۰
شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۳۲

انتقال تجارب مدیریت شهری به شهرداران لبنان

هیات ۲۵ نفره اعضای اتحادیه منطقه الاولی جنوب لبنان در بازدیدی از پروژه‌های سطح منطقه۲۲، خواستار انتقال تجربیات مدیریت شهری منطقه بویژه در موضوع گردشگری و مدیریت پسماند شدند.
هیات ۲۵ نفره اعضای اتحادیه منطقه الاولی جنوب لبنان در بازدیدی از پروژه‌های سطح منطقه۲۲، خواستار انتقال تجربیات مدیریت شهری منطقه بویژه در موضوع گردشگری و مدیریت پسماند شدند.
به گزارش ایسنا دکتر علی نوذرپور در نشستی با اعضای اتحادیه منطقه الاولی جنوب لبنان ضمن خوشامدگویی به آنان، اظهارکرد: شهرداری‌های لبنان با دو موضوع نوسازی بافت فرسوده شهری و جذب سرمایه از طریق گردشگری روبرو هستند.
نوذرپور منطقه۲۲ را شهری جدید خطاب کرد و گفت: با دو عنصر دریاچه شهدای خلیج فارس و پارک جنگلی، منطقه۲۲ شکل گرفت و با برنامه‌ریزی‌های جدید مدیریت شهری در پی رسیدن یه یک شهر نوین و متفاوت نسبت به دیگر مناطق شهر تهران هستیم.
سبز بودن نیمی از منطقه ۲۲
نوذرپور در ادامه ضمن اشاره به تجربیات فضای سبز و گردشگری در منطقه۲۲ اظهارکرد: در حال حاضر با وجود سه پارک جنگلی در سطح منطقه حدود ۲۸۵۰ هکتار فضای سبز داریم که می‌توان گفت نیمی از سطح منطقه را فضای سبز شکل داده است.
شهردار منطقه۲۲ در پاسخ به سوال یکی از اعضای اتحادیه جنوب لبنان مبنی بر چگونگی جذب سرمایه خصوصی برای اجرای پروژه‌های سطح منطقه به دریاچه شهدای خلیج فارس اشاره و اظهارکرد: سه جزیره تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی در دریاچه شهدای خلیج فارس در حال بهره‌برداری هستند که سرمایه‌گذاران بخش خصوصی رغبت بسیاری برای ایجاد امکانات رفاهی، آموزشی و تفریحی برای شهروندان دارند.
وی دریاچه شهدای خلیج فارس را یک جاذبه‌ گردشگری فرامنطقه‌ای خواند و گفت: در آینده با احداث پلی بین دریاچه شهدای خلیج فارس و پارک جنگلی معماری جدیدی برای تهران رقم خواهد خورد که این خود علتی برای جذب سرمایه های خوصوصی می‌شود.
جذب سرمایه در نبود کمک دولت به شهرداری
نوذرپور با بیان اینکه بزرگترین مراکز خرید شهر تهران در منطقه۲۲ واقع هستند،اظهارکرد: شهرداری تهران کمتر از شش درصد از دولت بودجه دریافت می‌کند و باید با دریافت عوارض برنامه‌های خود را اجرا کند. وجود مراکز خرید باعث جذب سرمایه‌های خصوصی برای ارائه خدمات آموزشی، فرهنگی، تفریحی و ورزشی می‌شود.
نوذرپور در پاسخی به سوال یکی دیگر از اعضای اتحادیه، در مورد چگونگی برنامه‌ریزی‌های مدیریت شهری گفت: دو نوع برنامه‌ریزی در مدیریت شهری وجود دارد. یک نوع برنامه‌ریزی کالبدی و جامع، به نام «طرح جامع شهر تهران» و نوع دیگر برنامه‌ریزی کوتاه مدت که به «برنامه ۵ساله شهر تهران» مشهور است.
وی برنامه ۵ساله شهر تهران را شامل برنامه‌های ترافیکی، فرهنگی و اجتماعی، اقتصادی، عمرانی و .. ذکر و اظهارکرد: در حال حاضر سال‌آخر«برنامه دوم ۵ساله شهر تهران» را سپری می‌کنیم.
شهردار منطقه۲۲ در پاسخ به سوالی در چگونگی تفکیک پسماند در منطقه گفت: منطقه۲۲ به عنوان منطقه پایلوت «طرح تفکیک پسماند از مبدا» در شهر تهران است و در حال حاضر با انجام اقدامات نوین خدمات شهری به شهروندان توانسته‌ایم تفکیک پسماند از مبدا را در منطقه از سه درصد به ۱۲ درصد برسانیم و تجمیعی در پیمانکاران خدمات شهری ایجاد کنیم.
در ادامه این جلسه فواد حنجول - رئیس اتحادیه منطقه الاولی جنوب لبنان - اظهارکرد: شگفت انگیزاست که شهرداری تهران بدون استفاده از سرمایه‌های دولتی چگونه توانسته است چنین پروژه‌های عظیم و زیبای عمرانی را طراحی و اجرا کند.
حنجول با اشاره کمک‌های بی‌دریغ ایرانیان به لبنان طی ده‌های گذشته،گفت: با بازدیدی که از پروژه‌های فرهنگی، تفریحی و آموزشی در سطح منطقه داشتیم، خواستار انتقال تجربیات و پژوهش‌های مدیریت شهری در اجرای این پروژه‌ها هستیم.
وی در ادامه سه محوریت مقاومت، طبیعت لبنان و سیاحت دینی ومذهبی را در شهرداری‌های لبنان ذکرکرد و گفت: مهمترین محوریت ما ایجاد یک جاذبه گردشگری طبیعتی بر پایه مذهب و دین است. 
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه۲۲ وی در پایان با دعوت از مدیریت شهری منطقه۲۲ به کشور لبنان اظهارکرد: کشور لبنان از جمهوری اسلامی ایران برای دفاع از اسلام بسیار یاد گرفته است و امیدواریم بتوانیم میزبان خوبی برای شما باشیم و از تجربیات مدیریت شهری منطقه بویژه در موضوع گردشگری و مدیریت پسماند بهره‌مند شویم.
کد مطلب: 95686
برچسب ها: لبنان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *