۰
شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۱۴

خوش خدمتی اتحاديه اروپا براي صهيونيست‌ها

نايب رييس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با بيان اينكه غربي‌ها به دليل داشتن برخي ملاحظات سياسي انتخابات رياست جمهوري آمريكا، تحريم‌ها را عليه ايران اعلام كرده‌اند گفت: اتحاديه اروپا با اعمال تحريم‌ها عليه ايران براي آمريكا و صهيونيست‌ها خوش‌رقصي مي‌كند.
منصور حقيقت‌پور خطاب به اعضاي اتحاديه اروپا گفت: آنها بهتر است بيشتر از اين خودشان را در دنيا خراب نكنند چون ملت ما با مقاومت تمام تحريم‌ها را تحمل كرده و آنها را دور خواهد زد. سرانجام روسياهي براي اروپا و آمريكا خواهد بود.

وي با بيان اينكه انجام اقدامات براي اعتمادسازي از نظر غربي‌ها به معناي متوقف كردن غني‌سازي در ايران است، گفت: ايران سال‌ها به اسم اعتمادسازي غني‌سازي خود را تعطيل كرد كه اين خيانت به ملت و توسعه ملي كشور بود.

نماينده مردم اردبيل با طرح اين پرسش كه چرا ايران بايد براي اعتمادسازي قدم جلو بگذارد، گفت: مگر كشورهاي غربي و اروپايي در دنيا چه نقشي دارند كه بايد اعتمادسازي در جريان پرونده هسته‌يي ايران در بين آنها ايجاد شود. آنها خودشان با در اختيار داشتن تسليحات هسته‌يي به دنيا خيانت مي‌كنند به همين دليل وظيفه‌شان ايجاد اعتماد بين ملت ايران است.

حقيقت‌پور در عين حال تمكين به حق قانوني ايراني براي دستيابي به غني‌سازي صلح‌آميز هسته‌يي را به عنوان راهكار به سرانجام رسيدن پرونده هسته‌يي ايران دانست و گفت: ايران در اين زمينه دو راه تسليم و مقاومت را در پيش رو دارد كه راه مقاومت را برگزيده است. مقاومتي كه براي كشور هزينه خواهد داشت. اين همان دليلي است كه كشور براساس رهنمودهاي رهبري مبني بر اقتصاد مقاومتي اداره مي‌كند.

وي در توضيح دليل كشورهاي غربي و اروپايي براي سرباز زدن از تعيين چارچوبي در مذاكرات گفت: كشورهاي غربي به دليل داشتن ملاحظات سياسي براي ورود به انتخابات رياست جمهوري آمريكا، قوانين بين‌المللي در مورد حق كشورها همچون ايران در دستيابي به انرژي صلح‌آميز هسته‌يي را به رسميت نمي‌شناسند.

نايب رييس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس ادامه داد: جمهوري اسلامي از طولاني شدن روند مذاكرات هسته‌يي ضرر نخواهد كرد چراكه هيچ‌گاه پيشرفت و توسعه كشور را براي خوشايند يا بدآيند آمريكا، اسرائيل و چند كشور ديگر در دنيا متوقف نمي‌كند.

به گفته حقيقت‌پور، برنامه‌هاي مبتني بر توسعه كشور بر پايه منافع ملي و نه خوشايند چند كشور دنيا با قدرت اجرا خواهد شد.
کد مطلب: 9525
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *