۰
چهارشنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۱۴

حمله پهپادی یمنی ها به عربستان

ارتش و نیروهای مردمی یمن امروز (چهارشنبه) با پهپاد 'قاصف 1 ' تجمعات و مواضع مزدوران سعودی را در ساحل غربی یمن هدف حمله قرار دادند.
ارتش و نیروهای مردمی یمن امروز (چهارشنبه) با پهپاد 'قاصف 1 ' تجمعات و مواضع مزدوران سعودی را در ساحل غربی یمن هدف حمله قرار دادند.
به گزارش پایگاه خبری المسیره، نیروهای یمنی این عملیات را در شمال «الخوخه» واقع در ساحل غربی یمن انجام دادند که براثر ان شماری از مزدوران سعودی کشته و زخمی شدند.
نیروهای یمنی از ماه جولای (تیر/مرداد ) چندین عملیات پهپادی علیه متجاوزان انجام داده اند که مهم ترین آن حمله به پالایشگاه شرکت نفت (آرامکو) و فرودگاه بین المللی ابوظبی و دبی بوده است.
عربستان از روز ششم فروردین سال 94 در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده ای را علیه یمن، آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی این کشور به قدرت، به اهداف و زیادخواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.
طبق اعلام مقامات سازمان ملل، جنگ یمن تا کنون بیش از 28 هزار کشته و زخمی و 3 میلیون بی خانمان به جا گذاشته است. هزاران نفر از مردم این کشور به خاطر سوءتغذیه، بیماری و دسترسی نداشتن به مراکز بهداشتی جان خود را از دست دادند.
سازمان ملل در 29 اوت(7 شهریور) ، حملات ائتلاف عربی تحت امر عربستان در یمن را جنایت جنگی اعلام کرد.
کد مطلب: 94275
برچسب ها: یمن
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *