۰
چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۰۱

تودهنی آمریکاییها به لیندسی گراهام

برخی شخصیت‌ها و روزنامه‌نگاران آمریکایی به شوخی سخیف سناتور جمهوری‌خواه درباره «فاجعه‌بار» بودن داشتن تبار ایرانی واکنش نشان دادند. یک بازیگر آمریکایی در واکنش به این ادعاها از این سناتور آمریکایی خواست بیشتر کتاب بخواند.
برخی شخصیت‌ها و روزنامه‌نگاران آمریکایی به شوخی سخیف سناتور جمهوری‌خواه درباره «فاجعه‌بار» بودن داشتن تبار ایرانی واکنش نشان دادند. یک بازیگر آمریکایی در واکنش به این ادعاها از این سناتور آمریکایی خواست بیشتر کتاب بخواند.
به گزارش ايلنا، «لیندسی گراهام» روز گذشته با حضور در برنامه «فاکس اند فرندز» شبکه فاکس‌نیوز در واکنش به تست دی ان ای «الیزابت وارن» سناتور آمریکایی، اظهارات ضد ایرانی‌ را مطرح کرد.
وی گفت: اگر در آزمایش دی ان ای من معلوم شود که ریشه ایرانی دارم، فاجعه است.
این اظهارات سخیف در شبکه‌های اجتماعی واکنش برخی روزنامه‌نگاران و کاربران آمریکایی را به همراه داشت. «یارا شهیدی» بازیگر آمریکایی اظهارات «گراهام» را نژادپرستانه و متعصبانه خواند.
«اولیور دارسی» گزارشگر سی‌‍ان‌ان هم نوشت: والدین من از ایران به آمریکا مهاجرت کردند و بیشتر خانواده من هم همین‌طور. مشکل تبار فارسی داشتن چیست؟ اظهارات گراهام و مدل بیان و خنده او، واقعا شرم‌آور است.
«جو اسکاربوروج» گزارشگر ام‌اس‌ان‌بی‌سی هم در توییتر خود نوشت: اینکه در یک کشوری با یک تمدن عظیم در جهان ریشه داشته باشی چقدر می‌تواند وحشتناک باشد؟ خدای من لیندسی! کمی کتاب بخوان!
«جمال عبدی» رییس شورای ایرانیان آمریکا هم با انتشار یک بیانیه «لیندسی گراهام» را نژادپرست خواند.
وی در این بیانیه گفت: اینکه «لیندسی گراهام» سناتور آمریکایی در برنامه فاکس‌نیوز، امکان یافتن ریشه‌های ایرانی در خون خود را فاجعه می‌خواهد، چندش‌آور است. این اولین بار نیست که «گراهام» چنین اظهارات نژادپرستانه‌ای را علیه ایران به کار برده است. در سال ۲۰۱۵ او گفته بود من می‌دانم که ایرانی‌ها دروغگو هستند!
«عبدی» گفت: اینکه تبار ایرانی را تحقیر کنی و معتقد باشی که ایرانی‌‌ها دروغ‌گو هستند به این معناست که شما نژادپرست هستید و در عین حال در مجلس سنای آمریکا خدمت می‌کنید و رای شما بر ده‌ها میلیون ایرانی و میلیون‌ها ایرانی تبار در دنیا تاثیر می‌گذارد.
وی در ادامه این بیانیه از گراهام خواست که از اظهارات سخیف خود عذرخواهی کند و گفت: «ایرانیان آمریکا این نژادپرستی‌ها را فراموش نمی‌کنند و فراموش نمی‌کنند که کدام حزب به دنبال سیاست‌های نژادپرستانه و ممنوعیت ورود اعضای خانواده‌شان از ایران شده است.»
چندی پیش «الیزابت وارن» برای اثبات ادعای برخی افراد که می‌گفتند او از والدین آمریکایی متولد نشده است تست دی‌ان‌ای خود را منتشر کرد. «لیندسی گراهام» در واکنش به علنی شدن آزمایش دی‌ان‌ای این سناتور آمریکایی گفته بود: اگر از من تست می‌گرفتند؛ ممکن بود معلوم شود که ایرانی هستم. این فاجعه بود.
کد مطلب: 95926
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *