۰
چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۲۲

قیمت نفت بازهم افزایش یافت

قیمت نفت روز چهارشنبه تحت تاثیر انتظارات برای محدودتر شدن عرضه به دلیل تحریم‌های آمریکا علیه صنعت نفت ایران، افزایش یافت اما رشد ارزش دلار و عرضه آمریکا، روند رشد قیمت‌ها را محدود کرد.
قیمت نفت روز چهارشنبه تحت تاثیر انتظارات برای محدودتر شدن عرضه به دلیل تحریم‌های آمریکا علیه صنعت نفت ایران، افزایش یافت اما رشد ارزش دلار و عرضه آمریکا، روند رشد قیمت‌ها را محدود کرد.
به گزارش ایسنا، بهای معاملات آتی نفت برنت با ۶ سنت افزایش نسبت به روز گذشته، به ۸۴.۸۶ دلار در هر بشکه رسید.
بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با یک سنت افزایش نسبت به روز گذشته، به ۷۵.۲۴ دلار در هر بشکه رسید.
به گفته معامله‌گران، بازارهای نفت جهانی در آستانه بازگشت تحریم‌های آمریکا علیه صادرات نفت ایران در چهارم نوامبر، پرتنش مانده‌اند.
نفت برنت و وست تگزاس اینترمدیت آمریکا اوایل هفته جاری به بالاترین رکورد خود از نوامبر سال ۲۰۱۴ صعود کرده و از اواسط اوت تاکنون به ترتیب حدود ۲۰ و ۱۷ درصد افزایش قیمت داشته‌اند.
با این حال رشد ارزش دلار آمریکا که هزینه واردات نفت برای سایر کشورهایی که از ارزهای ملی استفاده می‌کنند را بالا می‌برد و همچنین افزایش عرضه نفت در آمریکا، مانع از صعود بیشتر قیمت‌ها شد.
موسسه امریکن پترولیوم روز سه شنبه اعلام کرد ذخایر نفت تجاری آمریکا در هفته منتهی به ۲۸ سپتامبر، به ۴۰۰.۹ میلیون بشکه افزایش یافت. فعالیت پالایشگاههای نفت در همین مدت به میزان ۱۵۸ هزار بشکه در روز کاهش یافت. آمار رسمی از سوی اداره اطلاعات انرژی آمریکا بعدازظهر روز جاری منتشر می‌شود.
به گفته معامله‌گران، افزایش ذخایر به دلیل رشد بی‌وقفه تولید نفت آمریکا است که از اواسط سال ۲۰۱۶ یک سوم رشد کرده و به ۱۱.۱ میلیون بشکه در روز رسیده است. این به معنای آن است که آمریکا به زودی روسیه را به عنوان بزرگترین تولیدکننده نفت جهان به چالش خواهد کشید.
بر اساس گزارش رویترز، در بخش تقاضا، مصرف سوخت به خصوص در بازارهای نوظهور آسیا قوی است اما قیمتهای بالای نفت به همراه سقوط ارزش ارزهای این کشورها، رشد تقاضا را تهدید می‌کند.
کد مطلب: 95096
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *