۰
پنجشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۰۸
دبیرکل حزب مردم سالاری پس از دیدار اصلاح طلبان با رییس جمهوری:

به روحانی گفتم دفتر شما چندان ارتباطی با اصلاح طلبان مجلس ندارد

دبیرکل حزب مردم سالاری در تشریح جزییات دیدار اصلاح طلبان با رییس جمهوری گفت : به آقای روحانی گفتم که دفتر شما چندان ارتباطی با اصلاح طلبان مجلس ندارد.
به روحانی گفتم دفتر شما چندان ارتباطی با اصلاح طلبان مجلس ندارد
دبیرکل حزب مردم سالاری در تشریح جزییات دیدار اصلاح طلبان با رییس جمهوری گفت : به آقای روحانی گفتم که دفتر شما چندان ارتباطی با اصلاح طلبان مجلس ندارد.
مصطفی کواکبیان در گفت و گو با مردم سالاری آنلاین با ابراز خرسندی از دیدار دبیران کل احزاب اصلاح طلب و جمعی از فعالان سیاسی اصلاح طلب با رییس جمهوری اظهار داشت : در این دیدار بسیاری از مطالبات دولت و اصلاح طلبان از یکدیگر مطرح شد و از سوی برخی از حاضران، گلایه هایی مطرح شد که چرا رییس جمهوری بعد از انتخابات اردیبهشت 96 چندان ارتباطی با احزاب اصلاح طلب ندارد یا در مورد بهبود وضعیت اقتصادی و فرهنگی، هیچگونه مشورتی با اصلاح طلبان صورت نمی گیرد یا چرا رییس جمهوری در برابر برخورد دستگاه قضایی با اعضای شوراهای اسلامی برخی شهرها همچون آقای حاجتی در شیراز سکوت می کند و یا چرا برای رفع محدودیتهای آقای خاتمی و رفع حصر محصوران اقدام جدی صورت نمی دهد و دهها مورد دیگر نیز بیان شد که البته آقای روحانی نیز از اقدامات صورت گرفته در زمینه های مختلف توضیحاتی ارائه داد و از محذورات و محظورات گوناگون خویش سخن گفت.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود : من نیز در این دیدار به برخی گلایه های رییس جمهوری از عملکرد مجلس در خصوص دولت پاسخ گفتم و با صراحت به آقای روحانی گفتم که دفتر شما چندان ارتباطی با اصلاح طلبان مجلس ندارد و آنگونه که تماس های شما با رییس و سایر نمایندگان مجلس انجام می شود با فراکسیون ما چنین تماس هایی صورت نمی گیرد. البته ما در خصوص پاسخ های شما به موارد پنجگانه استیضاح و همچنین ضرورت تفکیک برخی وزارتخانه ها رای مثبت دادیم اما بسیاری از نمایندگان عضو فراکسیون معتقدند که این جاده، یکطرفه است و علیرغم آنکه قرار بود کمیته ای برای تعامل دولت و فراکسیون تشکیل شود هنوز از این کمیته خبری نیست.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به دیدار کمیسیون امنیت ملی مجلس با 28 تن از سفرای کشورهای اروپایی اظهار داشت : به رییس جمهوری گفتم همگی سفرای کشورهای اروپایی از سخنرانی جنابعالی در مجمع عمومی سازمان ملل اظهار رضایت کردند و به تداوم برجام صرار داشتند اما در خصوص برخی خواسته های خود نیز تاکید نموده و برای برقراری ارتباط مالی و پولی از طریق سیستم بانکی و تصویب موضوعات مربوط به FATF از جمله لایحه CFT اصرار داشتند.
رییس فراکسیون دیپلماسی و منافع ملی مجلس افزود : بنده در این دیدار پیروزی دیپلماتیک و حقوقی ایران در دیوان بین المللی دادگستری را تبریک گفتم و تاکید کردم ای کاش صداوسیمای ما این پیروزی تاریخی ایران در دادگاه لاهه را برجسته نماید. گرچه ممکن است اجرایی شدن حکم این دادگاه برای دستیابی به حقوق ملت ایران، طولانی یا بی سرانجام باشد اما اصل اینکه دعوای ایران در این دادگاه پذیرفته شده و این دادگاه صلاحیت خود را در این موضوع قطعی اعلام کرده و ضمنا حکم موقت صادر کرده است بسیار حایز اهمیت است.
عضو هیات رییسه فراکسیون امید ادامه داد: البته به موارد دیگری از مشکلات مربوط به تعامل دولت و مجلس نیز در این دیدار اشاره کردم و از بلاتکلیف بودن دو وزارتخانه که چندین سازمان تحت پوشش دارند، از نداشتن سخنگوی دولت و ناهماهنگی درونی بین وزارتخانه ها نکاتی را مطرح کردم و گفتم قطعا افکار عمومی مشکلات دولت را به پای ما اصلاح طلبان می نویسد پس ما تمایل داریم که این مشکلات برطرف شود. مثلا در مورد لایحه CFT آقای عراقچی رضایت خودش را برای مسکوت گذاشتن دو ماهه این لایحه به رییس مجلس اعلام کرد و بنده هر چه به ایشان گفتم چرا در زمانی که این لایحه در شرایط رای آوردن است شما به حرف ما گوش نمی دهید فایده نداشت!
دبیرکل حزب مردم سالاری افزود : البته این نکته را هم در این دیدار من به آقای رییس جمهوری متذکر شدم که دولت نباید به توسعه سیاسی بی توجه باشد و برای جلوگیری از برخی عملکردهای تند برخی احزاب، بخواهد همه احزاب را به مرخصی بفرستد. بلکه دولت باید جامعه را به سمت انتخابات حزبی سوق دهد که البته رییس جمهوری هم در پاسخ به این بخش گفت من هم می پذیرم که ممکن است دولت فراحزبی و فراجناحی دارای امتیازاتی باشد اما این را هم قبول دارم که من در عمل به این نتیجه رسیده ام که دولت حزبی بهتر می تواند برخی امور را ساماندهی کند. کمااینکه بنده در مورد بلاتکلیفی لایحه جامع انتخابات یا نظام اطلاع رسانی، بسیار شفاف گفتم با این وضعیت نمی توان چندان به مشارکت گسترده مردم در برخی انتخابات پیش رو امیدوار بود.
کواکبیان در پایان افزود : البته من در این دیدار از طرح جمهوریت سوم نیز سخن گفتم و از اقای روحانی درخواست کردم که چنین جلساتی حداقل هر دو ماه یکبار برگزار شود تا برخی سوتفاهم ها و چالش های پیش رو به نفع مصالح ملی و منافع مردم برطرف گردد.
 
کد مطلب: 95145
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *