۰
سه شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۲۰

ارتباط ریلی دو کره برقرار میشود

مقامات عالی رتبه کره شمالی و کره جنوبی روز دوشنبه در روستای مرزی 'پانمونجوم' با هدف پیگیری تصمیمات دو کره مبنی بر توسعه، نوسازی و اتصال راه های مرزی بین دو کشور دیدار کردند.
مقامات عالی رتبه کره شمالی و کره جنوبی روز دوشنبه در روستای مرزی 'پانمونجوم' با هدف پیگیری تصمیمات دو کره مبنی بر توسعه، نوسازی و اتصال راه های مرزی بین دو کشور دیدار کردند.
به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از بیزنس استاندارد، در جریان دیدار کره شمالی و کره جنوبی که روز دوشنبه با هدف پیگیری تصمیمات در راستای توسعه راه های مرزی بین دو کشور و با حضور وزرای صلح دو کره صورت گرفت، سران دو کشور تصمیم گرفتند تا پایان سال جاری میلادی پروژه مدرن سازی و اتصال خطوط آهن دو کشور را آغاز نمایند؛ این دیدار در روستای 'پانمونجوم' که در منطقه ای مرزی بین دو کره واقع شده است، صورت گرفت.
به نوشته این تارنما، وزیران کره شمالی و جنوبی پس از نشست روز دوشنبه طی بیانیه مطبوعاتی مشترک اعلام کردند، دو کشور اواخر ماه نوامبر( آذر) سال جاری، مراسمی برای آغاز پروژه اتصال و نوسازی سیستم های خطوط آهن و جاده ای در امتداد مناطق شرقی و غربی برگزار خواهد کرد.
«این دو کره همچنین توافق کردند، مذاکرات صلیب سرخ را در راستای بحث و گفت و گو بر سر موضوع جدایی خانواده ها در نتیجه جنگ دو کره که بین سال های 1950 تا 1953 صورت گرفت، برگزار کنند.»
ایجاد راه آهن آسیای شمال شرقی که کشورهای منطقه و حتی آمریکا را در بر می گیرد تازه ترین طرح دولت کره جنوبی برای پیشبرد برنامه اقتصادی شبه جزیره با هدف تحقق عاری سازی منطقه از تسلیحات اتمی است.
به نوشته بیزنس استاندارد، 'مون جائه این' رئیس جمهور کره جنوبی روز 18 سپتامر (6 مهر) سال جاری طی سفری به پیونگ یانگ با 'کیم جونگ اون' رهبر کره شمالی دیدار کرد و هر دو طرف بیانیه ای مشترک مبنی بر متوقف ساختن خصومت ها و تلاش برای ایجاد صلح در شبه جزیره کره امضا کردند.
بر خلاف آمریکا که حاضر به دادن هیچ امتیازی از لحاظ اقتصادی به کره شمالی نیست، سئول بر این باور است که با اجرای طرح های اقتصادی، هم پیونگ یانگ تشویق به غیر اتمی شدن می شود و هم برقراری صلح دائمی در شبه جزیره کره ممکن خواهد شد.
به گزارش بیزنس استاندارد، هر دو طرف همچنین توافق کردند تا قدم های بیشتری در روند دستیابی به خلع سلاح هسته ای کره شمالی بردارند.
کد مطلب: 95903
برچسب ها: کره شمالی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *