکی از پایگاه‌های داعش پیدا کرده که برخی از آنها ساخت اسرائیل هستند.
این نخستین بار نیست که تجهیزات نظامی ساخت طرف‌های خارجی از جمله اسرائیل در درعا کشف می‌شود، ارتش سوریه قبلا هم در درعا انبار مهمات ساخت دولت‌های خارجی را پیدا کرده بود.

ارتش سوریه در ماه ژوئن چندین آرپی جی، موشک‌انداز ضد تانک، خمپاره و دیگر تجهیزات نظامی ساخت آمریکا در درعا کشف کرد که شورشیان براساس توافق‌نامه آشتی این تجهیزات را به دولت تحویل دادند. سلاح و تجهیزاتی که ایالات متحده به ارتش آزاد سوریه ارائه می‌داد.

اخیرا هم نیروهای دولت سوریه انبار تسلیحاتی دیگری را شناسایی کردند که احتمالا از آن داعش و جبهة‌ النصره در استان قنیطره است. گزارش‌های رسانه‌ای حاکی از آن است که این انبار حاوی دارو، تفنگ خودکار، سلاح تک‌تیرانداز و دیگر تجهیزات نظامی است که برخی از آنها ساخت آمریکا و اسرائیل هستند.
ماه میلادی گذشته هم ستاد نظامی روسیه تصریح کرد، به دنبال تلاش‌های مرکز آشتی روسیه در سوریه برای تحویل سلاح شورشیان و رفتن آنها به ادلب یا پیوستن به داعش و دیگر گروه‌های تروریستی، مقامات سوریه توانستند بر استان‌های درعا، قنیطره و سویدا کنترل یابند.


کد مطلب: 94145

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/94145/استفاده-داعش-تجهیزات-نظامی-اسرائیل

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir