۱
۰
شنبه ۷ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۵۸

منتقدین fatfبخوانند

کارگروه ویژه اقدام مالی اعلام کرد عربستان باید بر روی فعالیت‌های پولشویی در مقادیر بالا بیشتر تمرکز کند هرچند که در مبارزه با تامین مالی تروریسم نتایج خوبی داشته است.
کارگروه ویژه اقدام مالی اعلام کرد عربستان باید بر روی فعالیت‌های پولشویی در مقادیر بالا بیشتر تمرکز کند هرچند که در مبارزه با تامین مالی تروریسم نتایج خوبی داشته است.
به گزارش ایسنا، در گزارش مشترک FATF و بخش منطقه "منا" آمده است عربستان اخیرا تغییراتی بنیادین در قوانین مقابله با پولشویی و تامین مالی تروریسم خود داده تا آن را با چارچوب‌های استاندارد کارگروه ویژه اقدام مالی هماهنگ کند. با این حال FATF گفته است به دلیل تازه بودن این تغییرات، قادر به اندازه‌گیری اثربخشی اجرای آن‌ها نیست.
به گفته FATF این کارگروه در ۲ تحقیق جداگانه به این نتیجه رسیده که عربستان الزامات مقابله با پولشویی و تامین مالی تروریسم را به خوبی متوجه شده است. در حال حاضر نهادهای مالی عربستانی با شناخت ریسک‌های پولشویی، اطلاعات مالی مشتریان را به خوبی ضبط می‌کنند با این حال به گفته کارگروه اقدام مالی، این کشور باید اقدامات بیشتری در خصوص تراکنش‌های بانکی انجام دهد. هم چنین از عربستان خواسته شده است تا حسابداران و حسابرسان را برای ارائه صورت‌های مالی منطبق بر استانداردهای ضدپولشویی آموزش دهد.
به گفته کارگروه ویژه اقدام مالی عربستان در سال‌های اخیر حجم وسیعی از اطلاعات مورد نیاز را در اختیار FATF قرار داده است. این کشور با ریسک‌های بزرگی در زمینه تامین مالی تروریسم به ویژه در خصوص گروه‌های القاعده و داعش مواجه است و به همین دلیل FATF با تمرکز بر تامین مالی داخلی تروریسم از سال ۲۰۱۳ تاکنون بیش از ۱۷۰۰ مورد بازرسی مالی از عربستان انجام داده است.
کد مطلب: 94799
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
برجام اول ضربه به تاسیسات هسته ایی بود که شد -برجام دوم ضربه به تاسیسات موشکی از طریق تصویب لایحه FATF بود که توسط مجلس در حال انجام است ./.