۰
جمعه ۱۴ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۳۰

فضای حاکم بر نرخ ارز روانی است

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به افزایش غیر واقعی نرخ ارز گفت: عوامل روانی موجب افزایش غیر واقعی نرخ ارز شده است و دولت می تواند با استفاده از ذخیره ارزی مشکلات کنونی را برطرف کند.
محمد رضا پور ابراهیمی اظهارداشت: امروز دشمن به دنبال ضربه زدن به ایران اسلامی است اما استقلال و موفقیت ملت ایران به شدت غرب را نگران کرده است.

وی اظهارداشت: تحریمهای دشمن بر علیه ایران اسلامی وارد فاز جدیدی شده است و سعی دارند اینگونه ملت ایران را تحت فشار قرار دهند و مقهور کنند اما دشمن طی سالهای گذشته در تمام صحنه ها با هوشیاری مردم شکست خورده است و این بار هم مردم هوشیارانه در جبهه اقتصادی حضور خواهند یافت.

وی در خصوص تحریمها گفت: نمی توان اثرات تحریمها را نادیده گرفت اما این تاثیرات آنقدر نیست که بتواند موجب بروز تحول و ضربه به اقتصاد شود و بازار ارز را دچار تحولی ناگهانی کند بلکه به نظر می رسد برخی تحرکات روانی و هیجانی موجب بروز مشکل شده است و افزایش قیمت در بازار ارز نیز در همین راستا است و اگر این عوامل روانی از بین برود قیمت ارز حقیقی خواهد شد.

وی افزود: باید با مدیریت صحیح بازار را کنترل کرد و اگر این چنین شود به طور حتم شاهد چنین مشکلاتی در آینده نخواهیم بود.

وی گفت: بر طبق بررسیهای اقتصادی قیمت ارز هم اکنون باید در کشور زیر ۲۰۰۰ تومان باشد.

پور ابراهیمی با اشاره به وجود هیجانات کاذب در بازار ارز گفت: قیمت کنونی کاملا غیر واقعی است و باید با رفتار صحیح اقتصادی جلوی این رشد گرفته شود.

وی با اشاره به ذخیره ارزی کشور گفت: این ذخیره پشتوانه بسیار خوبی برای کشور در این عرصه است و با توجه به چنین پشتوانه ای به هیچ عنوان نمی توان قیمت جهشی ارز را منطقی دانست.

وی تاکید کرد که ملت با رهبری مقام معظم رهبری همیشه غرب را شکست داده و در این زمینه نیز چنین رخ خواهد داد و نقشه دشمنان با شکست مواجه خواهد شد.
کد مطلب: 9425
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *