۰
چهارشنبه ۴ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۴۵

افزایش دفاتر صدور ویزا برای اربعین

معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور با اشاره به اینکه دفاتر صدور ویزا برای اربعین امسال نسبت به سال گذشته گفت: از فردا کار ثبت نام برای صدور ویزای اربعین آغاز می‌شود.
معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور با اشاره به اینکه دفاتر صدور ویزا برای اربعین امسال نسبت به سال گذشته گفت: از فردا کار ثبت نام برای صدور ویزای اربعین آغاز می‌شود.
به گزارش ایسنا، حسین ذوالفقاری امروز در حاشیه جلسه ستاد اربعین با بیان اینکه از فردا کار ثبت نام برای صدور ویزای اربعین شروع می‌شود، اظهار کرد: نیروهای عراقی وارد کشور شده‌اند و برای صدور ویزا آماده هستند. نسبت به سال گذشته ۴ دفتر برای صدور ویزا اضافه شده است و امسال ۱۶ دفتر و ۴ کنسولگری عراق در کشورمان کار صدور ویزا را انجام می‌دهد.
وی ادامه داد: در سال‌های گذشته افراد این نگرانی را داشتند که گذرنامه آن‌ها با تاخیر صادر شده و آن‌ها نتوانند ویزا دریافت کنند. ما برای حل دغدغه مردم تصمیم گرفتیم که افرادی که برای دریافت گذرنامه مراجعه می‌کنند همزمان مدارک خود را هم برای ویزا در دفتر پلیس + ۱۰ ارائه کنند تا همزمان با صدور گذرنامه عوامل عراقی نیز ویزای آن‌ها را صادر کنند و گذرنامه و ویزای آن‌ها همزمان صادر شود.
معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور درباره هزینه‌های اربعین خاطرنشان کرد: مجموع هزینه بیمه درمانی و حوادث ۲۰ هزار تومان است که نسبت به سال گذشته کاهش داشته است. از سویی خدمات بیمه‌ای ارائه شده نیز بیشتر شده است.
ذوالفقاری تصریح کرد: دولت عراق برای صدور ویزا مبلغ ۴۰ دلار را در دستور کار قرار داده است اما با رایزنی‌هایی که ما انجام دادیم زائران برای دریافت ویزا ریال پرداخت می‌کنند و نیازی به تهیه دلار یا یورو برای ویزا ندارند.
وی در پایان درباره تامین امنیت زائران نیز گفت: در داخل کشور تا مرزها تامین امنیت به عهده نیروهای ایران بوده و در داخل عراق نیز تامین امنیت به عهده کشور میزبان است اما همکاری خوبی میان ایران و عراق برای تامین امنیت زائران در حال انجام است. راه‌ها و مسیرهای منتهی به مرزها و نقاط مرزی تحت پوشش امنیتی – انتظامی قرار می‌گیرد.
کد مطلب: 94703
برچسب ها: اربعین
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *