کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

جهش ظرفیت پهنای باند شبکه انتقال کشور

28 شهريور 1397 ساعت 9:29

ظرفیت پهنای باند شبکه انتقال کشور در یک سال فعالیت دولت دوازدهم با رشدی 2 برابری همراه بود و از 10 هزار گیگابیت بر ثانیه در سال 1395 به 22 هزار و 191 گیگابیت بر ثانیه رسید.


ظرفیت پهنای باند شبکه انتقال کشور در یک سال فعالیت دولت دوازدهم با رشدی 2 برابری همراه بود و از 10 هزار گیگابیت بر ثانیه در سال 1395 به 22 هزار و 191 گیگابیت بر ثانیه رسید.
به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، تازه ترین گزارش وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نشان می دهد ظرفیت پهنای باند اینترنت بین الملل کشور در دولت دوازدهم با رشدی بیش از 80درصدی مواجه شده است.
بر اساس این گزارش ظرفیت پهنای باند اینترنت بین الملل از 995 گیگابیت برثانیه اکنون به یک هزار و 805 گیگابیت برثانیه رسیده است تا بدین ترتیب نیازهای اپراتورهای ثابت ، همراه و ارائه دهندگان خدمات اینترنتی تامین و زمینه برای رشد و توسعه اشتغالزایی بر زیرساخت های فناوری اطلاعات و ارتباطات فراهم شود.
توسعه کمی و کیفی دسترسی به فضای مجازی همراه با ایمن سازی و ممانعت از سوء استفاده ها و اقدامات مخرب موازین دینی، اخلاقی و حقوق شهروندی یکی از اولویت هایی است که رییس جمهوری در پیوست حکم «محمدجواد آذری جهرمی» به عنوان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، به آن اشاره کرد که این امر با افزایش پهنای باند اینترنت بین الملل تامین می شود.
بهبود و توسعه همکاری با شرکت های پیشرو خارجی یکی دیگر از ماموریت های وزیر بود که تحقق این امر سبب شد برنامه ریزی و تعیین راهبرد برای حضور موثر در بازارهای منطقه ای و بین المللی و صدور خدمات فنی مهندسی پهنای باند با مشارکت و سرمایه گذاری بخش خصوصی به طور جدی پیگیری شود.
اقدام های انجام شده در این باره افزایش هفت برابری ظرفیت ترانزیت مرز به مرز بین الملل را برای کشورمان ممکن ساخت.
بر این اساس اکنون ظرفیت ترانزیت اینترنت در دولت دوازدهم از 580 گیگابیت بر ثانیه به سه ترابیت بر ثانیه رسیده است.
افزایش کیفیت ارائه و دسترسی مردم به شبکه ملی اطلاعات از دیگر اولویت های مندرج در پیوست حکم وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بود که بر همین اساس وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تلاش برای افزایش ظرفیت پهنای باندشبکه آی.پی داخل را در دستور کار قرار داد و اکنون ظرفیت پهنای باند آی.پی داخل به هفت هزار و 787 گیگابیت برثانیه رسیده است.
برای ایجاد هفت گذرگاه ارتباطات بین الملل در یک سال گذشته، شرکت ارتباطات زیرساخت با طراحی و اجرای پروژه شبکه دیتای بین الملل (IGW)، شبکه اتصال (ring) مجزا ایجاد کرده که ضمن جلوگیری از این قبیل قطعی ها، موجب افزایش ظرفیت، بهبود کیفیت و پایداری شده است.

*افزایش پوشش جاده ای
تازه ترین گزارش وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نشان می دهد بیش از 58 هزار کیلومتر از جاده های کشور در دولت دوازدهم زیر پوشش رومینگ نسل های سه و جهارم تلفن همراه قرار گرفت.
براین اساس، اکنون بیش از 65 میلیون نفر از جمعیت کشور کاربر نسل های سه و چهار تلفن همراه شده اند که رشدی 2 برابری را تجربه کرده است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات یازدهم شهریورماه گفت: در دولت دوازدهم همه 1422 شهر کشور زیر پوشش نسل های سوم و چهارم تلفن همراه قرار گرفت و ساکنان آنها به خدمات اینترنت پهن باند متصل شدند.
 


کد مطلب: 94256

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/94256/جهش-ظرفیت-پهنای-باند-شبکه-انتقال-کشور

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir