۰
سه شنبه ۳ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۲۳

ترامپ خیلی زود می خواهد با کیم دیدار کند

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا گفت که انتظار دارد دومین نشستش با رهبر کره شمالی "خیلی زود" اعلام شود اما مکان برگزاری این نشست باید تعیین شود.
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا گفت که انتظار دارد دومین نشستش با رهبر کره شمالی "خیلی زود" اعلام شود اما مکان برگزاری این نشست باید تعیین شود.
به گزارش ايسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در دیدار با مون جائه این، رئیس‌جمهور ‌کره‌ جنوبی در مقر سازمان ملل گفت: کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی حقیقتا یک فرد با فکر باز و فوق‌العاده است. من فکر می‌کنم که او می‌خواهد شاهد باشد که بالاخره یک اتفاقی بیفتد.
این اظهارات ترامپ در حالی مطرح شدند که رئیس‌جمهور کره‌ جنوبی چند روز پیش سومین دیدار خود با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی را برگزار کرد.
او اظهار کرد که یک پیام شخصی از جانب کیم جونگ اون برای ترامپ برده و در آن تصریح شده که رهبر کره شمالی برای دیدار مجدد با رئیس‌جمهور آمریکا در زمانی زود اظهار امیدواری کرده است
در تاریخ 12 ژوئن گذشته ترامپ و کیم جونگ اون یک نشست تاریخی بی‌سابقه برگزار کردند و پس از آن ترامپ تمایلش برای برگزاری یک نشست دیگر را با رهبر کره شمالی اعلام کرد.
با این حال برخی مقام‌های آمریکایی و تحلیلگران معتقدند پیونگ یانگ هنوز آمادگی کامل خود را برای تسلیم سلاح‌های هسته‌ای‌اش نشان نداده است.
این در حالی است که تا یک سال پیش دونالد ترامپ در سخنرانی خود در سازمان ملل رهبر کره شمالی را با لفظ "مردک موشکی" توصیف کرد و تهدید به نابودسازی کامل کره شمالی کرده بود.
ترامپ درخصوص صحبت‌های خصومت آمیزی که قبلا علیه رهبر کره شمالی مطرح کرده بود، گفت: آن مربوط به یک دوران متفاوت بود. آن دوران یک دوران خطرناک بود و اکنون یکسال از آن زمان گذشته است و زمانه خیلی تفاوت کرده است.
همچنین رئیس‌جمهور کره‌ جنوبی به ترامپ گفت: شما تنها کسی هستید که می‌توانید این مشکل را حل کنید. ترامپ نیز پاسخ داد ما هیچ عجله و شتابی برای رسیدن به یک توافق هسته‌ای نداریم.
ترامپ گفت که مایک پامپئو، وزیر امور خارجه دولتش ماموریت پیدا کرده تا دومین نشست را با رهبر کره شمالی ترتیب دهد.
برخی از مقام‌های آمریکایی گفته‌اند که ترامپ خواهان آن است که دیدار دومش با رهبر کره شمالی در خاک آمریکا صورت بگیرد.
ترامپ و رئیس‌جمهور کره‌ جنوبی در دیدار روز دوشنبه خود یک نسخه جدید از توافق تجاری آمریکا و کره‌ جنوبی را امضا کرده‌اند که تبدیل به یکی از موفقیت‌های ترامپ در تلاش برای مذاکرات مجدد بر سر توافق‌های تجاری آمریکا برای دستیابی به شرایط بهتر برای آمریکا شده است.
ترامپ این توافق جدید را یک توافق بسیار بزرگ خوانده و گفت که این توافق اصلاحات چشمگیری برای کاهش کسری تجاری میان دو کشور و ایجاد فرصت‌های جدید برای صادرات کالاهای آمریکایی به کره‌ جنوبی ایجاد می‌کند
کد مطلب: 94577
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *