کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

واکنش پاکستان به ربوده‌شدن مرزبانان

25 مهر 1397 ساعت 11:39

وزارت امورخارجه پاکستان با اعلام اینکه نیروهای نظامی این کشور در حال همکاری با ایران برای یافتن نیروهای ایرانی ربوده شده هستند، تاکید کرد که اسلام آباد برای پیدا کردن این نیروها از هیچ تلاشی مضایقه نخواهد کرد.


وزارت امورخارجه پاکستان با اعلام اینکه نیروهای نظامی این کشور در حال همکاری با ایران برای یافتن نیروهای ایرانی ربوده شده هستند، تاکید کرد که اسلام آباد برای پیدا کردن این نیروها از هیچ تلاشی مضایقه نخواهد کرد.
به گزارش ایسنا، به نوشته تایمز آو اسلام‌آباد، وزارت امورخارجه پاکستان با انتشار بیانیه‌ای به ربوده شدن تعدادی از نیروهای مرزی ایران در بامداد روز سه‌شنبه واکنش نشان داد.
در این بیانیه آمده است: نیروهای نظامی ایران و پاکستان در حال همکاری با یکدیگر برای یافتن این نیروهای ایرانی هستند.
همچنین در این بیانیه تاکید شده است که پاکستان از هیچ تلاشی برای پیدا کردن نیروهای مرزی ایران دریغ نخواهد کرد.
وزارت امورخارجه پاکستان در ادامه این بیانیه تصریح کرد که اسلام‌آباد با نگرانی گزارشات مربوط به ربوده شدن نیروهای مرزی ایرانی را دنبال می‌کند. نیروهای نظامی هر دو کشور تحت سازوکار مشترکی که از سال گذشته ایجاد شده است، در حال تلاش برای یافتن این افراد هستند. همچنین از هیچ تلاشی برای کمک به برادران ایرانی‌مان برای یافتن این نیروها مضایقه نخواهیم کرد.

«محمد فیصل» سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان نیز با ابراز نگرانی از ربوده شدن مرزبانان ایران اعلام کرد این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.
وی افزود:مقامات نظامی دو کشور در حال یافتن مخفی‌گاه تروریست‌هایی هستند که مرزبانان را ربوده‌اند.
فیصل تأکید کرد: همکاری نیروهای نظامی پاکستان و ایران در چارچوب سازوکاری مشترکی است که سال گذشته شکل گرفت.
وی افزود: مدیران کل دو وزارت خارجه ایران و پاکستان در حال انجام هماهنگی در خصوص ربوده شدن مرزبانان ایرانی هستند.
به گزارش ایسنا، بامداد روز سه‌شنبه 24 مهرماه در منطقه میرجاوه تعدادی از نیرهاوی ایرانی ربوده شدند که گروهک تروریستی جیش‌العدل مسئولیت آن را به عهده گرفت.
در پی ربایش این نیروهای مرزی جمهوری اسلامی ایران مستقر در پاسگاه میل مرزی ۱۰۳ و انتقال آن‌ها به داخل خاک پاکستان، سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن محکومیت و ابراز انزجار از این اقدام تروریستی و شرارت آمیز و با توجه به اقدامات صورت گرفته اظهار کرد: دستیار وزیر امور خارجه در غرب آسیا از سفیر پاکستان خواسته است تا دولت آن کشور در چارچوب روابط دو جانبه و اصل حسن همجواری و تعهدات ناشی از قراردادهای دو جانبه و مقررات حقوق بین الملل، بی درنگ تمامی امکانات و اقدامات لازم را برای آزاد سازی نیروهای مرزی جمهوری اسلامی ایران و دستگیری تروریست های شرور به کار گیرد.
همچنین از سفیر پاکستان خواسته شد مراتب را هر چه سریعتر به دولت خود در اسلام آباد منعکس کرده و وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران را از نتایج اقدامات به عمل آمده مطلع نماید.
قاسمی افزود: سفیر پاکستان نیز با ابراز تاسف عمیق از این حادثه، تاکید کرد موضوع را به اسلام آباد منعکس کرده و ضمن پیگیری، نتیجه اقدامات دولت پاکستان را در اسرع وقت گزارش نماید.
سخنگوی دستگاه دیپلماسی همچنین خاطرنشان کرد: سفیر کشورمان در اسلام آباد نیز ضمن ملاقات با مقامات محل، خواستار اقدام جدی دولت پاکستان برای آزادسازی مرزبانان جمهوری اسلامی و برخورد قاطع با اشرار و گروه‌های تکفیری و تروریستی شد که از خاک پاکستان به نقاط مرزی کشورمان تجاوز کرده و دست به اقدامات خرابکارانه، آدم ربایی، قتل و جنایت می‌زنند.


کد مطلب: 95920

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/95920/واکنش-پاکستان-ربوده-شدن-مرزبانان

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir