۰
چهارشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۱۷
کواکبیان در جمع مردم بخش رودبار قصران در حسینیه شهدای اوشان:

پیامک‌های تهدید آمیز به نمایندگان پیگیری شود

شورای عالی امنیت ملی باید مصوبه حریم کیفی رودخانه‌ها را اصلاح کند
نشست عمومی جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با مسئولین و مردم بخش رودبارقصران در حسینیه شهدای اوشان برگزار شد.
پیامک‌های تهدید آمیز به نمایندگان پیگیری شود
نشست عمومی جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با مسئولین و مردم بخش رودبارقصران در حسینیه شهدای اوشان برگزار شد.
در این ملاقات که در راستای دیدارهای عمومی نمایندگان مجلس با مسئولین و مردم مناطق و شهرستان‌های استان تهران برگزار شد، مصطفی کواکبیان، محسن علیجانی زمانی، حجت الاسلام مهدی شیخ، غلامرضا حیدری، عبدالرضا‌هاشم زایی، سید فرید موسوی و مهندس علیرضا محجوب نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی با حضور در حسینیه شهدای اوشان ضمن استماع مشکلات و معضلات موجود در بخش‌ رودبار قصران با حضور سیاوش شهریور فرماندار شمیرانات و صبائی بخشدار، کریم‌زاده شهردار اوشان ‌فشم میگون و سایر مسئولین شهرستان و استان با مردم بخش رودبارقصران نیز به گفتگو پرداخته و در جریان مشکلات و دغدغه‌های مردم شریف بخش رودبارقصران قرار گرفتند.
صبائی بخشدار رودبارقصران در ابتدای این نشست گفت: مهم ترین مشکلی که دو دهه است گریبانگیر مردم این بخش شده مصوبه شواریعالی امنیت ملی در خصوص محدودیت حریم کمی و کیفی است که معضلات فراوانی ایجاد کرده است.
وی افزود: این مصوبه وزارت نیرو را موظف کرده اقداماتی را انجام دهد که تا این لحظه گشایشی در این خصوص اتفاق نیفتاده است.
در ادامه این نشست سلیمانی مدیرکل شوراهای شهری و روستایی گفت: دو مشکل اساسی منطقه مسئله راه و حریم رودخانه است که امیدواریم با تدابیر مسئولین و با کمک این جلسات مرتفع گردد. در حوزه شهری به دلیل زحمات شبانه‌روزی شهردار و شورای شهر مشکل خاصی وجود ندارد.
محمدی رئيس شورای شهر شهرستان گفت: حساب صد امام (ره) بنیاد مسکن محرومین جهت کمک به روستائیان و محرومین است که امروز کمک خاصی به روستائیان انجام نمی‌دهد.
وی خاطرنشان کرد: مردم شمیرانات رنج دیرینه ای دارند که هویت مردم شمیرانات به عنوان شهرستان خدشه دار شده است.
مزینانی از پزشکان منطقه در خصوص وضعیت بهداشتی منطقه گفت: بیمارانی که در این منطقه دچار حوادثی می‌شوند که به درمان فوری نیاز دارد باید به بیمارستان شهدای تجریش مراجعه کنند؛ که به دلیل مسافت زیاد و ترافیک بسیار سنگین بارها شاهد مرگ عزیزانی در این مسیر بوده‌ایم.
وی افزود: امکان CPR و مانیتورینگ بیمار در این شهرستان وجود ندارد و بخش‌های دیگر پزشکی همچون تزریقات و … نیز بسیار ضعیف است که نشان دهنده لزوم احداث مرکز درمانی در این شهرستان است.
آنگاه محمد مزینانی نیز از وزارت راه و شهرداری توضیحات مختصری در زمینه مشکلات منطقه بیان کرد. سپس حیدری نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس گفت: مصوبه‌ای که دیروز در مجلس به تصویب رسید ( CFT ) یکی از بزرگترین خدمات مجلس شورای اسلامی برای ملت شریف ایران است. خوشبختانه در این موضوع دیگر نام ایران در کنار کره شمالی در لیست سیاه قرار نمی‌گیرد.
وی تصریح کرد: امروز همه دادوستدها از طریق شبکه بانکی بین‌المللی انجام می‌شود و اگر به این کنوانسیون بین‌المللی نپیوندیم شفافیت امور مالی و بانکی ما زیر سوال می‌رود.
این نماینده مجلس افزود: با توجه به اینکه مشکلات مربوط به راه شهرستان بارها بیان شده بود از عدم حضور مدیرکل راه و شهرسازی در این جلسه گلایه مندیم.
محجوب نماینده مجلس گفت:‌ همه اینجا جمع شده ایم تا بتوانیم باری از دوش مردم برداریم. ظاهر این منطقه بزک شده است اما مشکلات فراوانی در بطن آن وجود دارد که در جریان آن هستیم.
وی با اشاره به درخواست یکی از مسئولین برای ایجاد فرمانداری ویژه و نماینده مستقل برای این منطقه افزود: افزایش کمیت و تعداد نهادها و مسئولین موجب پیچیدگی، کندی امور و تضادهای گوناگون است. سبک کردن حجم کارهای اداری و روبرو شدن مردم با افراد کمتر در کارهای اداری به تسریع کارها و جلوگیری از سوء استفاده کمک خواهد کرد.
وی خاطرنشان کرد: امسال صدمه زیادی به میوه‌های این منطقه وارد شد و کمتر کمکی در زمینه خسارت وارد شده به باغات انجام گرفته است.
سید فرید موسوی نماینده مجلس در این نشست گفت: مسائل و مشکلات مردم این منطقه از جمله رودبارقصران مسائل بسیار جزئی است که از مسئولین محلی انتظار داریم نسبت به حل آن‌ها اقدام کنند.
وی افزود: در خصوص راهسازی بنیاد مسکن جهت تامین غیر رایگان اعلام آمادگی کرده که نیازمند پیگیری از سمت استان است. از طرف مجلس نیز در این زمینه تامین اعتبار صورت گرفته که در اختیار بخشداری‌ها قرار گرفته اما اقدام خاصی را شاهد نیستیم.
موسوی خاطرنشان کرد: فدراسیون تنیس روی میز جهت ایجاد آکادمی تنیس روی میز در این شهرستان اعلام آمادگی کرده که می‌تواند برای اقتصاد منطقه بسیار مفید باشد. در شرایط اقتصادی فعلی نیاز به حضور جدی‌تر و پیگیری بیشتر مدیران است که می‌تواند مردم را به آینده امیدوارتر نماید.
حجت الاسلام مهدی شیخ دیگر نماینده تهران در ادامه این نشست گفت: نمایندگان در این دوره از مجلس برخلاف روال دوره‌های گذشته در هر یک از شهرستان‌های استان دفتری تاسیس کردند که با مدیریت دوره ای نمایندگان تهران اداره می‌شود. نمایندگان تهران در دوره‌های قبلی مجلس چون بیشتر درگیر موضوعات ملی بودند کمتر به مسائل جزئی شهرستان‌های تهران رسیدگی می‌کردند.
وی افزود: در دوره فعلی مجمع نمایندگان تهران با کمک جلساتی که دکتر کواکبیان پایه گذاری کردند پیگیر جزئی‌ترین مشکلات و مسائل مردم شهر تهران و شهرستان‌های اطراف هستند.
در ادامه این نشست ‌هاشم‌زائی دیگر نماینده تهران در مجلس گفت: یکی از مشکلات اساسی کشور عدم اجرای آمایش سرزمین است. همانطور که برای کل کشور آمایش سرزمین انجام نشده برای شهرها و روستاهای کوچک نیز طرح آمایش سرزمینی در دست نیست و به همین دلیل امکان برنامه ریزی درست و توسعه پایدار و متوازن وجود ندارد.
سپس علیجانی نماینده مردم تهران گفت: ایجاد دفاتر ویژه در ۴ شهرستان شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس نشان دهنده عزم نمایندگان برای حضور میدانی و در قرارگرفتن در جریان مشکلات اصلی مردم است.
وی افزود: روستای کند اولیا دارای ظرفیت بالایی در صنعت لوسترسازی است که در صورت پیگیری و تامین اعتبار می‌تواند یکی از زمینه‌های اشتغال زایی و تامین نیاز کشور باشد.
سیاوش شهریورطی سخنانی اظهار داشت: در منطقه رودبار خدمات شایسته ای ارائه شده است و حرکت بسیار شایسته نمایندگان این دوره را برای رفتن میان مردم و شنیدن صدای آنان پاس می‌داریم و امیدواریم شنیدن صدای مردم کمک کند بخشی از مشکلات مرتفع شود.
شهریور در ادامه با اشاره به اینکه مشکلات شمیرانات مشکلاتی ملی است افزود: وزارت کشور ما را به عنوان یک شهرستان مستقل که نماینده و شورای شهر مستقل داشته باشد ندیده است و این مشکلی است که بر دوش شهرستان است و امیدواریم که نمایندگان در این زمینه نهایت تلاش خود را انجام دهند.
وی دومین نکته را سرشماری و جمعیت شهرستان دانست و گفت: اگر به کتاب سرشماری کشور رجوع شود عدد ۴۰ هزار نفر برای سرشماری شمیرانات ذکر شده است در صورتی که این شهرستان دارای ۵۶۰ هزار نفر جمعیت است ودر آخر هفته این جمعیت تا یک میلیون نفر نیز افزایش پیدا می‌کند.
شهریور بیان داشت: دولت برزیل برای المپیک ریو برای اینکه بتواند از ۲۰۰ هزار نفر میهمان پذیرایی کند بخش عظیمی از جمعیت کشور را مصرف کرد تا ۲۰۰ هزار نفر را پذیرایی کند و باید اعلام کنیم آخر هفته و روزهای پنجشنبه و جمعه ۲۰۰ هزار خودرو در این منطقه تردد می‌کند و شمیرانات به عنوان پایتخت دیپلماتیک کشور به حساب می‌آید.
فرماندار شمیرانات بیان داشت: شمیرانات ۳ هزار سال سابقه مکتوب دارد و سال ۸۴ مصوبه دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی ۲ چالش عمده را برای این شهرستان ایجاد کرد که چالش اول مقرر شد تا سال ۹۵ وزارت نیرو پروژه جمع آوری فاضلاب را انجام دهد و تا به امروز هیچ اقدام روشن و مشخصی در این زمینه صورت نگرفته است.
وی با بیان اینکه طی ۴۵ روز آینده یک بار برای همیشه کلنگ فاضلاب شمیرانات را بر زمین خواهیم زد اعلام کرد: در این راستا ۴۳۰ میلیارد تومان هزینه جمع‌آوری فاضلاب است که ۱۰۰ میلیارد تومان آن را فرمانداری تقبل کرده و نقشه اجرایی روستا‌ها را نیز ترسیم می‌کنیم و یکسال ونیم دیگر فاضلاب شهرستان را تحویل خواهیم داد.
شهریور کار دیگر صورت گرفته را اختصاص دادن هر روستا به ۵ هزار متر زمین از بنیاد مسکن اعلام کرد و بیان داشت: تصویب شد که در هر زمین یک زمین چند منظوره در بخش لواسان تحویل روستاها می‌شود و سومین کار زمینی برای فروش محصولات کشاورزی دامی و صنایع دستی ایجاد شود  و یو تی اف هم زده شده و هفته آینده به مردم واگذار می‌شود و همچنین نکته بعد ایجاد مرکزی برای تهیه علوفه دامداران است که مصوب شده و پیمانکار جدید گرفته شده که اجرایی شود.
فرماندار شمیرانات اظهار داشت: ۲ موضوع مهم دیگر این است که اگر شمیرانات به حمل و نقل ریلی مجهز نشود سرنوشتی که در انتظار نیاوران است در انتظار فشم نیز خواهد بود و این منطقه تفرجگاهی و فضای بیکران و عظیم هر اتفاقی که در آن بیفتد به فاجعه نزدیکتر می‌شود و هر چه قدر امکانات بیشتر شود ویلاسازی بیشتر می‌شود لذا کارکرد شمیرانات گردشگری است و باید بپذیریم که در این مکان هتل و مهمانپذیر ساخته شود لذا باید نمایندگان طرح گردشگری و کارگروه ریلی را مصوب کنند و مردم را نجات بدهند  و باید به زیرساخت‌ها و کلیات پرداخته شود.
در پایان این نشست دکتر مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس با بیان حدیثی از امام حسین(ع) گفت: «الناس عبید الدنیا و الدین لعق علی السنتهم یحوطونه مادرت معایشهم فاذا محصوا بالبلاء قل الدیانون». مردم بندگان دنیایند و دین، تنها بر زبانشان جاری است، هنگامی که زندگیشان سرشار است دین گرایند ولی هنگامی که در تنگنای بحرانها قرار گرفتند دین داران واقعی اندک می‌گردند .
ایام اسارت آل الله است و یاد کاروان اسرایی که در این ایام مسیر کربلا تا شام را طی می‌کنند گرامی می‌داریم و الگوی خودمان قرار دهیم.
مردم ما نشان داده‌اند برای اعتقادات و کشورشان پای کار هستند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی افزود: جلسه امروز بسیار کیفی بود چرا که ازچند کمیسیون مجلس در این جلسه حضور دارند، جناب آقای‌هاشم زایی عضو کمیسیون شوراها، مهندس حیدری از کمیسیون برنامه و بودجه، دکتر فرید موسوی از کمیسیون اقتصاد، دکتر محجوب از کمیسیون اجتماعی، دکتر علیجانی از کمیسیون بهداشت و درمان و حجت الاسلام شیخ از کمیسیون فرهنگی در این جلسه حضور دارند.
عضو شورای ساماندهی امور پایتخت گفت: تا کنون درگیر دور اول جلسات مناطق ۲۲گانه تهران بودیم و از این جلسه به طور جدی پیگیر مشکلات و مسائل شهرستان‌های اطراف تهران خواهیم بود.
وی افزود: در این جلسات در ابتدا با شوراهای شهرستان نشستی داریم تا درجریان مشکلات قرار بگیریم، در مرحله بعد نشستی با مردم منطقه و مسئولین برگزار می‌کنیم و سپس در فرمانداری جلسه ای جهت رفع مشکلات تشکیل می‌دهیم که مصوبات اجرایی خواهد داشت.
دکتر کواکبیان گفت: آقای محمدزاده مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران یا باید در این جلسه حاضر می‌شد یا عذر موجهی ارائه می‌کرد چرا که از سوی مجمع نمایندگان تهران دعوت شده بود.
رئيس فراکسیون دیپلماسی و منافع ملی مجلس شورای اسلامی گفت: درخصوص آموزش و پرورش، دانش آموزان باید برای تحصیل به شهرهای مجاور با چندین کیلومتر فاصله بروند که وضعیت مناسبی نیست.
وی تصریح کرد: اولویت ما برای این منطقه احداث درمانگاه است و در زمان ریاست دکتر علی نوبخت در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس کلنگ زمینی که قبرستان قدیمی بود جهت احداث مرکز درمانی  را زدیم.
نماینده مردم تهران در مجلس گفت: موضوع حریم در این منطقه موضوع تکراری است که باید در این خصوص به مردم پاسخگو باشیم و یکی از اصلی ترین و قدیمی‌ترین مشکلات این منطقه را رفع کنیم.
وی گفت: ما در خصوص حریم پاسخ مناسبی از مسئولین نشنیدیم، کما اینکه برای راه فکری نمی‌شود اگر مسیر اوشان به تهران ۴ بانده نمی‌شود حداقل برای تابستان فکری برای ترافیک عجیب این منطقه کنیم، بستن شمشک پاک کردن صورت مساله است، امروز ما مانع عبور افرادی هستیم، که از این مسیر به کرج می‌رفتند.
وی افزود: شورای عالی امنیت ملی باید در مصوبه 84 در مورد حریم کیفی رودخانه خود یا تجدید نظر کند و آن را اصلاح کند یا حتما نباید آن را رها کند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: وزیر کشور را هفته پیش به کمیسیون شوراهای مجلس دعوت کردیم و از او در خصوص این که چرا تجریش و یا ری نباید شورای مستقل داشته باشد، سوال کردیم و قرار شد، لایحه ای برای مجلس در خصوص استقلال شورای شهر تجریش و ری به مجلس ارسال کنند.
وی در خصوص تفکیک نمایندگان مجلس شمیرانات، ری، پردیس و اسلامشهر از تهران نیز گفت: اگر مردم تهران فقط در تهران رای دهند، جدا سازی نمایندگان امکان پذیر است و کار جدی کارشناسی می‌خواهد و در کوتاه مدت پاسخگو نخواهد بود. به عبارت دیگر اسامی رای دهندگان باید در صندوق‌های رای باشد نه رای‌گیرندگان نایب رییس مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی در خصوص طرح برخی مطالب مبنی بر کم شدن نمایندگان حوزه انتخابیه شمیرانات، ری، پردیس و اسلامشهر و تهران در مجلس شورای اسلامی، گفت: طبق قانون اساسی باید هر ۱۰ سال یک بار تعداد نمایندگان افزایش یابد، حال برخی ادعای کم شدن تعداد نمایندگان تهران را مطرح می‌کنند، که این امر خلاف قانون اساسی است.
دکتر کواکبیان گفت: ارتباط نزدیک ما با شما مردم باعث می‌شود بتوانیم به مجلس برویم و دغدغه‌های شما را بازگوکنیم و نه به حرف ۶ و ۷ اتوبوسی که در مقابل مجلس افراد ساماندهی شده را آوردند که شعار بدهند روز عزاست امروز! البته بعضی‌ها باید عزا بگیرند، چرا که پول‌های پنهانی شان رو می‌شود؛ وگرنه شفاف سازی چیز بدی نیست.
نماینده مجلس خاطرنشان کرد:  بیش از ۳هزار پیامک توهین آمیز و تهدید آمیز در خصوص این لوایح برای شخص بنده آمد که اکثر شماره‌ها با 0915 آغاز می‌شد. متاسفانه توهین‌های بسیار زشتی شد که مشخص شد سازمان یافته است. اطمینان دارم حداقل ۴۰و ۵۰ نماینده را ترساندند و از رای به این لوایح پشیمان کردند. امیدوارم مسوولان ذیربط پیامک‌های توهین و تهدید آمیز را پیگیری کنند هرچند که گفته می‌شود از یک حسینیه‌ای در مشهد سازماندهی شده بود. البته آقای لاریجانی همان دو ماه قبل ترسید و الا همان موقع هم رای می‌آورد و نیازی به دو ماه مسکوت گذاشتن نبود.
وی افزود: کارگران و راننده‌های کامیون که مشکلات جدی دارند نمی‌توانند در مقابل مجلس تجمع کنند اما این که عده‌ای سازمان یافته اینطور پر تعداد در مقابل مجلس تجمع می‌کنند بسیار عجیب و قابل پیگیری است که حتما باید پیگیری شود.
 
کد مطلب: 95576
برچسب ها: مصطفی کواکبیان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *