۰
سه شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۲۷

کُردهای سوریه از ولید معلم دلخور شدند

شورای سوریه دموکراتیک اظهارات وزیر خارجه این کشور درباره شرق فرات را "تهدیدآمیز" خواند.
شورای سوریه دموکراتیک اظهارات وزیر خارجه این کشور درباره شرق فرات را "تهدیدآمیز" خواند.
به گزارش ايسنا، امجد عثمان، سخنگوی رسمی شورای سوریه دموکراتیک گفت: ما با راهکار نظامی مخالفیم و هیچ‌گاه طرفی در درگیری مسلحانه با دولت سوریه نبوده‌ایم. نیروهای ما نیروهای دفاعی هستند که از خودشان در برابر تجاوزات دفاع می‌کنند. لحن تهدیدآمیزی که برخی مسؤولان سوری دارند به حل بحران هیچ کمکی نمی‌کند و موجب کارشکنی در مذاکرات می‌شود.
ولید معلم، وزیر خارجه سوریه روز دوشنبه در دیدار با ابراهیم جعفری، همتای عراقی خود گفت که هدف کشورش بعد از ادلب، شرق فرات است. مناطق شرق فرات تحت کنترل شورای سوریه دموکراتیک است.
عثمان گفت: اظهارات ولید معلم، وزیر خارجه سوریه نشان می‌دهد که قانون اساسی سوریه تحولات بعد از بحران را نادیده می‌گیرد و باید در آن بازنگری شود. یکی از دلایل بحران در سوریه این است که در قانون اساسی بازنگری عمیقی صورت نگرفته و ماهیت جامعه سوریه در آن نادیده گرفته شده است.
وی افزود: ما قبلا هم گفتیم که یکی از موانعی که در مذاکراتمان با دمشق داریم محدودیت‌هایی است که دولت سوریه برای این مذاکرات قرار داده است. ما اتهامات درباره اینکه گروه‌های خارجی پشت ناکام ماندن این مذاکرات هستند را رد کردیم.
پیشتر ولید معلم واشنگتن را به مانع‌تراشی در مذاکرات میان دمشق و شورای سوریه دموکراتیک متهم کرده بود.
 
کد مطلب: 95871
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *