۰
جمعه ۳۰ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۵۹

اقامه نماز ظهر عاشورا در تاجیکستان

همزمان با سراسر کشور و در سالروز حماسه شهدای کربلا، مراسم عزاداری و سپس نماز پرشکوه ظهر عاشورا در محل نمازخانه سفارت جمهوری اسلامی ایران در تاجیکستان، به امامت حجت الاسلام و المسلمین محمد جعفر منتظری دادستان کل کشور که به منظور شرکت در اجلاس دادستان های سازمان همکاری شانگهای در جمهوری تاجیکستان به سر می برند، برگزار شد.
اقامه نماز ظهر عاشورا در تاجیکستان
همزمان با سراسر کشور و در سالروز حماسه شهدای کربلا، مراسم عزاداری و سپس نماز پرشکوه ظهر عاشورا در محل نمازخانه سفارت جمهوری اسلامی ایران در تاجیکستان، به امامت حجت الاسلام و المسلمین  محمد جعفر منتظری دادستان کل کشور که به منظور شرکت در اجلاس دادستان های سازمان همکاری شانگهای در جمهوری تاجیکستان به سر می برند، برگزار شد. 
در این مراسم که سفیر جمهوری اسلامی ایران، دیپلماتهای کشورمان و سایر کارکنان دستگاهها در کنار صدها نفر از ایرانیان و دیگر محبان اهل بیت علیهم السلام حضور داشتند، عزاداران به دعا و شنیدن اهداف و مناقب شهدای کربلا پرداخته و با سوگواری و سینه زنی به یاد آن حماسه سازان جادوانه تاریخ اسلام با شهدای دشت کربلا در پاسداری از دین رسول خدا(ص) همنوا و همپیمان شدند‌.
شایان ذکر است که مراسم عزاداری دهه اول محرم از ششم محرم با حضور حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمد سادات منصوری از اساتید حوزه و دانشگاه در همین مکان شروع شد و با برگزاری مراسم ظهر عاشورا و ادامه پیدا کرد. پایان بخش شبهای عزاداری در این مکان شب سوم شهیدان دشت کربلا و همزمان با شب شهادت سید الساجدین حضرت زین العابدین(ع) خواهد بود.
لتزم به ذکر است ، هیات دادستانی کشورمان به ریاست حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای محمد جعفر منتظری دادستان کل کشور بامداد روز پنجشنبه مورخ 29 شهریور 1397 جهت شرکت در اجلاس دادستان های کل سازمان همکاری های شانگهای وارد شهر دوشنبه شد و مورد استقبال چند تن از مقامات دادستانی کل جمهوری تاجیکستان قرار گرفت.
در یکی از برنامه های این اجلاس، دادستان کل کشورمان به همراه دیگر همتایان از کشورهای سازمان همکاری شانگهای و اتحاد دولت های مستقل مشترک المنافع با جناب آقای امامعلی رحمان ملاقات کردند.
در جریان این ملاقات مسایل مربوط به مبارزه مشترک علیه جرم و جنایت، از جمله اشکال فراملی و سازمان یافته خشونت، تروریسم و افراط گرایی و چالش های امنیتی در سطح جهانی و منطقه ای مورد بررسی قرار گرفت.
 
کد مطلب: 94304
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *