۰
سه شنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۲۸

تصویب CFT بهانه را از آمریکا گرفت

یک فعال سیاسی اصلاح طلب با اشاره به اینکه تصویب CFT بهانه را از آمریکا علیه کشورمان گرفت گفت: کشورهای حامی ما موافق پیوستن ایران به FATF بودند و دشمنان ما مخالف آن.
یک فعال سیاسی اصلاح طلب با اشاره به اینکه تصویب CFT بهانه را از آمریکا علیه کشورمان گرفت گفت: کشورهای حامی ما موافق پیوستن ایران به FATF بودند و دشمنان ما مخالف آن.
به گزارش ایسنا، محسن رهامی درباره تصویب CFT در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اقدام مجلس یکی از قدم های بزرگی بود که تاثیر مثبتی در ارتباط مناسب و قانونمند با بانکهای بزرگ دنیا دارد،عدم تصویب CFT بهانه ای بود که آمریکا به وسیله آن می توانست ایران را حامی تروریست و مخالف شفافیت مالی معرفی کرده و بدین وسیله زمینه های تحریم ایران را فراهم کند.تصویب CFT این بهانه را از آمریکا گرفت.
 وی در ادامه افزود: کشورهایی مثل چین،کره و هند پیش از این اعلام کرده بودند که اگر ایران به FATF نپیوندد آن ها در تعامل با ایران دچار محدودیت می شوند ، کشورهای اسلامی و همسایه نیز ما را تشویق میکردند هرچه زودتر به این کنوانسیون بپیوندیم و بهانه را از آمریکا بگیریم.
این استاد دانشگاه با بیان اینکه با تصویب CFT ما ضرری نکرده ایم تصریح کرد، ایران هیچگاه بنایی برای همکاری سازمان های تروریستی و یا جریان پولشویی نداشته بلکه همواره با آن ها برخورد کرده است بنابراین با پذیرفتن CFTما ضرری نکرده ایم امیدوارم هرچه زود تر شورای نگهبان این لایحه را تایید کند تا هرگونه بهانه از دست آمریکا گرفته شود مخصوصا در مقطعی که رییس جمهور امریکا اعلام کرده است تحریم های جدیدی را علیه کشور اعمال می کند.ملاک در تصویب هر لایحه ای باید منفعت عمومی کشور، گشایش های اقتصادی و رفع موانع گردش پولی باشد شورای نگهبان باید این ملاک ها را درنظر گرفته و قطعا گرفتار دیدگاه سیاسی علیه CFT و FATF نخواهد شد.
رهامی درباره مخالفت ها با این لایحه بیان کرد: درجریان تصویب CFT هیاهوی بسیاری به وجود آمد اما مخالفت ها به صورت یک جریان سیاسی ریشه دار نبود.طبق اعلام معاون دادستانی مشهد، یک عضو سابق شورای شهر مشهد در قالب یک هیئت چند نفر را دور هم جخمع کرده بود و برای نمایندگان پیامک می فرستاد 200،300 نفر هم جلوی مجلس هیاهو کردند اما مخالفت ها عقبه سیاسی قوی نداشت.مخالفان منطق قوی حقوقی نداشتند و بیشتر دنبال فضاسازی بودند تا زمانی هم که دوره رییس جمهوری روحانی تمام نشده است با هر گشایشی مخالفت خواهند کرد.
این عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه ها با اشاره به اینکه دوستان ما در دنیا موافق پیوستن ما بهFATF و دشمنان مخالف آن هستند اظهار کرد: مخالفان در داخل کشور مطرح میکنند با پیوستن به این کنوانسیون ما به دامان غرب و با آمریکا رفته ایم اما نمی گویند بر اساس چه ماده ای از این لایحه نهادهای مالی ما تحت نظارت آمریکا قرار خواهد گرفت مخالفت آن ها به دلیل مسائل سیاسی است و آن ها منطق قوی حقوقی و شرعی ندارند.
وی در پایان با اشاره به اینکه آن ها با هر نوع گشایش سیاسی اقتصادی مالی و بانکداری که منافع آن به مردم برسد مخالفند گفت: نباید فریب این هیاهو را خورد این ها صد ها بلند گو هستند که از یک میکروفون تغذیه می شوند تعداد زیاد بلند گو ها دلالت بر تعداد زیاد گوینده ها نیست.
کد مطلب: 95422
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *