۰
دوشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۲۹

حجت‌الاسلام صدیقی جانشین آیت‌الله جنتی

به‎دنبال انتشار گزارشی در ایرناپلاس مبنی بر خالی بودن جای ریاست ستاد امر به معروف و نهی از منکر، امروز خبر جایگزینی حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی در ریاست این ستاد منتشر شد.
به‎دنبال انتشار گزارشی در ایرناپلاس مبنی بر خالی بودن جای ریاست ستاد امر به معروف و نهی از منکر، امروز خبر جایگزینی حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی در ریاست این ستاد منتشر شد.
به‎تازگی، ایرناپلاس گزارشی منتشر کرده بود که مطابق آن در ماده 19 قانون حمایت از آمران معروف و ناهیان از منکر آمده‎است که رئیس ستاد ائمه جمعه باید از میان یکی از ائمه جمعه موقت شهر تهران انتخاب شود. مطابق این قانون، شورای سیاست‎گذاری ائمه جمعه تهران، اردیبهشت‎ماه سال 94، آیت‎الله احمد جنتی را به‎عنوان ریاست این ستاد انتخاب کرده و از آن زمان تاکنون آیت‎الله جنتی در جایگاه ریاست این ستاد حضور دارد. این درحالی است که سال گذشته آیت‎الله جنتی از سمت نماز جمعه تهران استعفا کرد و رهبری در اسفند ماه با این استعفا موافقت کردند.

براین اساس آیت‎الله جنتی بیش از شش ماه دیگر در جایگاه امامت جمعه تهران نبوده اما همچنان ریاست ستاد امر به معروف و نهی از منکر به نامی جز وی شناخته نمی‌شد.

پس از انتشار این خبر بود که دفتر رئیس مجلس خبرگان رهبری اعلام کرد که آیت‎الله جنتی مطابق با قانون همزمان با استعفا از امامت جمعه تهران از ریاست این ستاد نیز استعفا داده است و جایگزین ایشان نیز تعیین و منصوب شده‎است.

حالا پس از گذشت حدود یک ماه از انتشار آن گزارش، امروز روابط عمومی و امور بین الملل ستاد امر به معروف و نهی از منکر، گزارش جلسه حجت‌الاسلام صدیقی را منتشر کرده که ضمن قدردانی از زحمات مسئولان و کارکنان این ستاد، توجه آنها را به مسائل ریشه ای در حوزه منکرات و نپرداختن به مسائل جزئی جلب کرد.

با این وصف حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی جایگزین آیت‎الله جنتی در ریاست ستاد امر به معروف و نهی از منکر شده است.
کد مطلب: 95827
برچسب ها: امر به معروف
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *