۰
شنبه ۷ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۵۱

خوردنیهای مضر برای مبتلایان به میگرن

از آنجایی که سردردهای میگرنی می‌توانند بسیار آزاردهنده باشند، شناسایی و پیشگیری از عوامل موثر در شروع علائم آن، حائز اهمیت است.
خوردنیهای مضر برای مبتلایان به میگرن
از آنجایی که سردردهای میگرنی می‌توانند بسیار آزاردهنده باشند، شناسایی و پیشگیری از عوامل موثر در شروع علائم آن، حائز اهمیت است.
به گزارش ایسنا، در برخی از افراد عامل موثر در شروع علائم سردردهای میگرنی می‌تواند یک نوع غذای خاص یا انواعی از مواد خوراکی باشد. همچنین برخی از انواع مواد غذایی هستند که مصرف آن‌ها می‌تواند دفعات این سردردها را کاهش دهد یا از شدت علائم آن بکاهد.
به گفته متخصصان درحالیکه رژیم غذایی قطعی برای میگرن وجود ندارد اما افراد می‌توانند با کنترل خوراکی‌های مصرفی دفعات بروز این سردردها را کاهش دهند.
سایت "مدیکال نیوز تودی" در این مقاله به معرفی برخی از مواد غذایی پرداخته که می‌توانند عامل شروع سردردهای میگرنی باشند.
به طور کلی خوراکی‌هایی که عامل شروع سردردهای میگرنی هستند از فردی به فرد دیگر متفاوت‌اند و حتی ممکن است در برخی از افراد کلا مواد غذایی نقشی در شروع علائم میگرن نداشته باشند. با این حال معمولا از جمله خوراکی‌هایی که در بروز میگرن نقش دارند می‌توان به مواردی چون مواد الکلی، شکلات، گوشت فرآوری شده، نگه‌دارنده‌های غذایی، ماهی دودی و عصاره مخمر اشاره کرد.
همچنین خودداری از مصرف وعده‌های غذایی می‌تواند موجب سردردهای میگرنی شود. در برخی از افراد، گرسنگی‌های طولانی مدت و تغذیه ناکافی از عوامل موثر در بروز سردردهای میگرنی هستند که می‌تواند از رابطه بین کاهش سطح قند خون و تشدید سردرهای میگرنی ناشی شود.
بر همین اساس پزشکان به افراد توصیه می‌کنند مواد غذایی مصرفی و علائم مربوط به سردرد را که تجربه کرده‌اند، یادداشت کنند. باید به این نکته توجه داشت که برخی از افراد بلافاصله پس از مصرف مواد غذایی واکنش نشان می‌دهند، درحالیکه این واکنش در برخی از افراد دیگر در مدت ۲۴ ساعت ظاهر می‌شود.
اقدام دیگری که برای پیشگیری از ابتلا به سردرد میگرنی توصیه می‌شود خودداری از مصرف خوراکی‌هایی است که بلافاصله پس از آن دچار سردرد می‌شویم.
همچنین از جمله عوامل دیگر که در بروز سردردهای میگرنی موثر هستند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
- تغییرات محیط زیستی شامل تغییر در فشار اتمسفر، فصل و حتی طوفان در بروز علائم میگرن موثر هستند.
- تغییر در سطح هورمون‌ها ناشی از قاعدگی یا بارداری نیز می‌تواند موجب سردرد میگرنی شود.
- عوامل محرکی نظیر روشنایی زیاد، بوهای خاص، دود و صداهای شدید و تکراری نیز می‌تواند در برخی افراد منجر به بروز سردردهای میگرنی شود.
- استرس، حرکات ورزشی سنگین، بیماری یا الگوهای خواب غیرمعمول نیز می‌توانند به بروز علائم میگرن منجر شود.
کد مطلب: 94816
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *