۰
يکشنبه ۸ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۵۰

تشدید منازعه سئول و توکیو برسر پرچم

گزارش خبرگزاری کره جنوبی حاکی است مناقشات این کشور با توکیو بر سر اهتزاز پرچم امپریالیستی ژاپن بر روی ناو جنگی این کشور بالا گرفته است.
گزارش خبرگزاری کره جنوبی حاکی است مناقشات این کشور با توکیو بر سر اهتزاز پرچم امپریالیستی ژاپن بر روی ناو جنگی این کشور بالا گرفته است.
به گزارش ایرنا یونهاپ روز یکشنبه گزارش کرد نیروی دریایی کره جنوبی اعتراض خود را به ژاپن در این خصوص تسلیم کرده اما توکیو تاکنون حاضر به تغییر این برنامه نشده است.
جشنواره جهانی نیروهای دریایی در جزیره جیجو کره جنوبی روزهای 10 تا 14 اکتبر با حضور ناوهای 15 کشور از جمله آمریکا، ژاپن و چین و چند کشور دیگر برگزار خواهد شد.
بر اساس این گزارش این فستیوال از سال 2008 میلادی به این طرف برگزار شده است اما این بار ژاپن تصمیم گرفته است یک ناو جنگی خود را با به برافراشتن 'پرچم طلوع خورشید' به جیجو اعزام کند اما کره جنوبی این پرچم را نماد امپریالیسم و نشانی از دوران استعماری سال های 1910 تا 1945 میلادی ژاپن بر شبه جزیره کره می داند.
کره جنوبی می گوید اعتراض خود را به این تصمیم ژاپن به اطلاع آن کشور رسانده و تاکید کرده است در این موضعگیری تغییری ایجاد نخواهد شد و به این اعتراضات ادامه خواهد داد.
نیروی دریایی کره جنوبی در بیانیه ای آورده است موضوع پیگیری خواهد شد تا ژاپن بپذیرد که حق ندارد با یک نماد امپریالیستی و نشان استعماری در این مراسم حضور پیدا کند.
یونهاپ می نویسد که این احتمال می رود ناو ژاپن با این پرچم به اهتزاز درامده وارد آبهای جزیره جیجو شده و پس از آن در جریان برگزاری جشنواره، آن را پایین بیاورد.
اما 'تسونوری اونودرا' وزیر دفاع ژاپن در پاسخ به این اعتراضات گفت که این پرچم نماد نیروی دریایی این کشور محسوب می شود و برافراشتن آن نشان می دهد که ناو بر اساس کنوانسیون حقوق دریاهای سازمان ملل در منطقه حضور می یابد و ژاپن قصد دارد آن را به اهتزاز دراورد.
کد مطلب: 94921
برچسب ها: ژاپن
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *