۰
چهارشنبه ۴ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۴۴

بازتاب سخنان روحانی در رسانه های هند

سخنان حسن روحانی رییس جمهوری ایران در مجمع عمومی سازمان ملل در رسانه های هند بازتاب گسترده ای داشت.
سخنان حسن روحانی رییس جمهوری ایران در مجمع عمومی سازمان ملل در رسانه های هند بازتاب گسترده ای داشت.
به گزارش ایرنا، روزنامه 'تایمز او ایندیا' نوشت: روحانی در سخنان خود در سازمان ملل تاکید کرد که ایران هیچ جنگ، تحریم، تهدید و یا زورگویی را نمی پذیرد.
رییس جمهوری ایران در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل از سیاست های خصمانه واشنگتن علیه کشورش انتقاد کرد و تاکید کرد موضع آمریکا با شکست مواجه خواهد شد.
روزنامه 'دی ان ای ایندیا' نیز در تیتری نوشت: حسن روحانی رییس جمهوری ایران از دولت دونالد ترامپ به دلیل وضع تحریم ها علیه ایران انتقاد کرد.
این روزنامه افزود: رییس جمهوری ایران اعلام کرد اقدامات غیر قانونی آمریکا در وضع تحریم های یک جانبه یک تروریسم اقتصادی و جنگ اقتصادی است.
وی گفت: جنگ اقتصادی که دولت آمریکا با استفاده از تحریم ها آغاز کرده است نه تنها مردم ایران را هدف قرار می دهد بلکه پیامد های مخربی برای کشورهایی که با ایران تجارت می کنند را به دنبال دارد.
روزنامه مذکور افزود: روحانی گفت این جنگ تجارت جهانی را با مشکل روبرو ساخته است.
شبکه خبری 'ایندیا' در بازتاب سخنان روحانی اعلام کرد: رییس جمهوری ایران در سازمان ملل اعلام کرد که ترامپ به دنبال سرنگونی رهبران ایران است.
وی گفت: دولت آمریکا حتی طرح خود برای سرنگونی دولت ایران را مخفی نمی کند و در عین حال ایران را به مذاکره دعوت می نماید. برای مذاکره احتیاج به عکس دو نفره نیست. دو طرف می تواند همین جا در مجمع عمومی سازمان ملل سخنان یکدیگر را بشنوند.
وب سایت 'اوت لوک' نوشت: حسن روحانی رییس جمهوری ایران تحریم های آمریکا را تروریسم اقتصادی توصیف کرد.
روحانی گفت: بی توجهی تعدادی از کشور ها به ارزش ها و نهاد های بین المللی، امنیت جهان را به خطر انداخته است. مقابله با چند جانبه گرایی نشانه ای از قدرت نیست. این نشانه ضعف در درک است. این اقدامات نشان دهنده ناتوانی در درک یک جهان پیچیده و مرتبط است.
خبرگزاری 'یونایتد نیوز او ایندیا' در تیتری ضمن اشاره به سخنان رییس جمهوری کشورمان نوشت: حسن روحانی تحریم های آمریکا را یک تروریسم اقتصادی توصیف کرد.
رییس جمهوری ایران آمریکا را متهم به انتخاب یک موضع خصمانه علیه ایران و پشت کردن به دیپلماسی پس از خروج یک طرفه از توافق هسته ای میان ایران و قدرت های جهان کرد.
به گزارش ایرنا، حجت اسلام و المسلمین حسن روحانی شب گذشته (سه شنبه شب) در هفتاد و سومین نشست عالی رتبه مجمع عمومی سازمان ملل متحد شرکت کرد و دربخشی از سخنرانی خود گفت: متأسفانه در جهان امروز شاهد حاکمانی هستیم که فکر می‌کنند با تقویت ناسیونالیزم افراطی، نژادپرستی و بیگانه ستیزی که یادآور تفکر نازی هاست و با زیر پا گذاشتن مقررات جهانی و تضعیف سازمان‌های بین‌المللی بهتر می‌توانند به منافع خود دست یابند و یا حداقل برای کوتاه مدت، می‌توانند بر احساسات عمومی و جذب آرای مردم، تأثیر بگذارند و برای این منظور، به نمایش‌های مضحکی حتی در قالب تشکیل جلسه غیرمعمول شورای امنیت، دست می‌زنند.
وی گفت: درک ایالات متحده آمریکا از روابط بین‌الملل، اقتدارگرایانه است. آمریکا فکر می‌کند چون زور دارد، حق هم دارد. درک آن‌ها از قدرت، نه اقتدار مشروع و قانونی، که زورگویی است. هیچ دولت و ملتی را نمی‌توان به زور به پای میز مذاکره آورد و اگر چنین شود آنچه انباشت می‌شود، خوشه‌های خشم ملت‌هاست که نصیب زورگویان خواهد شد.
کد مطلب: 94684
برچسب ها: هند
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *