۰
يکشنبه ۸ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۲۰

بودجه شهرداری برای اربعین اصلاح میشود

رئیس شورای شهر تهران اعلام کرد: با توجه به افزایش قیمت ارز، بودجه در نظرگرفته شده برای مراسم اربعین کافی نیست و به احتمال افزایش می یابد.
رئیس شورای شهر تهران اعلام کرد: با توجه به افزایش قیمت ارز، بودجه در نظرگرفته شده برای مراسم اربعین کافی نیست و به احتمال افزایش می یابد.
به گزارش ایرنا، محسن هاشمی رفسنجانی روز یکشنبه در پایان نودمین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران افزود: هر ساله ستاد برگزاری مراسم اربعین در وزارت کشور تشکیل می‌شود و شهرداری نیز یکی از اعضای آن است.
به گفته وی، 16 وظیفه در ستاد اربعین تعریف شده که تنها یکی از وظایف ستاد مراسم اربعین بر عهده شهرداری( حوزه شهری ، رفت و روب) است که در این خصوص ،پرتلاش حاضر خواهیم شد.
هاشمی در خصوص بودجه امسال شهرداری تهران برای مراسم اربعین نیز گفت: هر ساله منابعی در بودجه شهرداری تهران برای برگزاری مراسم اربعین در نظر می‌گیریم که با توجه به مسائل ارزی امسال این بودجه کافی نیست.
وی ادامه داد: این موضوع در کمیسیون‌ها مورد بحث قرار گرفته و تلاش می شود منابع برگزاری مراسم اربعین امسال را افزایش دهیم.
هاشمی در پاسخ به این پرسش که آیا شهرداری تهران امسال با توجه به حواشی پیش‌آمده در شهر کربلا خدمت رسانی می‌کند یا خیر اظهار داشت: از حواشی پیش آمده مطلع نیستم اما مراسم اربعین یک حرکت سیاسی و عبادی است و شهرداری عنایت ویژه‌ای به این موضوع داشته و دارد.
رئیس شورای شهر تهران همچنین در پاسخ به این سوال که چه تعداد از مصوبات شورای شهر تهران در دوره جدید در دیوان عدالت اداری مورد بحث و ابطال قرار گرفته است؟، گفت: در این خصوص تعدادی از مصوبات بوده که البته آقایان امینی و الویری موضوعات را پیگیری کردند و مشکل رفع شده است.
وی همچنین درخصوص استفاده شهرداری تهران از اوراق مشارکت برای توسعه مترو نیز افزود: با توجه به بدهی شهرداری به بانک‌ها آنها در این زمینه همکاری لازم را انجام نمی‌دهند و از پرداخت این اوراق مشارکت پرهیز می‌کنند.
هاشمی اظهارداشت: از 2 هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت تا به امروز 700 میلیارد تومان در اختیار شهرداری قرار گرفته و مابقی نیز در بانک‌های عامل سپه و صادرات در حال پیگیری است و امیدواریم به سرانجام برسد.
کد مطلب: 94908
برچسب ها: اربعین
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *