۰
دوشنبه ۹ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۴۲

استعفای درخشان از ریاست جودو

شنید‌ه ها حاکی از آن است که محمد درخشان رئیس فدراسیون جودو روز گذشته (یکشنبه) با حضور در وزارت ورزش و جوانان استعفای خود را به مسئولان ورزش ارائه کرده است.
شنید‌ه ها حاکی از آن است که محمد درخشان رئیس فدراسیون جودو روز گذشته (یکشنبه) با حضور در وزارت ورزش و جوانان استعفای خود را به مسئولان ورزش ارائه کرده است.
به گزارش فارس، طی چند روز گذشته نمایندگان مجلس شورای اسلامی طرح اصلاح قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان را با اصلاحاتی به تصویب رسانده و دایره بکارگیری بی‌ضابطه بازنشستگان در دستگاههای اجرایی را محدود کردند. این طرح که با ۱۹۴ رای موافق از ۲۴۰ نماینده حاضر در جلسه به تصویب رسید، تنها اجازه بکارگیری بازنشستگان بندهای (الف)، (ب) و (ج) ماده ۷۱ قانون مدیریت خدمات کشوری که شامل روسای سه قوه،‌ معاون اول رییس جمهور،‌ نواب رییس مجلس شورای اسلامی، اعضای شورای نگهبان، وزرا، نمایندگان و معاونان رییس جمهور هستند را می‌دهد و مشمولان بندهای د و ه را که شامل استانداران و معاونان استانداران همطراز سفرا و معاونان وزرا هستند را از قانون حذف کردند.
پس از تصویب این قانون، ماجرا جدی تر شد و مسئولان وزارت ورزش و جوانان نیز اعلام کردند که 12 رئیس بازنشسته در فدراسیون‌های ورزشی فعالیت می‌کند که آنها نیز از این قائده مستثنی نیستند و حتی قاضی ناصر سراج رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به تأیید «طرح اصلاح قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان» از سوی شورای نگهبان، گفت: دستگاه‌های مشمول مکلفند ظرف مدت 60 روز از تاریخ ابلاغ این قانون، افراد مشمول را از خدمت منتزع و با آنان تسویه حساب کنند و با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.
شنید‌ه ها حاکی از آن است که روز گذشته (یکشنبه) محمد درخشان رئیس فدراسیون جودو با حضور در وزارت ورزش و جوانان استعفاء خود را به مسئولان وزارت ورزش تحویل داده و در این موضوع پیشگام شده اما تا کنون هنوز سندی مبنی بر اینکه آیا این اتفاق رخ داده است یا خیر وجود ندارد. مسئولین وزارت ورزش و جوانان در این رابطه سکوت کرده اند و صحبتی نمی کنند اما گفته می شود که ظاهرا این اتفاق رخ داده و گویا قرار است تا پایان هفته جاری سرپرست فدراسیون جودو نیز مشخص شود. حالا باید منتظر باشیم تا ببینیم که آیا این خبر صحت دارد یا خیر.
درخشان 4 مهرماه سال 95 بعد از ۹ سال، یکبار دیگر سکان هدایت این رشته را برعهده گرفته بود اما به نظر می رسد با قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان ناچار به استعفا شود.
کد مطلب: 94941
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *