۰
جمعه ۲۰ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۵۰

تاکید بر تقویت مناسبات ایران و تاجیکستان

مرتضی سرمدی، قائم مقام وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و رئیس هیات ایرانی که به منظور شرکت در هفدهمین نشست شورای سران دولت های عضو سازمان همکاری شانگهای به تاجیکستان سفر کرده بود ، با عثمان علی عثمان زاده، وزیر انرژی و ذخایر آب جمهوری تاجیکستان و سراج الدین مهرالدین وزیر امور خارجه این کشور بصورت جداگانه ملاقات کرد.
تاکید بر تقویت مناسبات ایران و تاجیکستان
مرتضی سرمدی، قائم مقام وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و رئیس هیات ایرانی که به منظور شرکت در  هفدهمین نشست شورای سران دولت های عضو سازمان همکاری شانگهای  به  تاجیکستان سفر کرده بود ، با عثمان علی عثمان زاده، وزیر انرژی و ذخایر آب جمهوری تاجیکستان و سراج الدین مهرالدین وزیر امور خارجه این کشور بصورت جداگانه ملاقات کرد.
در ملاقات با وزیر انرژی که رئیس تاجیکی کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور می باشد، طرفین ضمن بررسی آخرین وضعیت همکاری های اقتصادی، تجاری و فنی دو کشور، بر ضرورت گسترش و تقویت این همکاریها در چارچوب کمیسیون مشترک اقتصادی تاکید کردند.
مرتضی  سرمدی با اشاره به اهمیت جایگاه کشورهای همسایه در سیاست خارجی کشورمان، بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای تقویت مناسبات همه جانبه با جمهوری تاجیکستان بویژه در حوزه اقتصاد تاکید کرد.
عثمان زاده نیز ضمن اشاره به همکاری های خوب دو کشور بویژه در حوزه انرژی، از عملکرد شرکت ها و مهندسین ایرانی فعال در پروژه های تاجیکستان، بویژه نیروگاه در دست احداث راغون تمجید کرد.
مرتضی  سرمدی همچنین در ملاقات با وزیر امور خارجه تاجیکستان با اشاره به پیوندهای عمیق دو ملت و یادآوری سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران که همواره حمایت از پیشرفت و توسعه تاجیکستان بوده است، بر لزوم گشوده شدن فصل جدیدی از همکاریهای همه جانبه دو کشور تاکید کرد.
مهرالدین وزیر امور خارجه تاجیکستان  نیز ضمن اشاره به سفرهای سازنده یک سال اخیر مقامات ایرانی به ویژه جناب آقای دکتر ظریف، برآمادگی کشورش در ارتقاء مناسبات سطح بالا و تقویت همکاریهای دو کشور تاکید نمود
کد مطلب: 95608
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *