کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مهاجرانی که "خوتکا فسنجان" میشوند!

16 مهر 1397 ساعت 15:39

شکارچیان در کمین خوتکاهای سفید، بلافاصله با ورود این گروه از پرندگان آنها را شکار و در بازارهای رشت در معرض فروش گذاشتند.


شکارچیان در کمین خوتکاهای سفید، بلافاصله با ورود این گروه از پرندگان آنها را شکار و در بازارهای رشت در معرض فروش گذاشتند.
به گزارش ایسنا، اصغر خودکار رئیس اداره محیط زیست رشت گفت: خوتکای پرسفید اولین گروه از پرندگان مهاجر به تالابهای شمالی کشور است که هر سال در اواخر مرداد و شهریورماه به زیستگاههای استان گیلان مهاجرت می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه سودجویان به محض ورود این پرندگان به طمع فروش آنها برای شکار اقدام می‌کنند، افزود: امروز مامورین یگان حفاظت محیط زیست شهرستان رشت در اجرای پایش بازارهای محلی رشت تعداد هفت قطعه پرنده وحشی خوتکای پرسفید را کشف و ضبط کردند.
خودکار خاطرنشان کرد: یگان محیط زیست شهرستان رشت ضمن اعلام آمادگی کامل از نیروهای مردمی و حامیان حیات وحش هم جهت جلوگیری از تخلفات شکار غیرمجاز استمداد می‌کند. متخلفین براساس قانون شکار و صید تحت پیگرد قضایی قرار می‌گیرند و پرندگان کشف و ضبط شده پس از معاینه دامپزشک اداره کل در زیستگاه‌هایشان رهاسازی خواهند شد.
به گزارش ایسنا، خوردن خوتکا فسنجان یکی از دلایلی است که مردم برای خرید خوتکا به بازار می‌روند، این در حالیست که شکار و فروش هر گونه پرنده مهاجر در بازار ممنوع است. انتقال بیماری آنفولانزای پرندگان یکی از خطراتی است که خریداران خوتکاها را تهدید می‌کند. مطمنا مردم با آگاهی از این اطلاعات از خرید این پرندگان خودداری خواهند کرد. 


کد مطلب: 95392

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/95392/مهاجرانی-خوتکا-فسنجان-میشوند

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir