۰
شنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۰۸

تیم ملی والیبال در بدترین شرایط جسمی بود

کارشناس والیبال درباره شکست تیم ملی مقابل بلغارستان گفت: در بازی نخست به دلیل اشتباهات زیاد بلغارها پیروز شدیم، اما برای دیدار دوم نیاز به هوش بیشتر داشتیم تا پیروز شویم.
کارشناس والیبال درباره شکست تیم ملی مقابل بلغارستان گفت: در بازی نخست به دلیل اشتباهات زیاد بلغارها پیروز شدیم، اما برای دیدار دوم نیاز به هوش بیشتر داشتیم تا پیروز شویم.
به گزارش مهر، رضا مومنی مقدم درباره شکست تیم ملی والیبال مقابل بلغارستان گفت: تیم ملی والیبال در بدترین شرایط جسمانی و روانی خود قرار داشت و اصلا نتوانست عملکرد خوبی را داشته باشد. مخصوصا در دریافت سرویس ها با مشکل مواجه شدیم و توپ های خوبی به سعید معروف نرسید.
وی درباره برد ملی پوشان در بازی نخست مقابل بلغارستان، افزود: متأسفانه یا خوشبختانه در بازی نخست به دلیل اشتباهات زیاد بلغارستان، تیم ایران پیروز شد. اگر در بازی شب گذشته باهوش تر عمل می کردیم می توانستیم پیروز شویم. بلغارها باهوش تر عمل کردند و روز خوب بلغارستان بود. هنوز رقابت ها به اتمام نرسیده و اگر دو بازی باقیمانده را با پیروزی پشت سر بگذاریم، شانس برای صعود داریم.
سرمربی پیشین تیم والیبال کاله درباره دو بازی باقیمانده در مرحله دوم مسابقات مقابل آمریکا و کانادا، تصریح کرد: هر دو تیم سخت و کلاسیک بازی می کنند، مخصوصا تیم آمریکا که نظم تیمی حرف اول را در آن تیم می زند و با توجه به شکست شب گذشته لهستان مقابل آرژانتین، آمریکا شانس نخست قهرمانی در این دوره مسابقات است. تیم کانادا نیز که آنتیگا هدایت آن را برعهده دارد نشان داده که بسیار با برنامه کار می کند و بازی مقابل این تیم نیز کار آسانی نیست.
کارشناس والیبال در ادامه اظهار داشت: ملی پوشان باید باخت مقابل بلغارستان را فراموش کنند و به بازی برگردند تا بتوانند نتایج خوبی را کسب کنند اما این یک کار گروهی را می طلبد که هم کادر فنی و هم ملی پوشان باید به یک انسجام ملی بازگردند.
وی درپاسخ به این سوال که حضور تیم ملی در بازی های آسیایی می تواند عاملی برای خستگی ملی پوشان باشد؟ گفت: حضوردر بازی های آسیایی، استراتژی فدراسیون و کمیته ملی المپیک بود که نیاز به مدال طلا داشتند. خستگی می توا ند نقطه تاریکی برای تیم ملی باشد. آنها پس از بازی های آسیایی به فاصله ۴۸ ساعت در تورنمنت اسلوونی شرکت و پس از آن نیز راهی مسابقات قهرمانی جهان شدند و این می تواند نقطه تاریک در اردوهای آماده سازی تیم ملی باشد.
مومنی مقدم در ادامه تأکید کرد: اما اگر بخواهیم حرفه ای به این موضوع نگاه کنیم اکثر کشورها چنین شرایطی را دارند و مرتب در تورنمنت ها و مسابقات مختلف شرکت می کنند. سطح مسابقات قهرمانی جهان بعد از المپیک بالاترین سطح را دارد و به همین دلیل تیم ها سعی می کنند تا با بهترین ترکیب خود در این رویداد حاضر و با تمام توان بازی کنند. در واقع آنها از نیروهای خود در سایر تورنمنت ها استفاده و بهترین ترکیب را در مسابقاتی مانند رقابت های قهرمانی جهان استفاده می کنند.
کارشناس والیبال درباره عملکرد تیم ملی تصریح کرد: ملی پوشان در مرحله اول مسابقات، عملکرد خوبی را پشت سر گذاشتند و تنها با یک شکست راهی دور دوم شدند. بلغارستان در این مرحله شناخت بسیار خوبی را نسبت به ایران کسب کرده بود و موفق شد در سرویس ها، ایران را اذیت کند تا دریافت دچار مشکل شود و توپی به سعید معروف نرسد و آنها با استفاده از این حربه موفق شدند ایران را شکست دهند. امیدوارم در دوبازی آینده ملی پوشان هوشیارتر عمل کنند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: برای تیم ملی در رقابت های قهرمانی جهان، آرزوی موفقیت دارم و مردم نیز این را بدانند که مسابقات قهرمانی جهان یکی از معتبرترین رقابت های والیبال است که تیم ها با بهترین شرایط خود در آن حاضر می شوند و ما باید توقعات معقول از تیم ملی داشته باشیم. اگر بتوانیم در بین رتبه های ۶-۱۰ قرار بگیریم، عملکرد خوبی است. همانطور که می دانید تیم ملی در دوره گذشته مسابقات، عنوان ششمی را کسب کرد و تکرار این می تواند نتیجه خوبی برای ملی پوشان باشد.

 
کد مطلب: 94357
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *