۰
سه شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۵۴

"مازنی" دولت را به باد انتقاد گرفت

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی پیشنهاد داد که برای جذب وزیر و حل مشکل آسیب‌های اجتماعی فراخوان داده شود و از دانشمندان رشته‌های مختلف علوم انسانی استفاده شود.
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی پیشنهاد داد که برای جذب وزیر و حل مشکل آسیب‌های اجتماعی فراخوان داده شود و از دانشمندان رشته‌های مختلف علوم انسانی استفاده شود.
به گزارش ايسنا، حجت‌الاسلام احمد مازنی با اشاره به برگزاری نشست رئیس جمهور با جمعی از اصلاح طلبان اظهار کرد: اصل جلسات و نشست و برخاست‌ها حتی اگر به صورت گعده باشد هم مفید است، ولی اداره کشور با گعده ممکن نیست. ما معتقدیم اگر این جلسات استمرار داشته باشد و فاصله کمتری داشته باشد و کمیته‌های مشترکی که معمولا در این جلسات گفته می‌شود یا تشکیل نمی‌شود و یا فعال نیست اولا تشکیل شوند و عصاره بحث‌های کارشناسی و تعاملی را به استحضار رئیس جمهور برسانند، بسیار مفید است.
وی معتقد است: یکی از مشکلات فعلی درباره ظرفیت نیروی انسانی است. آیا در کشور قحط الرجال است که برخی اسامی را به عنوان وزیر می‌شنویم. گویی حلقه کوچکی اطراف آقایان است که بر اساس همان تصمیم گرفته می‌شود. در حالیکه ما سرمایه‌های انسانی فراوانی داریم که طی ۸ سال سیاه دوره آقای احمدی نژاد خانه نشین شدند. برخی به زندان رفتند و برای برخی محدودیت ایجاد شد. ما تجربه کردیم که کشور با این روش اداره نمی‌شود و روز به روز مشکلات اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی بیشتر شد. چرا از این ظرفیت استفاده نمی‌شود. حتی اگر از اصلاح طلبان هم استفاده نشود اما روش باید روش اصلاح طلبی باشد، کشور ما نیاز به نگاه متفاوتی دارد و با نگاه فعلی مشکلات هر روز بیشتر خواهد شد.
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان این‌که «از جلسات محرمانه و علنی درباره آسیب‌های اجتماعی که در حضور مقامات ارشد برگزار می‌شود می‌فهمیم که وضع آسیب‌های اجتماعی در ایران بحرانی است» ابراز عقیده کرد: برای حل مشکلات کشور در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی از روش‌های نخ نما استفاده می‌شود. دو روش اشتباهی که هر جناحی سر کار می‌آید انجام می‌دهد یکی پول پاشی و دیگری زور است. مثلا در بحث گرانی و نوسانات ارز بگیر و ببند و برخورد را شاهد هستیم یا در موضوع کامیون داران که به افزایش قیمت لاستیک معترضند اجازه اعتراض داده نمی‌شود. گرچه شاید رسانه‌های ضد انقلاب هم سوء استفاده کرده باشند اما برای یک بی‌نماز در مسجد را نمی‌بندند.
مازنی مدعی شد: در موارد دیگری هم برای پول دادن به گروهی تلاش می‌شود اما این روش‌ها جواب نمی‌دهند. آیا نمی‌خواهند از نیروهای توانمند استفاده کنند؟ چرا برای جذب وزیر، حل مشکل آسیب‌های اجتماعی فراخوان نمی‌دهند و از دانشمندان رشته‌های مختلف علوم انسانی استفاده نمی‌کنند. مکررا هم جلساتی تشکیل می‌شود اما چرا آمار طلاق پایین نمی‌آید و سن ازدواج هر روز بالاتر می‌رود. آیا توان این را دارند که گزارشی از وضعیت آسیب‌های اجتماعی به مردم ارائه کنند و بگویند از زمانی که رهبری شخصا وارد حل این معضل شده‌اند نیروهایی که باید اوامر ایشان را اطاعت می‌کردند چه اقدام مشخصی انجام داده‌اند.
کد مطلب: 95843
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *