کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کمبود آب، دغدغه جدی روستائیان قم

18 مهر 1397 ساعت 16:53

استاندار قم گفت: روستاها و عشایر دارای سهم مهمی در اقتصاد هستند و نباید نقش مهم اقتصادی روستائیان و عشایر را نادیده گرفت.


استاندار قم گفت: روستاها و عشایر دارای سهم مهمی در اقتصاد هستند و نباید نقش مهم اقتصادی روستائیان و عشایر را نادیده گرفت.
به گزارش خبرنگار ایسنا، سید «مهدی صادقی» ظهر امروز در همایش روز ملی روستا و عشایر در تالار معصومه فرمانداری قم با تأکید بر ضرورت هم‌افزایی مسئولان در رفع مشکلات روستائیان و عشایر در قم اظهار کرد: هر چند جلسات زیادی در پیگیری مشکلات اهالی روستاها و عشایر برگزار می‌شود اما خروجی مناسب و اقدام جدی دیده نمی‌شود.
استاندار قم افزود: روستاها و عشایر دارای سهم مهمی در اقتصاد هستند و نباید نقش مهم اقتصادی روستائیان و عشایر را نادیده گرفت، تعامل و همراهی دستگاه‌های اجرایی در رونق روستاها، ارتقای زیرساخت‌های تولید و اشتغال هم‌چنین رفع نیازهای مردم عشایر امری ضروری است.
صادقی خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های لازم در گازرسانی و آبرسانی در سال‌های اخیر پروژه‌های خوبی انجام شده است اما با توجه به نیازی که در روستاها دیده می‌شود این اقدامات هنوز رضایت ‌بخش نیست.
وی با بیان این‌که عمران، توسعه و پیشرفت روستاها در گرو همت و تلاش مسئولان است و باید در این حوزه دلسوزانه به میدان آمد، اظهار کرد: در جهت بازگشت روستائیان به روستاها نیز باید امتیازها و امکاناتی را در نظر گرفت و ظرفیت‌های اقتصادی خوبی را ایجاد کرد.
استاندار قم خاطرنشان کرد: روستائیان دارای صبر و صداقت هستند و تلاش زیادی در زندگی می‌کنند و توقع زیادی نیز از مسئولان ندارند، اما رسیدگی به روستاها وظیفه مهمی برای مسئولان است.
صادقی کمبود آب را یکی از دغدغه‌های جدی اهالی روستا برشمرد و خاطرنشان کرد: مناطق خشک در کشور آسیب‌پذیر است و باید در جهت جلوگیری از کم‌آبی به اصلاح الگوی کشت پرداخت.
وی تصریح کرد: با روش‌های نوین و اصلاح الگوی کشت می‌توان ضمن حفظ منابع آب، محصولات کشاورزی و باغی را افزایش داد و رونق را به روستاها آورد.
استاندار قم با تأکید بر توسعه برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی در روستاها نیز یادآور شد: رفع آسیب‌های اجتماعی و ایجاد محیط سالم در روستاها نیازمند برنامه‌های مدون است.


کد مطلب: 95565

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/95565/کمبود-آب-دغدغه-جدی-روستائیان-قم

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir