۰
چهارشنبه ۴ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۳۳

کره‌شمالی تهدیدی هسته‌ای برای جهان است

رییس‌جمهوری فرانسه گفت، شورای امنیت در هیچ مقطعی نباید این موضوع را به فراموشی بپسارد که کره‌شمالی تهدیدی هسته‌ای و موشکی برای جهان است.
رییس‌جمهوری فرانسه گفت، شورای امنیت در هیچ مقطعی نباید این موضوع را به فراموشی بپسارد که کره‌شمالی تهدیدی هسته‌ای و موشکی برای جهان است.
به گزارش ایسنا، امانوئل ماکرون، رییس‌جمهوری فرانسه در جلسه شورای امنیت با موضوع عدم اشاعه تسلیحات کشتار جمعی بر حفظ نظام عدم اشاعه تسلیحات کشتار جمعی تأکید کرد.
او در اظهارات خود بر جلوگیری از استفاده از تسلیحات شیمیایی در سوریه تأکید کرد و ضمن اذعان به استفاده عناصر تروریستی از این تسلیحات، دولت دمشق را نیز در این زمینه مورد اتهام قرار داد.
ماکرون به همراهی اعضای شورای امنیت به مقابله با خطر استفاده از تسلیحات شیمیایی اشاره اما اضافه کرد که در دو سال اخیر مواردی از حملاتی پیش آمده که نظام عدم اشاعه تسلیحات شیمیایی را به خطر انداخته است.
او علاوه بر موارد ادعایی استفاده از تسلیحات شیمیایی در سوریه، به سوءقصد به جاسوس سابق روس با سم اشاره کرد و گفت، جز روسیه نمی‌توان کس دیگری را مسئول این کار دانست.
رییس‌جمهوری فرانسه گفت: تجربه مبارزه با داعش این موضوع را آشکار ساخت که گروه‌های تروریستی به تسلیحات کشتار جمعی علاقه‌مند هستند.
ماکرون عدم اشاعه تسلیحات کشتار جمعی را ستون فقرات امنیت جمعی خواند و خواهان اقدام مشترک در این راستا شد.
او تصریح کرد: باید برای منع گسترش سلاهای کشتار جمعی با هم متحد باشیم.
رییس‌جمهوری فرانسه با تاکید بر این که ایران همچنان پایبند به توافق برجام است، گفت: تمام امضاکنندگان باید تمام مفاد برجام را رعایت کنند.
وی تاکید کرد: برجام یک توافق کامل نیست اما توافقی قاطع در این زمینه است لذا بحران اعتمادی که اکنون به وجود آمده به خاطر تحریم‌های آمریکا است. ایران همچنان پایبند به توافق‌نامه برجام است و تمام مفاد برجام باید توسط تمام کسانی که آن‌ را امضا کرده‌اند نه فقط آلمان و بریتانیا و فرانسه رعایت شود.
ماکرون همچنین بیان کرد: ساخت موشک بین‌قاره‌ای کره‌شمالی نگران‌کننده است.
کد مطلب: 94709
برچسب ها: کره شمالی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *