۰
يکشنبه ۸ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۵۶

اسپانیا فهرست دارایی وزیران را منتشر کرد

دولت سوسیالیست اسپانیا با هدف شفافیت بیش‌تر، فهرست دارایی مقامات عالی رتبه این کشور را منتشر کرد.
دولت سوسیالیست اسپانیا با هدف شفافیت بیش‌تر، فهرست دارایی مقامات عالی رتبه این کشور را منتشر کرد.
 به گزارش ایسنا به نقل از دویچه وله، این فهرست که دربردارنده فهرست اموال و دارایی ۱۰۰۰ مقام دولتی فعلی و سابق این کشور از جمله ۳۸ وزیر است، اعلام کرده که ۳ وزیر کابینه، ثروتی بیش از ۱ میلیون یورو دارند.
جوزف بورل - وزیر خارجه اسپانیا - با ۲.۷۷ میلیون یورو ثروت، ثروتمندترین وزیر کابینه اسپانیاست و پس از وی ایزابلا کلا - وزیر آموزش و پروش و سخنگوی دولت - قرار دارد. خانم کلا در واکنش به انتشار اطلاعات مالی خود گفت: دولت در حال حرکتی واقعی به سمت شفافیت است چرا که معتقد است این کار تنها گزینه موجود در یک دموکراسی توسعه یافته است.
در این فهرست همچنین نام پدور دوکه- وزیر علوم و فضانورد سابق اسپانیایی با ثروت ۱.۵ میلیون یورو به چشم میخورد. وی متهم است برخی از مالیات های مربوط به ۲ ملک خود را پرداخت نکرده است. نام دولورس دلگادو- وزیر دادگستری نیز در فهرست میلیونرهای دولت اسپانیا دیده می شود.
رسوایی‌های مالی در کابینه دولت فعلی اسپانیا یکی از اصلی ترین دلایل تشویق دولت به انتشار فهرست دارایی‌های مقامات عنوان می شود. در ماه ژوئن ماکسیم هوئرتا- وزیر فرهنگ و ورزش اسپانیا به دلیل فرار مالیاتی در ۱۰ سال پیش مجبور به استعفا شد. ماه گذشته نیز کارمن مونتون - وزیر بهداشت به دلیل رسوایی مالی مجبور شد دولت را ترک کند.
به گفته این فهرست، نخست وزیر فعلی اسپانیا ۳۴۳ هزار یورو دارایی و ۱۹۲ هزار یورو بدهی دارد. مانوئل راخوی- نخست وزیر سابق نیز ۱.۵۴ مییلون دلار ثروت دارد.
کد مطلب: 94914
برچسب ها: اسپانیا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *