۰
دوشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۵۵

هشدار وزیر دفاع درباره بازگشت هیتلر!

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: ایران نشان داد متعهد به قراردادهای بین‌المللی و ملتی قاطع در دفاع از خود است، اما آمریکایی‌ها در مقابل ما را به خاطر انتخاب استقلال تحریم می‌کنند و ‌حتی اجازه ورود دارو به ما نمی‌دهند اگر در مقابل این یاغی گری تلاش نکنیم شاهد ظهور هیتلرهای جدید خواهیم بود.
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: ایران نشان داد متعهد به قراردادهای بین‌المللی و ملتی قاطع در دفاع از خود است، اما آمریکایی‌ها در مقابل ما را به خاطر انتخاب استقلال تحریم می‌کنند و ‌حتی اجازه ورود دارو به ما نمی‌دهند اگر در مقابل این یاغی گری تلاش نکنیم شاهد ظهور هیتلرهای جدید خواهیم بود.
به گزارش ایسنا، امیر سرتیپ امیر حاتمی در مراسم اختتامیه‌ چهارمین همایش بین المللی آسیا پاسیفیک طب رزمی که صبح دوشنبه در مرکز همایش‌های صدا و سیما برگزار شد، با بیان اینکه «کشور ما اولین منشور حقوق بشر را تدوین کرده که سال‌های سال منطق عملکرد آن بوده است»٬ اظهار کرد: برگزاری این کنگره در سرزمین شهیدان و پزشکان بزرگ و در کشوری که در مکتب مردم آن نجات جان یک انسان به نجات جان همه انسان‌ها تعبیر می‌شود نشان دهنده دانستن قدر و منزلت اهداف این کنگره و اقدامی ارزشی برای نشان دادن ارزش انسان‌ها در جهان پر از جنگ‌ امروز است.
وی گفت: کشور ما قربانی سلاح‌های شیمیایی و انواع بمب‌ها بوده است و پس از سه دهه خانواده‌های ایرانی آثار این حادثه را می‌بینند و از آن رنج می‌کشند؛ از طرفی سامانه درمانی کشور ما هزینه‌های زیادی را برای مداوای این مصدومان پرداخته است.
حاتمی با تاکید بر لزوم همکاری کشورهای دنیا با یکدیگر برای کاهش رنج مصدومان و خانواده‌های مجروحان جنگی، خاطر نشان کرد: همه جهان باید با کشورهایی که قصد دارند با قانون شکنی بر طبل جنگ ‌بکوبند مقابله کنند و اجازه ندهند برخی کشورهای دنیا را به سمت جنگ سوق دهند.
وی گفت: امروز شاهد قانون گریزی برخی کشورها هستیم و همه شاهد بودند که آمریکایی‌ها چگونه قرار دادها را زیر پا گذاشتند و دنیا شاهد بود ایران چگونه حسن نیت خود برای حل بحران ساختگی هسته‌ای را نشان داده است و ایران نشان داد متعهد به قراردادهای بین‌المللی و ملتی قاطع در دفاع از خود است، اما آمریکایی‌ها در مقابل ما را به خاطر انتخاب استقلال تحریم می‌کنند و ‌حتی اجازه ورود دارو به ما نمی‌دهند اگر در مقابل این یاغی گری تلاش نکنیم شاهد ظهور هیتلرهای جدید خواهیم بود.
وزیر ‌دفاع تاکید کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران تمام توانمندی طب رزمی خود را به نمایش گذاشته است تا دیگران از درد و رنج جنگ بهره نبرند؛ ما نمی‌خواهیم کشورهای دیگر مانند ما صدها هزار جانباز داشته باشند و از درد آن رنج بکشند.
حاتمی تصریح کرد: کشورهای دارای سلاح شیمیایی باید خطاهای گذشته خود را جبران کرده و مجامع بین المللی باید دارندگان این نوع سلاح‌ها را محکوم کنند و لازم است جهان در مقابل جنگ افروزان اقدامی انجام داده و در مقابل نسل کشی و یاغی گری بایستد و در مقابل نسل کشی در یمن اقدامی انجام دهد.
وی با بیان اینکه امروز در زمینه تجهیزات پزشکی به خود کفایی رسیده‌ایم و آماده انتقال این تجربیات به دیگران هستیم٬ خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی به تعهدات بین‌المللی پایبند است و به عنوان عضو فعال در مقابله با سلاح شیمیایی و در زمینه مین زدایی با صلیب سرخ همکاری می‌کند. همکاران ما موفق شدند طی‌ دوره‌هایی تجربیات ایران در مقابله با سلاح‌های شیمایی را برای برخی کشورها به اشتراک بگذارند و ما آمادگی داریم برای اعضای این همایش نیز دوره‌هایی در این‌ زمینه برگزار کنیم.
وزیر دفاع ادامه داد: از جمله طرح های کلان حوزه سلامت در نیروهای مسلح ارزیابی تاثیر سبک زندگی بر نیروهای مسلح است که امروز از آن رونمایی خواهیم‌کرد. همچنین موفق شده‌ایم چند صد محصول مقابله با تسلیحات شیمایی پرتوی و زیستی را تولید کنیم. علاوه بر این در زمینه دامپزشکی رزمی هم‌ وزارت دفاع آمادگی همکاری را دارد.
وزیر دفاع در پایان گفت: از کارکنان بهداشت و درمان مورد حمایت جدی و دائمی ما هستند و من از زحمات آنها تشکر می‌کنم.
کد مطلب: 95775
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *