۰
سه شنبه ۳ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۲۹

پایان رابطه رئیس جمهور تونس با حزب مشهور

رئیس جمهوری تونس پایان ائتلاف پنج ساله میان خود و حزب اسلامگرای النهضه به رهبری راشد الغنوشی را اعلام کرد.
رئیس جمهوری تونس پایان ائتلاف پنج ساله میان خود و حزب اسلامگرای النهضه به رهبری راشد الغنوشی را اعلام کرد.
به گزارش ايرنا، الباجی قاید السبسی گفت که رابطه اش با جنبش النهضه پایان یافته و این تصمیم از سوی النهضه اتخاذ و این جنبش راه خود را از من جدا کرده و مسیر دیگری برگزیده است.
وی در عین حال رابطه خود با رهبر جنبش النهضه را خوب توصیف کرد و گفت که الغنوشی با من رابطه دوستی دارد اما امور کشور فراتر از این دوستی هاست.
السبسی همچنین گفت که مشکلات جز با گفت وگو حل و فصل نمی شود و پنج سال توافق با النهضه به طور نسبی نتایج مثبتی در پی داشت هر چند که وی بهای این نزدیکی را پرداخت.
رئیس جمهوری تونس با اشاره به تحولات اخیر کشورش یادآورشد که جنبش النهضه نیز در قبال آنچه در کشور رخ می دهد، مسئولیت دارد.
السبسی همچنین به عملکرد حزب تحت رهبری خود اشاره کرد و گفت که از آنچه در حزب نداء تونس رخ می دهد راضی نیست.
وی درباره اعلام اعتصاب اتحادیه عمومی مشاغل به عنوان یک تشکل مهم و پرنفوذ این کشور نیز گفت که امروزه نمی توان اتحادیه عمومی را نادیده گرفت و من به این اتحادیه در ارتباط با خواسته های مشروعش کمک می کنم. 
از بحران اوت 2013 تونس، توافق سیاسی میان السبسی و جنبش النهضه آغاز شد و این روابط با حمایت سیاسی و ائتلاف حکومتی میان حزب تحت رهبری السبسی یعنی حزب نداء تونس و جنبش النهضه و انتخاب وی به عنوان رئیس جمهوری و به دست گرفتن قدرت در ژانویه سال 2015، گسترش یافت.
کد مطلب: 94579
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *