۰
يکشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۱۷

شرایط نابسامان این روزهای فوتسال ایران

پیشکسوتان فوتسال بارها در صحبت‌های خود جدایی از فوتبال راه حل پیشرفت این رشته دانسته اند و باید دید آیا این موضوع محقق می‌شود یا خیر.
پیشکسوتان فوتسال بارها در صحبت‌های خود جدایی از فوتبال راه حل پیشرفت این رشته دانسته اند و باید دید آیا این موضوع محقق می‌شود یا خیر.
به گزارش فارس، مسابقات فوتسال زیر ۱۸ سال قهرمانی آسیا و انتخابی المپیک برای اولین بار در تایلند برگزار شد و تیم ملی فوتسال جوانان توانست قهرمان این دوره از مسابقات شود و به همراه عراق تیم دوم به عنوان نمایندگان قاره آسیا در مسابقات المپیک آرژانتین حضور داشته باشند. بعد از کسب مقام قهرمانی در بخش آقایان تیم ملی فوتسال بانوان هم در خرداد ۸۶ قهرمان آسیا و ضمن کسب این مقام جواز حضور در مسابقات المپیک نوجوانان 2018 آرژانتین را کسب کردند.
مسئولان فدراسیون فوتبال و کمیته فوتسال اعلام کردند طبق قانون AFC فقط یک تیم از هر کشور می‌تواند در مسابقات المپیک نوجوانان آرژانتین شرکت کند همچنین این کمیته اعلام کرد که ما اسامی تیم پسران را پیش از شروع مسابقات قهرمانی دختران در آسیا به مسئولان المپیک جوانان ارسال کردیم و اعزام این تیم قطعی است به این ترتیب تیم ملی فوتسال بانوان از حضور در المپیک جوانان جای ماند.
سرانجام با هزار حرف و حدیث پیش آمده تیم ملی فوتسال زیر ۱۸ سال (جوانان) توانست در مسابقات المپیک آرژانین شرکت کند و متاسفانه بامداد امروز از ۳ بازی اول خود با دو باختی که مقابل برزیل و روسیه به دست آوردند در همین مرحله اول از مسابقات حذف شدند.
* عجله برای حذف زود هنگام در المپیک جوانان
حال بعد از حذف تیم ملی جوانان در المپیک سوال‌های زیادی مطرح است که چرا فدراسیون فوتبال و کمیته فوتسال در تصمیم خود برای حضور بانوان و آقایان عجله داشته و قبل از اینکه مسابقات قهرمانی فوتسال بانوان برگزار شود اسامی تیم ملی آقایان را جهت حضور در المپیک اعلام کرده بودند؟ اگر کمی به عقب برگردیم می بینیم علی صانعی سرمربی تیم ملی فوتسال در مصاحبه‌های خود بارها اعلام کرده بود که اگر نتوانیم بازی‌های تدارکاتی مهمی با تیم‌های برتر دنیا داشته باشیم نمی‌توانیم بازیکنان تیم را به خوبی محک جدی بزنیم.
صانعی بارها از فدراسیون فوتبال درخواست داشت که برای این تیم بازی‌های تدارکاتی در نظر بگیرند اما متاسفانه این کار انجام نشد و تیم بدون دیدار دوستانه به آرژانتین رفت و نتیجه آن شد که به همین راحتی و در مرحله اول مسابقات حذف شدند. سوال اینجاست که چرا مسئولان فدراسیون فوتبال حاضرند برای اهدای یک جام قهرمانی کیلومترها طی کنند تا فقط یک عکسی یادگاری با کاپ قهرمانی بیندازند، اما حاضر نیستند یک بازی تدارکاتی برای این تیم در نظر بگیرند. 
* بی توجهی به درخواست سرمربی و بزرگان فوتسال کشور
در همین حال در روزهای گذشته با توجه به درخواست سید محمد ناظم الشریعه سرمربی تیم ملی و پیشکسوتان فوتسال برای دیدار دوستانه با برزیل متاسفانه فدراسیون فوتبال این دیدار را لغو و علت آن را مشکلات اقتصادی، اعلام کردند. این در حالی است که از اواخر سال گذشته بود که ناظم الشریعه اعلام کرد برای سال ۹۷ برنامه های ویژه ای برای تیم ملی داریم و برنامه های خود از جمله بازی با برزیل را بارها اعلام کرده بودند امابی‌توجهی فدراسیون فوتبال به اندازه ای شده که هیچ اسپانسری حاضر نیست در فوتسال سرمایه‌گزاری کند و همین موضوع یکی از علت‌های اصلی برای انصراف باشگاه‌ها و فرار بازیکنان ملی‌پوش به خارج از کشور شده است. 
* پیشنهاد پیشکسوتان برای جدایی فوتسال از فدراسیون فوتبال
پیشنهاد و راه حل پیشکسوتان فوتسال همانند شمسایی، شمس خوراکچی و غیره برای بهبود شرایط فوتسال و کمیته ای که بودجه مشخصی از سوی فدراسیون فوتبال ندارد و در اعزام‌هایش دچار مشکل می‌شود جدایی از فدراسیون فوتبال است؛ اتفاقی که سال‌هاست همه فوتسالی‌ها به‌دنبال آن بوده و خواستار این هستند که زودتر حل شود اما هیچ وقت این موضوع حتی در کوچکترین مباحث مدیران در جلسات فدراسیون فوتبال مطرح نشده و امیدواریم حذف تیم ملی جوانان تلنگری برای فدراسیون نشین‌ها باشد تا از باد سومی جهان در آمده و تا دیر نشده چاره‌ای برای حل این مشکلات پیدا کنند.

 
کد مطلب: 95717
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *