۰
چهارشنبه ۴ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۳۸

بزرگ‌ترین مشکلات روستاها چیست؟

معاون امور دهیاری‌های سازمان دهیاری‌ها و شهرداری‌های وزارت کشور گفت: کاهش جمعیت، به علت فقدان توان معیشتی بیشترین مشکل روستاها است.
معاون امور دهیاری‌های سازمان دهیاری‌ها و شهرداری‌های وزارت کشور گفت: کاهش جمعیت، به علت فقدان توان معیشتی بیشترین مشکل روستاها است.
به گزارش ایسنا، سعیدرضا جندقیان امروز در حاشیه نشست مدیران‌کل دفاتر امور روستایی کشور در زنجان، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به سکونت‌گاه‌های بالای ۲۰ خانوار، روستا و زیر ۲۰ خانوار، آبادی گفته می‌شود که از تعداد کل روستاها و آبادی‌های کشور، ۳۹ هزار پارچه آن روستا هستند.
  وی افزود: ۹۲ درصد جمعیت ۶۹ هزار و ۳۰۰ نفری روستاهای کشور تحت پوشش خدمات دهیاری‌ها قرار دارند.
این مسئول با بیان اینکه کاهش جمعیت به علت فقدان توان معیشتی، بیشترین مشکل روستاها است، ادامه داد: برخلاف آنچه که مشکل اصلی روستاها اشتغال مطرح می‌شود، در حقیقت این اقتصاد روستاها است که مشکل و چالش دارد و بزرگ‌ترین مشکل پس از معیشت، اشتغال روستایی است که مبتنی بر کشاورزی است.
  جندقیان خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۲۷ دستگاه در خصوص توسعه و اشتغال روستایی فعالیت می‌کنند و برای بهبود معیشت و اقتصاد روستاییان، با پست‌بانک تفاهم‌نامه‌ای جهت پرداخت ۳۰۰۰ میلیارد ریال تسهیلات طی سه سال منعقد شده است.
 معاون امور دهیاری‌های سازمان دهیاری‌ها و شهرداری‌های وزارت کشور، یادآور شد: برای توسعه گردشگری هم موضوع کمک به ۲۸۰ روستا از میان ۵۰۰ روستای هدف گردشگری در دستور کار قرار گرفته است.
کد مطلب: 94701
برچسب ها: روستا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *