۰
چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۳۷

توصیه دهقان به تیم اقتصادی دولت

یک عضو فراکسیون ولایی مجلس با تاکید بر این که مسائل اقتصادی نباید با مسائل سیاسی اختلاط پیدا کنند، گفت: دولت باید از اقتصاددانان و دلسوزان کشور بهره گیرد.
یک عضو فراکسیون ولایی مجلس با تاکید بر این که مسائل اقتصادی نباید با مسائل سیاسی اختلاط پیدا کنند، گفت: دولت باید از اقتصاددانان و دلسوزان کشور بهره گیرد.
به گزارش ایسنا، محمد دهقان در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به توصیه‌ی اخیر مقام معظم رهبری به دولت در خصوص استفاده کارشناسی از نظر کارشناسان اقتصادی گفت: در این شرایطی که تحت فشار اقتصادی هستیم و شرایطی که از برون مرزها به کشورمان تحمیل شده است، نیازمند یک دقت ویژه در اداره‌ی امور کشور هستیم. 
این عضو فراکسیون ولایی مجلس افزود: در این شرایط ما نیازمند آنیم که دولت از آن حلقه‌ بسته‌ای که دور خود ایجاد کرده فراتر رود و از کارشناسان مختلف که در کشور حضور دارند و از دلسوزان کشور استفاده کند.
نماینده مردم طرقبه و شاندیز در مجلس شورای اسلامی بیان کرد:‌ مسائل اقتصادی با مسائل سیاسی و جناحی نباید اختلاط پیدا کند. کارشناسان اقتصادی سبک‌های مختلفی برای اداره‌ی اقتصاد کشور دارند. دولت باید این سبک‌های مختلف را مورد بررسی قرار دهد و این موضوع هم مستلزم این است که دولت در این خصوص اراده داشته باشد.
این عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس تاکید کرد: کسانی که در راس امور اقتصادی کشور هستند باید از مفاهیم اقتصادی مطلع باشند. چرا که کارشناسان اقتصادی زمانی می‌توانند به نتیجه مطلوب برسند که مستمعین سخنان آنها از یک فهم حداقلی در حوزه اقتصاد برخوردار باشند. شاید یک مهندس مطالب مربوط به کارشناسان اقتصادی را آنگونه که باید متوجه نشود یا فردی که ادبیات خوانده نتواند از مسائل مهندسی مطلع شود.
دهقان تاکید کرد: اولین عاملی که موجب دور شدن کارشناسان اقتصادی از دولت شده و یک واگرایی بین کارشناسان اقتصادی و متولیان اقتصادی کشور ایجاد کرده است این است که برخی از متولیان اقتصادی کشور از علم اقتصاد بی بهره هستند. در این زمینه دولت باید افرادی که از مفاهیم اقتصادی مطلع هستند را مورد استفاده قرار دهد. تیم اقتصادی‌ای که در دولت قرار است امور را مدیریت کند باید بتواند از دیدگاههای اقتصاددانان و کارشناسان و نخبگان اقتصادی کشور حداکثر بهره را ببرد.
کد مطلب: 95910
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *