۰
پنجشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۳۲

سه گروه مقابل مکتب امام هستند

دبیرکل سابق جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با بیان اینکه طی چهل سال گذشته امکانات و اقتضائات کشور در دست پیروان مکتب امام نبوده است، تاکید کرد: برخلاف ظاهر که من و شما باید پاسخگو باشیم، پیروان مکتب امام جانشان را دادند و تمام هزینه‌های این چهل سال گذشته توسط پیروان مکتب امام پرداخت شده است.
دبیرکل سابق جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با بیان اینکه طی چهل سال گذشته امکانات و اقتضائات کشور در دست پیروان مکتب امام نبوده است، تاکید کرد: برخلاف ظاهر که من و شما باید پاسخگو باشیم، پیروان مکتب امام جانشان را دادند و تمام هزینه‌های این چهل سال گذشته توسط پیروان مکتب امام پرداخت شده است. 
به گزارش ایلنا، علیرضا زاکانی در دومین کنگره سراسری جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی با اشاره به ویژگی‌های پیروان مکتب امام گفت: رقبای امام شاید کسانی باشند که پرچم امام را هم بالای سرشان داشته باشند اما ویژگی‌های مکتب امام را قبول نداشته باشند.
وی درباره مخالفان و رقبای مکتب امام در مقام نظر اظهار داشت: چه کسانی که آبشخور فکری‌شان امثال سروش است و چه کسانی که سنت‌گرا و پیرو امثال نصر هستند و چه متحجرهای پیرو شیرازی، همه در این دسته قرار می‌گیرند.
این فعال سیاسی اصولگرا ادامه داد: نخستین ویژگی‌ای که آنها برنمی‌تابند، مکتبی بودن آن است. جامعیت دین، استمرار ولایت و ولایت مطلقه فقیه، اعتقاد به مردمسالاری و در نهایت اینکه انقلاب زمینه‌ساز ظهور است، از دیگر ویژگی‌های مکتب امام است که مخالفان برنمی‌تابند.
زاکانی با بیان اینکه مکتب امام مورد هجمه سه گروه است و لذا ما در مقام نظر یک مواجهه نظری جدی با آنها داریم، تصریح کرد: در مقام عمل هم مردمسالاری دینی برخواسته از مکتب امام در مقابل سه گروه قد کشیده است. یک گروه کسانی هستند که قائل به جامعه مدنی‌ هستند و تکیه‌گاه‌شان برخی عناصر سکولار است که اصلاحات است. گروه دوم، جریان اعتدال و سازندگی است که به دنبال حکمرانی مطلوب هستند. گروه سوم هم جریانات وابسته به آقای احمدی‌نژاد هستند.
وی با بیان اینکه همه این گروه‌ها در عمل، مردمسالاری دینی را قبول ندارند، تصریح کرد: ما هم در مقام نظر با چالش‌های جدی مواجه هستیم و دیگران احساس می‌کنند که باید چالش ایجاد کنند و هم در مقام عمل این فشارها را به ما اعمال می‌کنند.
این نماینده اصولگرای ادوار مجلس با بیان اینکه طی چهل سال گذشته امکانات و اقتضائات کشور در دست پیروان مکتب امام نبوده است، خاطرنشان کرد: برخلاف ظاهر که من و شما باید پاسخگو باشیم، پیروان مکتب امام جانشان را دادند و تمام هزینه‌های این چهل سال گذشته توسط پیروان مکتب امام پرداخت شده است. در جنگ چه کسی سینه در برابر بیگانگان سپر کرد؟ در جای جای این مسیر طی شده تا به امروز کدام قشر از جامعه پیشتاز پیروان مکتب امام هزینه پرداخت کرده است.
زاکانی افزود: وقتی به گذشته بر‌می‌گردید می‌‌‌‌بینید که امکانات کشور دست بازرگان و بنی‌‌‌صدر است که اینها مخالفان مکتب امام هستند چون دین و سیاست را از هم جدا می‌‌‌‌بینند. در یک دوره محدودی این امکانات در دست شهید رجایی و باهنر بود که پیروان مکتب امام بودند اما یک ماه و نیم بیشتر زمان نداشتند. 
وی با بیان اینکه در زمان ریاست جمهوری مقام معظم رهبری، امکانات در دست مهندس موسوی بود، ابراز داشت: ما در شرایطی که جنگ داشتیم، ناراضی بودیم، از امکانات دولت کم‌‌‌‌بهره بودیم چون جنگ را راس امور نمی‌‌‌دانستند و کار خودشان را می‌‌‌کردند. در زمان آقایان هاشمی، خاتمی، احمدی‌‌‌نژاد و روحانی هم آن ویژگی‌‌های مکتب امام در آنها نبود لذا امکانات یا در دست مخالفان مکتب امام یا در دست رقبای مکتب امام است.
دبیرکل سابق جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی افزود: مشکلات کشور قابل حل است اما اراده‌‌ای برای حل آن وجود ندارد. مسیر حل پیشروی ما است اما مسیر را بناست که دیگران به ما دیکته کنند تا این آقایان زیر بار این مسیر بروند.
زاکانی با تاکید بر اینکه نوع مواجهه ما با نیازهای روز کاملا باید شفاف شود، بیان کرد: خدمتی که مردم می‌‌گیرند در دو سطح است؛ یکی سطح خدمت ملموس و دیگری سطح خدمت ناملموس. خدمات ملموس مردم این نیست که امروز در امنیت کامل به سر می‌‌‌برند. مردم هم نیاز واقعی و هم نیاز حقیقی دارند و هم احساس نیاز کاذب به آنها القا می‌‌‌‌شود. وقتی به مخالفان مکتب امام توجه می‌‌‌کنیم می‌بینیم که دنبال این هستند که خدمت نظام را کم جلوه دهند و خدمات غیرملموس را از یاد مردم ببرند و به ضد خدمت و ضد ارزش تبدیل کنند و درباره نیازها هم بگویند جامعه اسلامی قادر و قابل تکیه برای حل مسائل کشور نیست و ناتوان است.
وی اضافه کرد: آنها فهمی از نیازهای حقیقی ندارند اما نیازهای حقیقی نیازهای تعالی‌‌بخش انسانی است و در نیازهای کاذب هم می‌دمند تا فاصله بین خدمات و نیازها را افزایش دهند و مردم را ناامید کنند. این مسیر دشمن و مخالفان مکتب امام است. رقبای مکتب امام هم کم و بیش همین مسیر را می‌‌‌‌روند اما فرقشان این است که وقتی به نقطه‌‌ای می‌‌رسند که آن نقطه، نقطه القای نیازها است، با این القا همراهی و بر آن سوار می‌‌شوند و با مردم هم ادبیات می‌‌شوند تا از تا مردم رای بگیرند.
این فعال سیاسی اصولگرا بیان اینکه ما به عنوان پیروان مکتب امام وظیفه داریم ناظر به خدمات حقیقی که مردم دریافت می‌‌‌کنند، در سطح ملموس و سطح غیرملموس یادآوری کنیم که جامعه امید پیدا کند، یادآور شد: ما وظیفه داریم نیازهای حقیقی مانند مسکن، معیشت و ٱزادی را شبهه‌‌‌‌زدایی، خدمت‌گذاری و مطالبه‌‌‌گری کنیم و هم وظیفه داریم به جد به دنبال ارتقای کشور باشیم.
زاکانی ادامه داد: ظرفیت‌‌های موجود در کشور کفایت می‌‌‌کند که چند برابر جمعیت فعلی، جامعه به بهترین شکل اداره شود اما چه کسی به این ظرفیت‌‌‌ها توجه دارد. از ظرفیت‌‌های موجود غفلت می‌‌‌ورزند و از امکانات موجود می‌‌‌گذرند زیرا امید به خارج از کشور برای حل مشکلات کشور دارند.
وی با بیان اینکه پیروان مکتب امام در مقام نیازهای حقیقی یعنی نیازهای تعالی‌‌‌بخش نیاز به خودسازی و الگوسازی دارند، عنوان کرد: در مقام نیازهای کاذب هم باید با مردم صحبت کرد و تبیین کرد تا کلاه سر مردم نگذارند. عده‌‌ای از بی‌‌عرضگی یا از وابستگی نمی‌‌توانند پاسخ‌های نیازهای مردم را بدهند و این را گردن انقلاب، اسلام و مکتب امام می‌‌گذارند.
این نماینده اصولگرای ادوار مجلس با تاکید بر اینکه ما امروز در یک جنگ در تمام سطوح با آمریکا قرار گرفتیم، گفت: از ابتدای انقلاب تاکنون ما هشت عرصه را پشت سر گذاشتیم. ۱۰ سال جنگ سخت کردیم. از سال ۶۷ آمریکایی‌‌‌ها علاوه‌‌بر تعدی و جنگ سخت، جنگ نرم را هم آغاز کردند و در نیمه دوم دهه هفتاد در کنار این جنگ سخت و نرم، ایجاد شکاف در حاکمیت را دنبال کردند و حاکمیت انتخابی و انتصابی را دامن زدند. 
زاکانی افزود: در نیمه دوم دهه هشتاد، مردم را مقابل هم قرار دادند. هر کشوری که این تجربه را داشت، امکان داشت از هم بپاشد اما انقلاب اسلامی مصون ماند. بعد از آن نفت و مسائل مالی ما را تحریم کردند و بعد از تحریم جنگ و فتنه‌‌گری در منطقه را آغاز کردند. سپس نفوذ را در جامعه انجام دادند. امروز هم در جنگ اقتصادی و روانی گسترده همه ابعاد جنگ گذشته را در خدمت گرفتند.
وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی از همه عرصه جنگ‌‌‌های گذشته سرافراز بیرون آمده و ان‌شالله از جنگ اقتصادی امروز هم سرافراز بیرون خواهد آمد، اظهار داشت: من و شما امروز مسئولیت‌‌‌‌های سنگینی داریم. امروز جامعه تشنه تحول است. امروز جامعه در آستانه یک تغییر است و مدیریت این تغییر باید در دست پیروان مکتب امام باشد. 
دبیرکل سابق جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی به مشکلات کنونی جامعه اشاره و تصریح کرد: یک بخش از مشکلات‌مان، ماندن در فضای تفکر غربی و غرق شدن در ساختارهای آن نظام منحوس است. مشکل دیگر امروز به خاطر غفلت پیروان مکتب امام است که در صحنه حاضر نیستند. ماحصل این دو باعث شده که در جامعه ظرفیت‌‌‌های معرفتی و بصیرتی کاهش پیدا کند.
زاکانی با بیان اینکه این ظرفیت‌‌‌ها از اول انقلاب بیشتر شده اما نسبت به نیازهای جامعه امروز محدود است، خاطرنشان کرد: ماحصل این سه مسئله، نتیجه چهارم را ایجاد کرده که یک دنیاگرایی عمومی و قدرت‌‌‌طلب بین مسئولان است و آثار زشت این چهار ویژگی در بین مسئولان مشهود است که کاهش خدمتگذاری، کاهش سطح کارآمدی و سرخوردگی نخبگان در بین عموم، ناامیدی مردم و کاهش سرمایه‌‌های اجتماعی است.
وی اضافه کرد: باید این مارپیچ خطرناک را شکست که این مسئله به دست کسانی که صاحبان انقلابند و دغدغه این تحول و مدیریت این تحول را دارند، انجام می‌‌‌شود. در این مسیر مثل کسانی نیستند که سرشان را زیر برف کرده باشند و بگوید وضعیت مناسب است. کسی که بگوید وضعیت مناسب است یا عقل ندارد یا دشمن است.
این فعال سیاسی اصولگرا به رویکرد کنونی احمدی‌نژاد نیز اشاره کرد و ابراز داشت: ممکن است عده‌‌ای هم باشند و بگویند وضعیت نامناسب است اما ارائه برون‌‌رفتی برای مشکلات دولت نمی‌‌‌دهند. پیشنهادات آقای احمدی‌‌‌‌نژاد و دوستانشان از این جنس است که همه مسئولان قوا استعفا بدهند، خب این یعنی چی؟ می‌‌‌گویند سازوکارها به هم بریزد. خب چه چیزی جایگزین شود؟ یعنی این پیشنهادات عقلانی، قانونی و شرعی نیست و جایگزین وضع موجود را جنگ و گریز داخلی خواهد کرد.
زاکانی یک دسته دیگر از پیشنهادات در شرایط فعلی را پیشنهادات دولت دانست و بیان کرد: آنها معتقدند ما باید داشته‌ها را بدهیم، نفس بگیریم و زمان بخریم تا فرصت بازسازی داشته باشیم. این همان تز بنی‌صدر در زمان جنگ است که زمین بدهیم، زمان بخریم و امکان فرصت برای بازسازی خودمان را داشته باشیم و بتوانیم به شیوه اشکانیان بجنگیم. اینکه در برجام عده‌‌ای اینگونه عمل کردند و عده‌‌‌ای هم ناظر به توانمندی‌‌‌های، منطقه‌‌‌ای، موشکی، دفاعی، اعتقادی و فرهنگی این گونه عمل کرد و می‌گویند بدهیم برویم، به خاطر همین رویکرد و اعتقاد است. 
وی با بیان اینکه امروز دشمن از هر روز ضعیف‌‌‌تر است و ما به قلّه نزدیک شده‌ایم، یادآور شد: اینکه به نفس نفس افتاده‌ایم و کار برایمان سخت شده، ناشی از این است که به نزدیکی قلّه رسیده‌ایم. باید دست یکدیگر را بگیریم و به هم کمک کنیم تا به مقصد برسیم و این هرگز به این معنا نیست که ما مسیر را اشتباه آمده‌ایم. مسیر انقلاب اسلامی مسیری درست است و اگر مسیر غلطی است، مسیر اداره کشور غلط است و مسیر اداره کشور باید درست شود.
این نماینده اصولگرای ادوار مجلس با تاکید بر اینکه ما نیازمند تغییر رویکرد کشور هستیم، عنوان کرد: نمی‌توان با نگاه به خارج از کشور مسائل داخلی کشور را حل کرد. نمی‌‌‌‌توان با دشمنی نشست که با اساس وجود ما مشکل دارد. نمی‌شود با نسخه دشمن مشکل خودمان را حل کنیم. رویکرد کشور باید تغییر کند و آن هم مبتنی بر چیزی باشد که رهبر انقلاب انگشت اشاره‌‌‌اش به آن سمت است و آن هم مبتنی بر تکیه بر توانمندی‌‌‌های داخلی است.
زاکانی بازبینی و تغییر در ساختارها را یکی از ضرورت‌های انقلاب دانست و گفت: افرادی باید سرکار بیایند که از بن دندان معتقد، سالم، پاک و صادق و متخصص باشند، دانش و تجربه آن عرصه را داشته باشند و حال کار و مدیریت داشته باشند. اگر یکی از این سه را نداشته باشند لنگ خواهند زد. در برخی موارد با مسئولینی مواجه هستیم که هیچکدام از این موارد را ندارند و کشور با معجزه اداره می‌شود.
وی به برنامه‌‌‌‌‌های کشور اشاره کرد و اظهار داشت: ما باید دارای یک فکر پیشرو باشیم و مسائل را بدانیم که اشکال در کجاست و راه حل آن را بدانیم. وقتی این راه‌‌حل را بیان می‌‌‌کنیم و مردم این را تبدیل به گفتمان مسلط بکنند و بدانند که مشکلشان را می‌‌‌توانیم حل کنیم. اشکال در کجا است؟ ما مشکل اعتبار و امکان و تامین، منابع و اشتغال داریم. ما در داخل کشور مشکل نداریم اما عده‌‌‌‌ای بنا است که تماشاچی باشند و بنا نیست که کار کنند این در مقام تغییرات است. آیا این مسئله همینطور تغییر می‌‌‌کند؟ خیر ما باید شرایط را با هم بسنجیم و با یکدیگر همداستان بشویم. همه پیروان مکتب امام باید به شرایطی برسند که شرایط دقیق فعلی باشد و این هم تجلی در بیان مقام معظم رهبری است.
دبیرکل سابق جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با طرح الزامات پیروان مکتب امام تصریح کرد: باید جبهه‌‌سازی کرد و آن را عمق داد. نمی‌شود در اتاق‌های دربسته بنشینیم و تصمیم بگیریم. متن جریان حزب‌اللهی کشور، با این‌طور تصمیم‌گیری همراه نخواهند شد. باید چهره‌های جوان را به‌‌جای افراد تکراری وارد صحنه کرد. جامعه باید به دست شایستگان اداره شوند و کسانی که فکر انقلابی دارند، نه کسانی که خسته هستند.
زاکانی ادامه داد: چهره‌های جدید هم باید با برنامه باشند و بتوانند دل مردم را به دست بیاورند و در متن مردم حضور داشته باشند تا نهایتا در انتخابات، شب قدر انقلاب را رقم بزنند. بعد از آن هم باید ظرفیت‌های کشور را خدمت کار و تلاش در بیاورند. این نمی‌شود الا با مجاهدت شبانه‌روزی.
وی با بیان اینکه جبهه جانبازان، امتحان خود را در پیروی از مکتب امام با بهترین نمره پس داده است، خاطرنشان کرد: امروز عرصه سخت‌‌تر است و نیاز به مجاهدت بیشتر است. اگر امروز عده‌‌ای می‌‌‌گویند که راهی برای آبادی نیست مگر اینکه همه چیز به هم بریزد و اگر عده‌‌‌ای می گویند داشته‌هایمان را برای تنفس بدهیم، اینها اشتباه است زیرا اگر داشته‌‌ها را بدهیم، دیگر راهی برای جبران نیست.
این فعال سیاسی اصولگرا با تاکید بر اینکه راه چهارم در کشور این است که اصلاحات در کشور حتما باید دنبال شود که مبتنی بر اصلاحات انقلابی باید باشد، ابراز داشت: به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی نمادها و نمودهای انقلاب در جامعه ما باید به سمتی رود که انقلاب ایران اسلامی را در سطح جهان نشان دهد. تا وقتی این تحول شکل نگیرد یعنی جامعه باید به دست شایستگان اداره شود، جامعه باید با فکر انقلابی اداره شود، جامعه باید با علم و دانش مدیریت شوند نه کسانی که امروز وزیر الف هستند و فردا وزیر ج. وقتی به دنیا آمده‌‌اند صاحب همه امکانات بوده‌‌اند. 
زاکانی با بیان اینکه شایسته‌‌سالاری اصل است و تصمیم‌‌‌گیری و اداره کشور باید منطبق بر منطق دقیق کارشناسی و علمی و اعتقادی صورت بگیرد، عنوان کرد: امروز بی‌‌تعارف از آن بی‌‌بهره‌‌ایم و تا وقتی هم که این مسیر باشد، همین است. ما به دولت و مجلس می‌خواهیم کمک کنیم اما چه کنیم که دولت و مجلس مرعوب هستند و کارشناس نیستند وگرنه بازار ارز را می‌‌‌توان کنترل کرد.
وی افزود: در کمیسیون برجام، پنجاه روز وقت گذاشتیم و برجام را بررسی کردیم و به نتیجه رسیدیم اما برخی از اعضای کمیسیون، بدون اینکه حاضر باشند برجام را بخوانند، با نظر ما مخالفت می‌کردند. وقتی می‌گفتیم چرا بدون اینکه برجام را بخوانید، با نظر ما مخالفت می‌کنید، می‌گفتند ما دکتر حیطه‌ دیگری هستیم و به اعتبار حرف فلان فرد، مخالفت می‌کنیم!
کد مطلب: 95593
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *